درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدیداسم من پویا محمدزاده است از امروز شروع به وبلاگ نویسی کرده ام 2/10/90
آخرین مطالب
پيوندها
  • ساسی و انتقادی (عرفان)
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگی از پسری 8 ساله و آدرس pouya1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 249
بازدید کل : 2727
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

اخبار تکنولوژی
www.pouya1.loxblog.com




یه خبر خوب برای دوستداران اپل دارم

 

 

 

 

آیفون 5 اس 19 شهریور معرفی می شه

خنده آراملبخند



دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:, :: 14:0 ::  نويسنده : پویا

سلام بر همه ی دوستان و طرفداران این وبلاگ

باید بگم با نزدیک شدن و ورود به تعطیلات می تونم دوباره اخباری به روز درباره ی تکنولوژی رو براتون بنویسم تازه هنوز مونده شاید برای عید براتون یه سفر نامه (سفر به اربیل عراق)براتون بنویسم



چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, :: 20:29 ::  نويسنده : پویا

وقتی این خبر رو شنیدم بال در اوردم حالا براتون می نویسم حال کنیم:

 

 

25 اسفند قراره galaxy s4 معرفی بشه



جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 9:19 ::  نويسنده : پویا

30 آذر تولدمه یعنی 4 روز دیگه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, :: 21:11 ::  نويسنده : پویا

سلام بر دوستان عزیز می خواستم یه سایت اطلاعات درباره ی تکنولوژی

بهتون معرفی کنم:

 

narenji.ir

که البته می تونید تو خبر نامه ش عضو شید تا همه ی اطلاعات رو سایتو

 

براتون ایمیل کنه



جمعه 12 آبان 1391برچسب:, :: 23:29 ::  نويسنده : پویا

من رفتم تو تراوین us یا تو com. ثبت نام کردم ایمیل کدش نمیاد!اگه

میخواید بزید تست کنید

 

اینم سایت:

www.travian.com

و

www.travian.us



جمعه 12 آبان 1391برچسب:, :: 23:18 ::  نويسنده : پویا

با سلام به همگی

اگه کسی میدونه که چراغ شور های مزدا 3 جدید چه طوری کار می کنه ممنون میشم

اگه خواستین بنویسین لطفا در نظرات بنویسید و البته خصوصی هم نباشه

که همه بتونن ببینن

 

 

با تشکر مدیر وب لاگ



چهار شنبه 29 شهريور 1391برچسب:, :: 22:44 ::  نويسنده : پویا

با سلام هرکی خواست دانلود یا آپلود کنه به سایت زیر بره

www.4shared.com



جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, :: 8:52 ::  نويسنده : پویا

سلام اگه کسی سایت آپلود خوب سراغ داره بنویسه ممنون میشم



پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:, :: 22:36 ::  نويسنده : پویا

 



پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:, :: 22:24 ::  نويسنده : پویا

بازی می خواید فقط سایت زیر

www.miniclip.com

 



پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:, :: 22:13 ::  نويسنده : پویا

ts10.travian.ir

 



چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 16:15 ::  نويسنده : پویا
 اپلیکیشنی قدرتمند برای مدیریت شماره تلفن ها 
 
 
دفترچه تماس تلفن یکی از پر استفاده ترین امکانات یک تلفن هوشمند است. با پیشرفت تلفن ها شما می توانید امکانات مختلفی در دفترچه تماس تان داشته باشید که آن را از یک لیست ساده حاوی اسامی و شماره تلفن ها خارج می کند. 
 
اگر شما هم جزو کسانی هستید که معتقدند Contact Manager تلفنشان میتواند قابلیت های بیشتری داشته باشد، قطعاً اپلیکیشن Smartr برای شما جالب خواهد بود. 
 
این اپلیکیشن با امکانات بسیاری که با خود به همراه می‌آورد، خیلی سریع شما را قانع میکند تا آن را جایگزین برنامه اصلی تلفن خود کنید. Smartr پس از نصب خیلی سریع شماره های داخل تلفن شما و Contact های ایمیل شما را به دیتابیس خود اضافه میکند. (برای این کار لازم است که یک حساب کاربری در وب سایت آن ایجاد کنید) در گام بعدی اپلیکیشن اطلاعات و شماره های افراد را از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر و… جمع میکند و در خود ذخیره میکند. 
 
از قابلیت های جالب این اپلیکیشن میتوان به این موضوع اشاره کرد که هر شماره ای را که انتخاب کنید ، تمام ارتباطاتتان با آن فرد برایتان لیست میشود، از تماس ها و پیامک ها گرفته تا اتفاقات رخ داده در شبکه های اجتماعی بین شما! برنامه همچنین میتواند شماره ها را بر اساس بیشترین تعاملات رخ داده مرتب کند که این ویژگی در پیدا کردن سریع تر شماره مورد نظر بسیار میتواند به شما کمک کند. در نهایت نیز شما میتوانید شماره های خود را در ابرها ذخیره کنید تا هرکجا به آنها نیاز داشتید بتوانید بهشان دسترسی داشته باشید. 
 
با توجه به رایگان بودن اپلیکیشن، تجربه آن میتواند جالب باشد. کاربران اندروید از کافه بازار و اپل داران نیز از اپ استور میتوانند این اپلیکیشن را دانلود کنند. 
 
