درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدیداسم من پویا محمدزاده است از امروز شروع به وبلاگ نویسی کرده ام 2/10/90
آخرین مطالب
پيوندها
  • ساسی و انتقادی (عرفان)
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگی از پسری 8 ساله و آدرس pouya1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 245
بازدید کل : 2723
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

اخبار تکنولوژی
www.pouya1.loxblog.com





 زندگینامه استیو جابز به زبان فارسی

 

استیوجابز در میان مدیران عصر ما تبدیل به یک اسطوره شد که دنیای فناوری را تکان داد. زندگی و تفکر متفاوتش از او مردی ساخت که نام او را تبدیل به یک نماد ساخته است.

اما می دانید که او در طول حیات و مدیریتش علاقه ای به عمومی کردن زندگی شخصی خود نداشت و به همین خاطر میلیون ها نفر مشتاق بودند با داستان زندگی این نابغه تکنولوژی آشنا شوند.

تا پیش از انتشار این کتاب، هیچ منبع مکتوب مورد تایید دیگری از زندگی او وجود نداشت، و این تنها کتابی است که با رضایت استیو جابز و بر اساس بیش از ۴۰ مصاحبه طولانی با خود او، طی ۲ سال نوشته شده است. در کنار آن برای جمع آوری اطلاعات با بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای خانواده، دوستان، همکاران و رقیبان استیوجابز گفتگو شده است.

نویسنده کتاب والتر آیسزاکسن مدیرسابق سی ان ان و سردبیر سابق مجله تایم است و پیش از این زندگینامه انیشتین و بنجامین فرانکلین را نیز تالیف کرده است. جالب اینجا است که با وجود اینکه استیو جابز با او در تالیف این کتاب همکاری کرده، اما از او خواسته تا هیچ کنترلی بر مطالبی که در این کتاب می نویسد، نداشته باشد و استیو جابز هیچ گاه متن کتاب را نخواند. بنابراین شما کتاب زندگی استیو جابز را در حالی می خوانید که خود او هم آن را نخوانده است.

این کتاب حدود سه ماه پیش و در پایان سال ۲۰۱۱ وارد بازار شد و آنقدر با استقبال مواجه شد که تبدیل به پر فروش ترین کتاب سال آمازون شد.

دیروز خبر از یک سورپرایز در نارنجی دادیم، و حالا نتیجه سه ماه تلاش و کار بی وقفه در مقابل شما است: ترجمه زندگینامه استیو جابز، با تلاش آقای «ناصر دادگستر». این کتاب برای اولین بار است که در ایران به صورت کامل ترجمه و منتشر می شود.

کاری که با دقت و وسواس بسیار زیاد تهیه شده و ماحصل آن، ترجمه ای عالی، روان و کامل از زندگی استیو جابز به زبان فارسی است.


این کتاب در ۵۳۲ صفحه و به رایگان در اختیار شما قرار گرفته است. اما شما می توانید با حمایت داوطلبانه از مترجم، به ارایه آثاری از این دست در آینده کمک کنید.


 


 

 

عرضه برنامه آموزش پرواز برای عینک های HUD اندرویدی گوگل در آینده نزدیک

 

تا به حال مطالب زیادی درباره صفحه نمایش های پوشیدنی، عینک های واقعیت افزوده و همچنین تلاش گوگل و اپل برای ساخت کامپیوترهای پوشیدنی خوانده اید. حالا به نظر می رسد که تلاش های گوگل کم کم عملی می شوند و طبق گزارشات، این شرکت با تلاش زیادی مشغول کار بر روی نوعی عینک پوشیدنی با نمایشگر سرخود (heads‪-‬up display یا HUD) به همراه یک برنامه اندرویدی آموزش خلبانی است. گفته می شوند که این محصول بسیار شبیه عینک Thump مجهز به پخش کننده موسیقی Oakley است. طبق گزارش 9to5Google این عینک به سخت افزاری شبیه به مولایل های اندرویدی مجهز می شود. یعنی چیزی مانند پردازنده یک گیگاهرتزی و حافظه داخلی ۸ تا ۱۶ گیگابایتی. این عینک علاوه امکان دریافت و پخش صدا، می تواند با دوربینی که بر روی آن نصب شده به عکس برداری از محیط اطراف کاربر بپردازد. 9to5Google می گوید که در این عینک ها کاربر می تواند با تکان دادن سرش با منوهای موجود در آن کار کند. احتمالا برنامه آموزش پرواز عینک HUD گوگل به زودی رونمایی شود، اما آنطور که به نظر می رسد، به این زودی ها نباید منتظر عرضه خود عینک به بازار باشیم.