اگر نمی خواهید دفترچه تماس تان را در اختیار وب سایت دیگری قرار بدهید، اپلیکیشنی به نامGO Contacts برای اندروید امکانات خوب زیادی را به دفترچه تلفن شما اضافه می کند. 
 
شما چه اپلیکیشن های دیگری را برای مدیریت بهتر دفترچه تماس تلفن پیشنهاد می کند؟


سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:, :: 15:23 ::  نويسنده : پویا

 
گوگل کروم محبوب ترین مرورگر وب دنیا شد... البته برای یک روز


همانطور که می دانید همچنان یکه تازی دنیای مرورگرهای اینترنتی در دست اینترنت اکسپلورر شرکت مایکروسافت بوده و دیگر رقبا چندین سال است که برای تصاحب این جایگاه تلاش می کنند. حال به نظر می رسد که چندی پیش، کروم توانسته برای مدت کوتاهی این عنوان را از آن خود کرده و مزه جایگاه اول را بچشد.


StatCounter-browser-ww-daily-20120318-20120318-bar-520x335.jpg

کروم که یکی از رقبای تازه نفس این میدان است، در مدت زمان کوتاهی از رقیب سرسخت خود، یعنی فایرفاکس رد شده و هم اکنون با فاصله کمی بالاتر از او، در مقام دوم مرورگرهای اینترنتی دنیا ایستاده است. و همچنان به تلاش برای برای به زیر کشیدن IE مایکروسافت ادامه می دهد. البته در روز 18 مارس (چهار روز پیش)‌ بالاخره کروم توانست این لحظه به یادماندنی را در تاریخچه اش ثبت کند و به مرورگر اول دنیای وب تبدیل گردد. هر چند که روز بعد مجبور شد این جایگاه را دوباره در اختیار اینترنت اکسپلورر بگذارد و پادشاه یک روزه باشد.

طبق گزارش ها، کروم در این روز توانست درصد کاربر 32‪.‬71 را به نام خود ثبت کند. در حالی که میزان کاربرد اینترنت اکسپلورر تنها 32‪.‬5 درصد بود و سهم فایرفاکس هم 24‪.‬81 درصد شده بود. این روز تاریخی را سافاری با عدد 7‪.‬13 درصد و اپرا با 1‪.‬86 درصد به پایان رساند.

در حال حاضر کروم سهم 25‪.‬69 درصدی از بازار را در اختیار دارد و فایرفاکس به 25‪.‬23 درصد از بازار قانع شده است. IE مایکروسافت هم که زمانی بیش از 80 درصد بازار را در اختیار داشت، هم اکنون در رقابت نزدیکی با این دو، سهم 40‪.‬63 درصدی بازار مرورگرها را در چنگ خود دارد. اما شرکت گوگل با تبلیغ مرورگر کروم در بیلبوردها، پوسترها، برنامه های تلویزیونی، وب سایت ها و همچنین افزایش روز افزون امکانات و سرعت آن، به سختی تلاش دارد که همانند بازار موتورهای جستجوی اینترنتی، به یکه تاز دنیای مرورگرهای وب تبدیل شود.

پیش بینی شما در خصوص نتایج این رقابت نفس گیر چیست؟


پنل های خورشیدی سه بعدی برای نصب بر روی پشت بام منازل

 

در کشور های زيادی ساخت و استفاده از پنل های خورشیدی جهت تولید انرژی برق مورد نیاز مرسوم شده است. اما پنل های خورشيدی فعلی موجود در بازار به گونه ای هستند که مقدار زیادی از انرژی نور خورشید را در زمان تابانیده شدن، قبل از اينکه جذب و در سلول ذخیره شوند به محيط اطراف منعکس می کنند.

 

یک کمپانی در کاليفرنيا به نام Solar 3D مطالعات خود را بر روی پنل های خورشیدی سه بعدی جهت نصب بر روی پشت بام منازل متمرکز کرده است. در ساختار اين پنل های سه بعدی از ساختار photovoltaic استفاده شده است.

 

اين ساختار کمک می کند تا حداکثر انرژی نور خورشيد را به دام انداخته و آنها را به قرص های سیلیکونی منتقل کنند. به دنبال این فرايند فوتون های نوری از پراکنده شدن به محیط اطراف باز مانده و راندمان کاری به 25.47 درصد می رسد. اين در حالی است که راندمان پنل های فعلی موجود در بازار رقمی بین 15 تا 19 درصد است.

 

از آنجا که در بحث سوخت و انرژی اکثر استاندارد ها به دنبال صرف هزينه کمتر و بهره وری بیشتر هستند، به نظر می رسد که این پنل های سه بعدی بهينه ترین روش ممکن محسوب شوند.

 

اگر شما هم به دنبال انرژی پاک و بدون قبض هستید، تنها کافی است که سطح وسيعی از مساحت پشت بام منزل را به نصب این پنل ها اختصاص دهید. بعد از آن می توان از داشتن يک نیروگاه خورشيدی شخصی با راندمان کاری بالا و کمترين درصد اتلاف انرژی لذت برد.

کشفی که باعث باز شدن درها به روی هاردهای ۶۰ ترابیتی می شود


شرکت سی گیت موفق شده که رکورد چگالی فضای ذخیره سازی در هارد دیسک ها را در هم شکسته و رکورد جدیدی به جای بگذارد. این شرکت توانسته با استفاده از شیوه تازه ای، یک ترابیت اطلاعات را در هر اینچ مربع جای دهد. این میزان تقریبا دو برابر رکورد قبلی است و هارد دیسک ها را بسیار حجیم تر می کند.

سی گیت با استفاده از ضبط مغناطیسی به کمک حرارت ( heat-assisted magnetic recording ) به جای استفاده از شیوه ضبط عمودی یا ستونی در دیسک، توانسته چنین اطلاعات زیادی را در جای کمی جای دهد.

ExtremeTech می گوید:

HAMR یا heat-assisted magnetic recording تکنولوژی است که ابتدا در سال ۲۰۰۶ توسط فوجیتسو معرفی شد. در این شیوه لیزر به head هارد دیسک اضافه می شود. هد به شکل عادی کار می کند، اما هرگاه که قرار باشد که اطلاعات بر روی هارد نوشته شود، لیزر روشن می شود. سپس هنگام خواندن اطلاعات کار به شیوه عادی هاردهای معمولی انجام می گیرد.


در کوتاه مدت نتیجه این تکنولوژی عرضه هاردهای دسک تاپ 3‪.‬5 اینچی با ظرفیت ۶ ترابایت و هاردهای لپ تاپ 2‪.‬5 اینچی ۲ترابایتی است. در حال حاضر بیشترین حجم هارد 3‪.‬5 اینچی فعلی ۳ ترابایت است.

اما به صورت تئوری با استفاده از تکنولوژی HAMR هارد دیسک می تواند تا ۱۰ ترابیت در اینچ مربع اطلاعات را در خود جای دهد. که به معنی عرضه هاردهای 3‪.‬5 اینچی با ظرفیت ۶۰ ترابیت به بازار است.

تولدت مبارک تویتر: گذشت شش سال از ارسال اولین تویت

 

۲۱ مارس ۲۰۰۶ بود که Jack Dorsey اولین توییت عمومی دنیا را ارسال کرد (just setting up my twttr). به همین سرعت ۶ سال گذشت. دارسی بدون شک یکی از افراد تاثیر گذار در روزهای اولیه تولد تویتر بوده است، اکنون هم وی هنوز به عنوان رئیس اجرایی نقش مهمی را در این شرکت بر عهده دارد.

بگذارید به مناسبت تولد تویتر، به برخی نکات جالب در خصوص این سرویس همه گیر و جذاب بپردازیم:

‫-‬ ۳ سال و ۲ ماه و ۱ روز طول کشید تا تعداد توییت ها به عدد یک میلیارد برسد
‫-‬ ۱۸ ماه بعد از افتتاح، تعداد اعضا تویتر به ۵۰۰ هزار نفر رسید
- امروزه تخمین می زنند که این سرویس بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر دارد
‫-‬ آخرین آمار رسمی تویتر در آوریل ۲۰۱۱ اعلام شد و نشان دهنده ۲۰۰ میلیون عضو در این سایت بود
- تویتر در آن آمار اعلام کرد که ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دارد
‫-‬ اکتبر سال گذشته تویتر اعلام کرد که روزانه حدود ۲۵۰ میلیون تویت توسط کاربران ارسال می شود. البته مطمئنا آمار کنونی بسیار بالاتر از این است
‫-‬ پیش بینی می شود سود این شرکت در سال جاری میلادی بالغ بر ۲۶۰ میلیون دلار خواهد بود و تا سال ۲۰۱۴ سه برابر شده و به ۵۴۰ میلیون دلار خواهد رسید
بازی پیتزا رولت: بشقابی برای تعیین پرداخت کننده هزینه شام

احتمالا نام بازی رولت روسی را شنیده اید. شاید هم گاهی وسوسه شده اید که آن را امتحان کنید. اما پیشنهاد می کنم با استفاده از این گجت جذاب، به جای شلیک به کله تان، تنها به شلیک به جیب تان رضایت دهید.

بشقابی که در بالا می بینید، Plate Roulette نام دارد که طرح یک رولت روسی درون آن چاپ شده و یکی از شش خانه آن پر است. حال می توانید پیتزا، کیک یا pieتان را روی آن قرار داده و بگذارید که بشقاب تصمیم بگیرد که فرد برگزیده چه کسی خواهد بود.

اکنون فرد برگزیده می تواند پرداخت کننده هزینه شام باشد، مسئول شستن ظروف گردد، مجبور باشد برای خرید تنقلات تا سوپری محله برود، یا اینکه از روی خوش شانسی برنده آخرین نوشابه باقی مانده در یخچال باشد! در حقیقت، تنها تخیل شما است که محدودیت تعیین جوایز یا جرایم این گجت محسوب می شود. البته برای چنین سرگرمی جذابی لازم است که ۴۰ دلار هم هزینه کنید. اما در هر صورت ایده اش به درد میهمانی های نوروز می خورد.


آمادگی شارپ برای بازار تلویزیون های اچ دی ۲۰۱۲، با محصولاتی بزرگتر و بهتر


شارپ برای بازار تلویزیون های اچ دی سال میلادی جاری حسابی برنامه ریزی کرده و با آمادگی کامل وارد گود شده است. این شرکت طبق برنامه ریزی قبلی، فروش تلویزیون های LED HD سری هفت AQUOS خود را در اندازه های ۶۰ و ۷۰ اینچی آغاز کرد. این تلویزیون ها برای ورود به بازار به ترتیب ۲۳۰۰ و ۳۳۰۰ دلار قیمت گذاری شده اند.