 
 

درز اطلاعات جدید از اسمارت فون HTC Ville و رابط کاربری سنس 4‪.‬0

 

طی هفته گذشته ویدیویی از موبایل جدید اچ تی سی با نام Ville لو رفت که نشان دهنده استفاده از اندروید 4‪.‬0 و نسخه چهارم رابط کاربری سنس این شرکت بر روی آن بود. و حالا چهار عکس جدید از این موبایل هوشمند توسط ePrice منتشر شده که یک تلفن همراه نازک را نشان می دهد. رابط کاربری جدید Sense 4‪.‬0 با جزئیات بیشتری (مانند تغییر ساعت و آیکون های داک) در این عکس ها مشخص است. طبق شایعاتی که در نوامبر سال گذشته منتشر شد، انتظار می رود این اسمارت فون با ضخامتی کمتر از ۸ میلیمتر در کنفرانس جهانی موبایل رونمایی شود.

از قابلیت های احتمالی اچ تی سی ویل می توان به صفحه 4‪.‬3 اینچی qHD سوپر AMOLED و پردازنده ۱.۵ گیگاهرتزی اسنپ دراگون S4 اشاره کرد. نیروی ویل قرار است از یک باتری 1650 میلی آمپری تامین شده و سیستم صدای آن Beats خواهد بود. دوربین هشت مگاپیکسلی آن هم به احتمال زیاد می تواند با کیفیت 1080p HD به فیلمبرداری بپردازد.


 

 
 

باز هم شایعات داغ: عرضه سامسونگ گلکسی اس III با پردازنده ۴ هسته ای در ماه می

 

بازار شایعات جدیدترین موبایل هوشمند سامسونگ همچنان داغ است و هر روز خبرهای تازه ای در خصوص Galaxy S III شنیده می شود. سامسونگ در سال اواخر سال گذشته اعلام کرد تبلت 4G و گلکسی اس سوم را در سال ۲۰۱۲ معرفی خواهد کرد. پس از آن شایعاتی در خصوص عرضه آن در نمایشگاه موبایل بارسلون (اواخر ماه جاری میلادی) منتشر شد. اما هفته گذشته این شرکت رسما اعلام کرد که گلکسی اس سوم در نمایشگاه موبایل بارسلونا رونمایی نمی شود . واقعا حوصله آدم سر می رود از این همه داستان های مختلف. اما مطمئنا تا زمان عرضه این اسمارت فون، این شایعات پایان نخواهند یافت

و آخرین داستان هم این است که: سایت Electronic Times News کره جنوبی دیروز به نقل از یک منبع ناشناس گفته که Galaxy S III قرار است تنها 7 میلیمتر ضخامت داشته باشد. در صورت صحت این موضوع، گلکسی اس سوم عنوان نازک ترین اسمارت فون دنیا از Droid RAZER موتورولای 7.1 میلیمتری خواهد ربود. همچنین نسبت به گلکسی اس دوم هم 1‪.‬49 میلیمتر نازک تر خواهد شد.

این سایت همچنین اشاره می کند که این موبایل دارای یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در عقب و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی در جلو خواهد بود. صفحه نمایش آن هم قرار است از نوع Super AMOLED Plus باشد و با سیستم عامل اندروید 4‪.‬0 (بستنی حصیری) عرضه شود. با وجود اینکه برخی از منابع از توزیع این تلفن همراه هوشمند در اوایل آوریل سخن می گفتند، اما الکترونیک تایمز نیوز اعتقاد دارد این اسمارت فون در ماه می راهی فروشگاه ها خواهد شد. البته به نظر می رسد که شایعات قبلی در خصوص پردازنده چهار هسته ای، قابلیت ارتباطی 4G LTE و رم ۲ گیگابایتی آن تا حد زیادی به واقعیت نزدیک باشد.