مدل های 745U دارای سیستم نور LED کناری، قابلیت پخش تصاویر سه بعدی، اتصال وای فای و رابط کاربری SmartCentral با تعدادی برنامه پیش فرض همچون نتفلیکس، هولو و فیس بوک هستند.

مدل های سری 8 شارپ هم قرار است از پایان ماه میلادی جاری با تکنولوژی Quad Pixel Plus 2 این شرکت به همراه فناوری کواترون به بازار عرضه شوند. این HDTVها دارای سیستم نوری کامل LED backlighting هستند و طراحی بسیار باریکی دارند.

ربات عروس دریایی با سوخت هیدروژنی

 

گروهی از مهندسان آمریکایی می گویند که موفق به اختراع رباتی با سوخت هیدروژنی شده اند که همانند یک عروس دریایی درون آب حرکت می کند.

البته توسعه این ربات که با نام Robojelly شناخته می شود، هنوز در مراحل اولیه است، اما محققان امیدوارند که از آن در ماموریت های نجات و اکتشاف زیرآبی استفاده کنند.

Yonas Tadesse از نشریه Smart Materials and Structures می گوید که حرکت شنای ساده عروس دریایی، آن را تبدیل به مدل ایده آلی برای یک ماشین می کند‫.‬

استفاده از سوخت هیدروژن هم به شکل تئوری بدان معنی است که این ربات هیچ گاه بدون انرژی نمانده و خاموش نمی گردد.

آقای Tadesse مدیر این پروژه می گوید: «با دانش فعلی ما، این اولین نمونه موفقیت آمیز تامین نیرو از هیدروژن بیرونی به عنوان منبع سوخت در یک ربات زیردریایی است.»


عضلات مصنوعی

یک عروس دریایی با کمک ماهیچه های حلقوی داخل زنگوله چتر مانندش شنا می کند. هنگامی که این عضلات منقبض می شوند، زنگوله بسته شده و آب را به بیرون رانده و عروس دریایی را به جلو می راند. هنگامی ماهیچه ها در حال استراحت قرار می گیرند، زنگوله دوباره شکل اصلی خود را پیدا می کند.

برای تکرار و تقلید این حرکات، ماشین رباتی ما از آلیاژهای با حافظه شکل و حالت استفاده می کند. موادی که حالت و شکل اصلی خود را همواره به یاد دارند. این آلیاژ سپس در نانولوله های کربن پیچانده شده و روی آن را هم لایه ای از پودر پلاتینیوم سیاه می پوشانند.

این ربات نیروی مورد نیاز خود را از گرمای تولید شده از واکنش های شیمیایی میان پلاتینیوم سطح بدنش و اکسیژن و هیدروژن درون آب به دست می آورد. گرمای حاصل از واکنش به ماهیچه های مصنوعی منتقل می شود و شکل و حالت آنها را تغییر می دهد.

یعنی اینکه Robojelly به جای حمل باتری یا منبع تامین نیروی خارجی، انرژی مورد نیازش را از فضای اطراف خود تامین می کند. تیم سازنده این ربات از Virginia Tech آمریکا امیدوارند که رباتشان هیچ گاه نیازی به تامین انرژی بیرونی نداشته باشد.

هم اکنون Robojelly می تواند هشت بخش زنگوله اش را همزمان جمع کرده و حرکت کند. اما هنوز امکان کنترل جداگانه هرکدام از آنها را ندارد. در صورت تحقق کامل این موضوع، عروس دریایی مصنوعی ما می تواند به راحتی در جهات مختلف حرکت کرده و مسیر خود را تغییر دهد.

در ادامه مطلب می توانید ویدیوی حرکات جالب این ربات را ببینید.

یک باز-سازماندهی بزرگ در هیولت پاکارد: ادغام گروه های پرینتر و پی سی


 

سایت All Things Digital در گزارشی اختصاصی آورده که اچ پی طی یکی دو روز آینده خبر یک رُفت و روب در سازماندهی درون شرکتی اش را اعلام خواهد کرد. طی این تغییرات بخش کامپیوترهای شخصی (که به گونه ای گوهر تاج شاهی این شرکت به شمار می رود) با بخش عکس و چاپ (Imaging and Printing Group) این شرکت ادغام می گردد. شنیده ها حاکی از این است که ویومش جاشی معاون اجرایی و مسئول گروه عکس و چاپ، اچ پی را ترک خواهد کرد و تا زمان اتمام مراحل ادغام، مسئولیت ها بر عهده تاد برادلی از معاونان اجرایی این شرکت خواهد بود.

تولید حرارت بیشتر در آیپد جدید نسبت به آیپد 2

 


دست و پنجه نرم کردن اپل با مشکلات بعد از ارائه محصول، کم کم تبدیل به یک روال مرسوم می شود. پس از جنجال مشکل آنتن دهی آیفون 4 و بحث های پیرامون آن، حال نوبت به New iPad رسیده است که تنها چند روز پس از ارائه برای اپل دردسر ساز شود.

از روز دوشنبه در اینترنت گزارش هایی دیده می شود که آیپد جدید داغ شده و گرمای آن به حدی بالا می رود که باعث بروز ایراد در کار دستگاه، نمایش پیام های خطا و حتی خاموش شدن موقت آن می گردد. لذا سایت tweakers‪.‬net تصمیم گرفت که به انجام برخی تست های گرمایی بر روی آیپد جدید بپردازد.

در این آزمون آنها برنامه GLBbenchmark را برای ۵ دقیقه بر روی آیپد ۲ و آیپد جدید اجرا کرده و آنگاه با دوربین های مادون قرمز حساس به گرما از آنها عکسبرداری کردند. این بنچ مارک باعث استفاده سنگین از تمامی قطعات و بخش های دستگاه می گردد. همان گونه که در عکس می بینید، بخش پایین-سمت راست آیپد جدید که روشن تر دیده می شود، دمای 33‪.‬6 درجه سانتی گراد را ثبت کرده است. در آیپد 2 هم این بخش دمای 28‪.‬3 درجه سانتیگرادی را دارد.

بدین معنی که تنها پس از ۵ دقیقه کار سنگین، شاهد ۵ درجه تفاوت دما میان این دو تبلت و داغ شدن بیشتر آیپد جدید هستیم. البته با توجه به باتری بزرگتر و قطعات سخت افزاری قوی تر و سریع تر، مقداری تولید گرما عادی به نظر می رسد، اما باید دید که آیا این میزان آنقدر افزایش خواهد داشت که مشکل ساز شده و یا باعث آزار کاربر گردد.

البته اپل تا کنون در این خصوص تنها از طریق روابط عمومی اش اعلام نظر کرده و در جواب All Things Digital گفته است: «آیپد جدید با صفحه رتینای عالی و جذاب، چیپ A5X، و پشتیبانی از 4G LTE به همراه عمر باتری ۱۰ ساعته عرضه می شود. که همه اینها در محدوده دمایی مشخص ما به خوبی کار می کنند. اگر کاربران هرگونه نگرانی درخصوص کالای شان دارند، می توانند با AppleCare تماس بگیرند.»

احتمال عرضه نسخه نهایی ویندوز 8 در اکتبر


بر اساس برخی منابع شنیده می شود که مایکروسافت احتمالا پروژه ویندوز 8 را در تابستان سال جاری به اتمام رسانده و آن را در ماه اکتبر عرضه خواهد نمود.

علاوه بر این، همان منابع از پشتیبانی همزمان سیستم عامل جدید مایکروسافت از پردازنده های اینتل و ARM در زمان عرضه آن خبر می دهند. احتمالا این لیست شامل بیش از ۴۰ دستگاه اینتلی و کمتر از ۵ دستگاه مجهز به پردازنده ARM خواهد بود.

قبل از این شنیده می شد که مایکروسافت قصد دارد در آوریل، کنفرانس خبری ویژه ای را برای اعلام زمان عرضه ویندوز 8 و دیگر جزئیات بازاریابی و تجاری آن برگزار کند. و احتمالا این مراسم در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

به نظر می رسد صبر و تامل مایکروسافت تا اکتبر، برای این باشد که شرکت های سازنده ابزارهای موبایل خود را برای ویندوز8 آماده کنند. به خصوص اینکه لنوو به تازگی از برنامه اش برای عرضه تبلت های ویندوز 8 در زمانی زودتر از اکتبر ۲۰۱۲ خبر داده است. نوکیا هم اعلام کرده که در حال کار بر روی تبلت جدید این شرکت است که قرار است با ویندوز 8 به بازار عرضه گردد.

به نظر می رسد که مایکروسافت حسابی روی سیستم عامل جدیدش سرمایه گذاری کرده و رویاهای دور و درازی برای آن در سر می پروراند. نظر شما درباره آینده این سیستم عامل و میزان موفقیت آن چیست؟



پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:, :: 13:37 ::  نويسنده : پویا

عکس های دختری شناور در هوا

عکسهای فوق العاده جالب و زیبا از دختری که در هوا شناور است.این آثار خارق العاده را Natsumi Hayashi

عکاس ژاپنی از خود به هنگام پرواز در فضای توکیو گرفته است.چنین سبک عکاسی (Levitation) از پریدن در هوا

و گرفتن عکس با سرعت شاتر بسیار بالا(سریعتر از 500/1 ثانیه) بوجود می آید.

Cool Photos of Levitating Girl

Levitating Girl

Levitating

Levitating Photo

Levitating Photography

Floating Photography



دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, :: 10:28 ::  نويسنده : پویا

کنفرانس خبری: اپل با ۱۰۰ میلیارد دلار پول چه می کند؟

 
 

رشد اپل و تبدیل آن بهبزرگ ترین شرکت فناوری جهان سبب شده که این شرکت ذخیره مالی بسیار بزرگی داشته باشد. اپل هم اکنون حدود ۱۰۰ میلیارد دلار پول نقد در اختیار دارد. کوهی از پول نقد که تا به حال هیچ کس نمی دانست می خواهد با آن چه کند. حالا این شرکت اعلام کرده امروز در مراسمی می خواهد برنامه اش را برای این پول اعلام کند. اینکه اپل می خواهد با این مبلغ چه کند، چیزی است که امشب مشخص خواهد شد، اما می تواند هر چیزی باشد. از سرمایه گذاری در یک فناوری جدید گرفته تا خرید تمام شرکت های ساخت تلفن های همراه روی زمین (با این مبلغ پول نقد اپل احتمالا حتی قادر است تمام شرکت های سازنده تلفن همراه را بخرد!) شما فکر می کنید برنامه مالی اپل چه خواهد بود و چرا می خواهد برای این کار یک کنفرانس خبری برگزار کند؟


 
10 هدیه که در نوروز میتوانید به یک گیک بدهید‎
 

شما در نوروز علاوه بر دید و بازدید، به دوستان و آشنایان هدیه هم میدهید؟ اگر دوست دارید به مناسبت سال نو هدیه ای به یکی از اطرافیان تان بدهید و البته او را یک گیک می دانید، بد نیست سری به ادامه مطلب بزنید و با چند پیشنهاد به عنوان هدیه های مناسب چنین افرادی آشنا شوید.