نظر شما درباره گلکسی اس بعدی سامسونگ چیست؟ فکر می کنید شایعات مختلف تا چه حد به واقعیت نزدیک باشند؟


 
 

ورود کانن به میدان نبرد وای فای و زوم 20X با دوربین های جدید پاور شات

Posted: 07 Feb 2012 01:21 AM PS

تا به حال انواع مختلفی از دوربین های عکاسی دیجیتال مجهز به وای فای داخلی را در نارنجی معرفی کرده ایم. ولی Canon تا کنون وارد گود چنین دوربین هایی نشده بود. تا اینکه امروز این شرکت سری جدید دوربین های PowerShot را با قابلیت اتصال وایرلس معرفی کرد و این خلاء را در محصولاتش برطرف نمود. این سری جدید محصول علاوه بر این دارای 20X زوم اپتیکال هم هست و قرار است تبدیل به جانشینی برای مدل هایی مانند PowerShot SX230 HS باشند. به جز این در لیست معرفی امروز کانن یک دوربین قرص و محکم و مقاوم برای جانشینی PowerShot D10 هم دیده می شود.

برای مشاهده جزئیات بیشتر، در ادامه مطلب با ما همراه باشید،


 

 

 

 

ماشین حکاکی سه بعدی ارزان قیمت iModela 3D

 

تا به حال در نارنجی زیاد درباره پرینترهای سه بعدی و چاپ سه بعدی صحبت کرده ایم و انواع مختلفی از آنها را معرفی کرده ایم. اما چیزی که در میان همه این مدل ها مشترک بود، قیمت بالای آنها است که استفاده شخصی و خانگی را تقریبا غیر ممکن می ساخت. اما iModela که توسط شرکت رولاند عرضه شده، یک چرخ خراطی خوش قیمت است که می تواند تنها در ازای ۸۹۹ دلار هرگونه کنده کاری و حکاکی را برای تان انجام دهد.آی مودلا را می توان جزو پرینترهای subtractive دسته بندی کرد. این دستگاه می تواند طبق نقشه داده شده، بر روی هر چیزی به کنده کاری و ایجاد طرح های سه بعدی بپردازد، خواه این جسم از جواهرات باشد، یا چوب بالسا و فوم یونولیتی یا پلاستیک های نرم و رزین.

البته مطمئنا همه محصولات این دستگاه جالب باید در اندازه های مینیاتوری باشند تا قد و اندازه دستگاه جوابگوی تولیدشان باشد. هرچند که فضای ۸۶ میلیمتر در ۵۵ میلیمتر در ۲۵ میلیمتری درون این کارگاه کوچک، برای خلق مجموعه بزرگی از صنایع دستی جذاب و زیبا، کافی به نظر می رسد. به همراه آی مودلا همه ابزارهای برش مورد نیاز، نرم افزارها و مواد لازم به شما داده می شود تا به راحتی کارتان را شروع کنید. البته اگر کمی در این زمینه حرفه ای بوده و ایده هایی را در دیگر نرم افزارهای محبوب CAD آماده کرده باشید، آنها را هم می توانید برای پرینتر ارسال کنید.

به گمانم کم کم تکنولوژی چاپ سه بعدی حسابی در زندگی روزمره ما در حال ریشه دواندن است ، به زودی پرینترهای سه بعدی به ابزاری معمول و همه پسند بدل خواهند شد. نظر شما در خصوص این تکنولوژی-هنر چیست؟


 
 

لو رفتن کارت گرافیک های انویدیا در سال ۲۰۱۲: با سری کپلر آشنا شوید

 

اگر می خواهید بدانید شرکت انویدیا در سال ۲۰۱۲ قصد دارد چه محصولات داغی وارد بازار کند کافی است همین مطلب را بخوانید. چرا که لیست GPU های سری کپلر ساخت امسال این شرکت با جزییات لو رفته است. حالا می دانیم که سال ۲۰۱۲ باید منتظر چه چیزهایی باشیم.