 


دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, :: 10:20 ::  نويسنده : پویا
 
 
پاناسونیک: اولین پلوپز اندرویدی دنیا
 

 
 

آشپزی کردن از کارهایی است که به خاطر تنوع اش کمتر ما را خسته می کند. حالا فکر کنيد آشپزی کردن با گجت های جديد و سیستم عامل های دوست داشتنی شان چه لذتی دارد. تا به حال پلوپز اندرویدی ديده بودید!؟


پاناسونيک در يک کار مشترک با شرکت سونی ادعا می کند اولین پلوپز دنیا را که با اسمارت فون کار می کند طراحی کرده است. اين محصول ژاپنی با مدل SR-SX2 دارای یک چيپ RFID است. اگر سیستم عامل اسمارت فون شما اندرويد باشد و از فناوری FeliCa مخصوص سونیپشتیبانی کند، می توانيد از راه دور به اين پلوپز وصل شوید و مراحل طبخ برنج را به طور دلخواه بر روی آن برنامه ریزی کنيد.


جالبتر آنکه می توانيد با نصب اپلیکیشن مخصوص، نوع برنج مورد استفاده خود را انتخاب کرده و از نکات فنی طبخ آن مانند میزان آب، درجه حرارت و... مطلع شويد. با دانستن این نکات طبخ برنج را برنامه ریزی کرده و همه چیز را به اين پلوپز هوشمند بسپارید.


از طرفی یک بانک غذایی که شامل چندين دستور تهيه و طبخ غذاهای گوناگون است توسط پاناسونیک گرد آوری شده. تنها کافی است با سیستم عامل اندورید گوشی به اين بانک متصل شوید و طرز تهيه غذاهای قابل طبخ با این مدل پلوپز را مشاهده کنيد. 6 دستور غذا جهت مطالعه و استفاده در آينده، قابل ذخيره در حافظه این پلوپز است. همچنين هر فرد می تواند 100 دستور غذایی را به کمک اسمارت فون خود به بانک غذايی پاناسونیک اضافه کند.


این محصول قرار است از ماه ژوئن امسال وارد بازار شود. اما هنوز صحبتی از قیمت تمام شده آن به گوش نمی رسد. به هر حال طبخ برنج با طعم سيستم عامل اندرويد هم بايد تجربه ای دلچسب باشد.

نگاه جدید شرکت THX به سینمای خانگی
 
 
 

ساخت یک سینمای خانگی با کیفیت عالی نیاز به زحمت و هزینه بالایی دارد. و البته باید فضای کافی هم برای چیدن مناسب اسپیکرها داشته باشید. اما حالا شرکت THX می خواهد با یک راه حل جدید مشکل را حل کند. سیستم اسپیکرهایی که به صورت خطی ردیف می شوند و می توانند حتی در زیر تلویزیون قرار بگیرند.

در این سیستم از مجموع ۹۲ اسپیکر استفاده می شود. ۳۰ عدد با طیف پایین، ۳۰ عدد در حد وسط و ۳۲ تای دیگر فرکانس های بالا را پوشش می دهد. این سیستم اجازه می دهد که صدا با کیفیت عالی به گوش شنونده ها برسد و بهتر اینکه می تواند ۸ نقطه مناسب برای نشستن و گوش کردن به وجود بیاورد.

یکی از مشکلات اصلی اکثر سیستم های سینمای خانگی در اینجا است که تنها یک نقطه مناسب برای یک فرد جهت شنیدن صدای مناسب در اختیار قرار می دهند. چیزی که به آن sweet spot می گویند. اما موتور صوتی جدید ۸ sweet spot ایجاد می کند.

قیمت و زمان ورود به بازار سیستم جدید هنوز اعلام نشده، اما این شرکت سال ها است که مشغول کار بر روی این طراحی است و به نظر می رسد قصد دارد محصول نهایی اش را تا چند ماه دیگر وارد بازار کند.

چیپ های ترینیتی شرکت AMD: مصرف باطری کمتر و ۲۹ درصد سریع تر

 

چند ما پیش بود که شرکت AMD چیپ های سری A را با پلفترم Llano معرفی کرد. حالا این شرکت می گوید که نسل بعدی که Trinity نام دارد ۲۹ درصد سریع تر از معماری Llano کار می کند.

در مقاله جدیدی که در این مورد منتشر شده، این شرکت در مورد APU هایجدید اش صحبت زیادی نکرده است. اما به نظر می رسد این افزایش سرعت در نتیجه بهینه سازی روی بخش پردازش گرافیکی APU باشد. البته ای ام دی می گوید معماری Trinity سبب می شود در عملکرد گرافیکی تا ۵۶ درصد پیشرفت مشاهده کنید.

ضمن اینکه این چیپ ها برای ویندوز 8 طراحی خواهند شد و از نسخه 3.0 فناوری Turbo Core نیز استفاده خواهند کرد.

همانطور که می دانید APU در واقع یک چیپ مرکزی است که از مخلوط کردن سی پی یو و واحد پردازش گرافیکی تشکیل شده. تا بر روی کامپیوترهای کوچک و ارزان قیمت استفاده شود.

ای ام دی می گوید چیپ ترینیتی جدید سبب می شود کامپیوترهایی که از آن استفاده می کنند بیشتر از ۱۲ ساعت طول عمر باطری داشته باشند.

گفته می شود اولین چیپ های ترینیتی از ماه ژوئن یا ژوئیه سال جاری وارد بازار خواهند شد.

 

فابلت G70، تبلتی برای بازی خورها
 
 

 
 

بازار تبلت ها روز به روز داغ تر شده و هر روز شاهد ظهور رقبای جدیدی در این رقابت نفس گیر هستیم. در این میان به دلیل بازمتن و رایگان بودن سیستم عامل، سازندگان این ابزار استقبال فراوانی از اندروید کرده اند. احتمالا شما هم به تازگی نام Fablet به گوش تان خورده است. برند جویای نامی که با چندین مدل مختلف وارد گود تبلت ها شده، تا شهرت و اعتباری را برای خود کسب کند.

اگر شما هم برای خرید هدیه عید به دنبال تبلت نسبتا ارزان قیمت و مناسبی می گردید، در ادامه مطلب با نارنجی باشید تا به بررسی بیشتر مدل G70 هشت گیگابایتی این تبلت بپردازیم.

بهترین اپلیکیشن های آنتی ویروس رایگان برای اندروید
 
 
 

 
 

anti-virus-av-test.jpg

همپای رشد تهدیدات بدافزارها در دنیای اندروید، بدون شک روز به روز احساس نیاز به برنامه ها و اپلیکیشن های امنیتی و آنتی ویروس بیشتر می شود. اما متاسفانه تحقیقات و مطالعات جدید نشان می دهد که بسیاری از اپلیکیشن های امنیتی میزان حمایت و پشتیبانی بسیار بد و شوربختانه ای را برای صاحبان اندروید رقم می زنند. پس شما باید در انتخاب تان بسیار عاقلانه عمل کنید. در اینجا برای تان لیستی از بهترین ها را لیست می کنیم.

به تازگی در آزمونی سخت، سایت AV-Testبیش از ۴۱ برنامه ویروس اسکنر اندروید را در مقابل ۶۱۸ نوع بدافزار به میدان فرستاده است. نزدیک به دو سوم آنها، چیزی کمتر از ۶۵ درصد از انواع این بدافزارها را شناسایی کردند. یعنی به اعتقاد شرکت ای وی تست، دو سوم این ۴۱ برنامه، برای امنیت موبایل شما کلا غیرقابل اعتماد و نامناسب هستند و اصلا نباید طرف آنها بروید.

در عکس ابتدای مطلب شیوه عکس العمل آنتی ویروس ها در برابر گروه های مهم بد افزار به تصویر کشیده شده است. با کلیک بر روی تصویر می توانید لیست کامل را مشاهده کنید. اگر نگاهی به عکس ابتدای مطلب بیاندازید، تنها هفت اپلیکیشن رایگان موفق شده لند که امتیاز نسبتا کامل را به دست بیاورند. یعنی اینکه طبق گزارش، با داشتن یکی از آنها نیازی نیست که درباره بدافزارها نگران باشید. این هفت اپلیکیشن امنیتی عبارتند از:


Avast Free Mobile Security
Dr.Web anti-virus Light
F-Secure Mobile Security
Ikarus mobile security LITE
Kaspersky Mobile Security ‪(‬lite‪)‬
Zoner Antivirus Free
Lookout Security ‪&‬ Antivirus


البته اگر هم برنامه امنیتی مورد علاقه شما در گزارش AV‪-‬test ضعیف اعلام شده، ممکن است به این معنی نباشد که کاملا به درد نخور است. شاید آن اپلیکیشن دارای قابلیت هایی همچون قفل راه دور یا پاک کردن و بک آپ راه دور اطلاعات باشد که برای شما کارایی ویژه ای داشته باشد.

در این لینک می توانید گزارش کامل AV‪-‬test را دانلود کنید. هرچند که پیشنهاد ما ریسک کمتر و استفاده از یکی از آنتی ویروس های برتر هفت گانه این گزارش است.

شما بر روی همراه اندرویدی تان از چه انتی ویروسی استفاده می کنید؟ کدام یک را بهتر از همه می دانید؟

مایکروسافت: منتظر ایکس باکس جدید در سال 2012 نباشید
 
 
 
 

اگر جزو طرفداران کنسول بازی ایکس باکس هستید باید بدانید که در سال جاری میلادی نباید انتظار از راه رسیدن مدل جدید این کنسول را داشته باشید. مایکروسافت در بیانه ای گفته سال ۲۰۱۲ تمام تمرکز ما روی Xbox 360 است و می دانیم که امسال پرفروش ترین سال برای این کنسول خواهد بود.