شرکت انویدیا تصمیم گرفته در سال ۲۰۱۲ سری Kepler را جایگزین جی پی یو های Fermi بکند. هر چند در ابتدا قرار بود این سری را در سال ۲۰۱۱ در بازار ببینیم. تمام کارت های این سری مبتنی بر PCI-E 3.0 خواهند بود و بر پایه معماری ۲۸ نانومتری ساخته می شوند.

در صدر آنها GTX 690 با قیمت ۹۹۵ دلار قرار دارد که تا سه ماهه سوم سال جاری میلادی وارد بازار نخواهد شد و با سرعت Shader 1.5GHz و Core 750MHz و با دو حافظه 1.75 گیگابایتی از نوع GDDR5 وارد می شود.

اگر دنبال ارزان ترین مدل هم می گردید باید سراغ GTX 640 بروید که ۱۳۹ دلار خواهد بود.

مشخصات و قیمت هشت محصول اصلی کپلر انویدیا، به همراه زمان تقریبی ورود به بازار را در جدول زیر مشاهده می کنید:


 

 
.  
 
 


یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 20:29 ::  نويسنده : پویا

 - نخستین قوانین راهنمایی و رانندگی برای خودروهای بدون راننده

 

نخستین قوانین راهنمایی و رانندگی برای خودروهای بدون راننده

 

کم کم وارد عصر اتومبیل های بدون راننده میشویم. خودروهایی که بدون نیاز به راننده خودشان در خیابان و جاده به رانندگی می پردازند. طی چند سال گذشته خبرهای مختلفی در مورد طراحی و ساخت این خودرو ها توسط شرکت های مختلف خوانده اید و گوگل هم یکی از شرکت های پیشرو در طراحی سیستم راننده هوشمند خودرو بوده است.

اما برای اینکه یک خودرو بتواند بدون راننده در خیابان و جاده حرکت کند، ابتدا نیاز به وجود قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در رابطه با آنها است. حالا ایالت نوادا در آمریکا جزو نخستین مکان هایی روی زمین به حساب می آید که مقررات مربوط به تردد خودروهای بدون راننده را به مجموعه قوانین اش اضافه نموده است.

بر طبق قوانین اعلام شده، اتومبیل های دارای راننده کامپیوتری که فعلا در مرحله آزمایشی هستند دارای پلاک قرمز رنگ خواهند بود و در آینده که به صورت عمومی ارایه می شوند پلاک سبز خواهند داشت، حداقل دو سرنشین باید در خودروهای بدون راننده فعلی حضور داشته باشند و سیستمی شبیه جعبه سیاه هواپیما مسوول ثبت وقایع خواهد بود.

در هر خودرو نیز یک نفر مسوول اتومبیل به حساب می آید. هر چند او می تواند آزادانه هر کار دیگری مانند تلفن زدن یا دیدن فیلم را انجام بدهد. اما در صورت وقوع حادثه مسوولیت به عهده او است و باید بر اعمال خودرو نظارت داشته باشد.

البته این قوانین هم مانند خود اتومبیل ها در مراحل اولیه خود به سر می برند اما کم کم باید منتظر مجموعه ای از قوانین و مقررات مخصوص ربات ها و خودرو های هوشمند باشیم که یک انسان هم احتمالا قیم و مسوول آنها به حساب می آید.


 
 

7 سال خاکبرداری زیرزمین خانه با ماشین های رادیوکنترلی

 

خاکبرداری و کندن زمین با ماشین آلات بزرگ و قدرتمند چیزی است که هر روز در ساخت و سازهای اطراف مان شاهد اش هستیم. یک کانادایی هم طی ۷ سال گذشته مشغول خاکبرداری در زیرزمین خانه اش بوده، اما نه با لودر و ماشین های معمول. بلکه او برای این کار از ماشین های رادیوکنترلی اسباب بازی استفاده می کند.

وقتی از ماشین هایی با این ابعاد کوچک برای خاکبرداری استفاده کنید، نباید انتظار داشته باشید که سرعت پیشرفت کار هم آنقدرها زیاد باشد. آقای جو به طور متوسط سالیانه یک چهارم متر مربع با ماشین های کنترلی اش خاکبرداری کرده که البته پشتکار اش کاملا قابل تحسین است.

او به عنوان یک سرگرمی به پروژه خاکبرداری اش نگاه می کند و تصاویر و ویدیوهایی از این کار را در اینترنت قرار داده است. او انواع و اقسام ماشین آلات و ابزارهای معدنکاری را به صورت رادیوکنترلی و در ابعادی کوچک دور هم جمع کرده و در زیر زمین خانه اش مشغول کند و کاو است.


 

حوصله و پشتکار این مرد کانادایی شما را یاد نقشه های فرار از زندان نمی اندازد؟


 
 

آشنایی با تلفن LG Miracle پیش از معرفی رسمی

 

این تصویری لو رفته از تلفن ویندوز فون ال جی به نام Miracle است که باید در نمایشگاه دنیای موبایل بارسلون معرفی بشود. تا اینجا می دانیم این یک تلفن دارای دوربینی ۵ مگاپیکسلی و نمایشگری ۴ اینچی است.

در مورد پردازشگر هم پیش بینی می شود که با یک Snapdragon با سرعت 1GHz مواجه باشیم و حافظه داخلی هم ۸ گیگابایت است و چیپ NFC هم با آن ارایه می شود. با وجود اینکه هنوز ویندوز فون مانگو از این فناوری پشتیبانی نمی کند! اما احتمالا چون در آپدیت بعدی شاهد پشتیبانی از ان اف سی خواهیم بود، ال جی تصمیم گرفته NFC را به تلفن Miracle اضافه کند.

در ادامه مطلب می توانید دو تصویر دیگر از LG Miracle ببینید که پیش از این به نام LG Fantasy شناخته میشد.


ادامه مطلب

 
   

دانلود نسخه بتا iMessages برای مک

 و… ، که امکان ارسال پیام بدون هیچ هزینه ای را برای کاربران ایجاد میکردند، به محبوبیت زیادی رسیدند، اپل هم برای اینکه از این غافله عقب نماند سیستم iMessages را برای iOS 5 ارائه کرد. دیروز هم، همانطور که در نارنجی خواندید ، نسخه مک این برنامه در سیستم عامل بعدی اپل ارایه می شود، تا ارتباط برقرار کردن برای کاربران بیش از پیش آسان شود. اگر شما هم برای استفاده از این سرویس جالب هیجان زده هستید، لازم نیست تا آمدن سیستم عامل جدید اپل صبر کنید، بلکه میتوانید نسخه Beta این برنامه را که توسط اپل ارائه شده است را هم اکنون دانلود کنید.

شما به کمک این برنامه میتوانید مک خود را به آیفون، آیپاد و آیپد متصل کرده و به تبادل پیام بپردازید، همچنین امکان جا به جا کردن فیلم، عکس و... نیز برای شما فراهم است. این برنامه، که قرار است جایگزین برنامه iChat شود، توانایی اتصال به حساب های شما در سرویس هایی مانند gtalk ، yahoo و... را هم دارد. و در نهایت اگر خواستید میتوانید با استفاده از تکنولوژی ‍FaceTime ارتباط خود را فراتر از کلمات برده و چهره به چهره به مکالمه بپردازید.

نسخه آزمایشی این برنامه را به رایگان میتوانید از اینجا دریافت کنید. اما قبل از آن مطمئن شوید که سیستم عامل OS X Lion شما آخرین نسخه و آپدیت ارائه شده از طرف اپل می‌باشد.


 
 
   
 
 


یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 20:17 ::  نويسنده : پویا