شایعاتی وجود دارد که نسل بعدی این کنسول بیش از ۶ برابر قدرتمند تر از کنسول فعلی خواهد بود و گفته می شود کنسول جدید، بر اساس جی پی یو ATI Radeon HD 6670 کار می کند و از فناروی سه بعدی پشتیبانی خواهد کرد.

ضمن اینکه بر اساس شایعات، نسل بعدی از خروجی چند نمایشگر و دایرکت ایکس ۱۱ هم پشتیبانی می کند و احتمالا از دانلود آنلاین بازی ها و کارت های حافظه سولید به جای استفاده از دی وی دی استفاده خواهد کرد.

اما فعلا به نظر می رسد برای رسیدن به تمام اینها باید صبر کنیم و به این زودی ها منتظر نسل بعدی این کنسول نباشیم.

کنترل کامپیوتر با چشم: اینتل سهام Tobii را می خرد
 

«توبی» را به خاطر دارید؟ همان فناوری که در نمایشگاه CES امسال برای کنترل ویندوز 8 با چشم استفاده می شد. این شرکت از سال ۲۰۰۰ مشغول کار روی دوربین هایی است که با بررسی حرکات چشم، می توانند کنترل کامپیوتر را انجام بدهند. و حالا این فناوری به پیشرفت های خیره کننده ای رسیده و این امیدواری وجود دارد که به زودی Tobii را روی کامیپوترها و گجت های مختلف ببینیم تا کار با کامپیوتر را راحت تر کنند.

برای اینکه از پیشرفت این فناوری اطمینان حاصل کنید باید بدانید که شرکت اینتل به سراغ شرکت سوئدی توبی رفته و با پرداخت ۲۱ میلیون دلار، قرار است ۱۰ درصد سهام توبی را در اختیار بگیرد.

یکی از مشکلات فعلی توسعه توبی، قیمت تمام شده بالای آن است که با سرمایه گذاری اینتل و کمک های این شرکت به نظر میرسد به زودی شاهد کاهش قیمت این فناوری خواهیم بود.

فعلا ماوس و کیبرد راحت ترین روش کار با کامپیوترهای شخصی است. و مایکروسافت هم با استفاده از سنسور کینکت سعی می کند برخی از کارها را از طریق حرکات بدن انجام بدهد. اما توبی می گوید کافی است از نگاه تان استفاده کنید. باید ببینیم در نهایت واقعا یک فناوری جایگزین برای ماوس پیدا می شود یا اینکه فعلا اینها به عنوان روش های کمکی به کار می آیند.

نگاهی به درون شکم یک تبلت

 

شما سراغ تعمیر گجت هایتان می روید؟ چقدر در این کار مهارت دارید؟ بعضی از گجت ها را به راحتی می توان باز و تعمیر کرد و برخی دیگر در این مورد اصلا با مشتری راحت نبوده اند. معمولا کمتر پیش می آید که بتوانیم به درون یک تبلت نگاهی بیاندازیم. حالا که آی پد جدید وارد بازار شده، سایت iFixit به سراغ اش رفته و آن را باز کرده است.

البته این کاری نیست که بخواهید خودتان امتحان اش کنید، مگر اینکه بخواهید با تبلت تان خداحافظی کنید. بنابراین این تصاویر احتمالا تنها شانس تان برای دیدن درون آن خواهد بود! پس ادامه مطلب را از دست ندهید تا ببینید درون شکم یک تبلت چه می گذرد.

رویای دکل های برق شاخ گوزنی
 

این فقط یک ایده است و نباید منتظر دکل های برق فشار قوی با طرح گوزن باشیم. اما طرح زیبایی است که سبب می شود دلمان بخواهد یکی از این دکل ها را در واقعیت هم ببینیم.

آی پد جدید و افزایش حجم اپلیکیشن های iOS
 
 

آی پد جدید در حال ورود به بازار است و برنامه نویس ها مشغول آماده کردن اپلیکیشن های خودشان برای نمایشگر جدید این تبلت. حتما می دانید که آی پد جدید با داشتن رزولوشن ۱۵۳۶×۲۰۴۸ سبب می شود که کیفیتی فوق العاده در اختیار داشته باشید. اما برای لذت بردن از این رزولوشن ابتدا لازم است که اپلیکیشن های iOS برای این رزولوشن جدید آماده بشوند.

البته به نظر میرسد که این کار با سرعت انجام می شود و به زودی شاهد اپلیکیشن هایی خواهیم بود که از رزولوشن بالای آی پد جدید پشتیبانی می کنند و البته این اپلیکیشن ها با آی پد های اول و دوم نیز کار خواهند کرد.

اما نکته ای که در این میان وجود دارد، افزایش حجم قابل توجه اپلیکیشن های جدید است. کیفیت بالاتر سبب می شود که اپلیکیشن های جدید iOS به ناگهان با افزایش حجم روبرو بشوند و این به معنی دانلود بیشتر و طولانی تر است.

هر چند این موضوع شاید برای بسیاری از کاربران آی پد که در اروپا و آمریکا زندگی می کنند موضوعی مهم نباشد اما شاید برای کاربران ایرانی که با اینترنتی کند سر و کار دارند یک دردسر تازه به حساب بیاید.


بیایید نگاهی به چند اپلیکیشن بیاندازیم. مجموعه iWork تا به حال ۹۵ مگابایت حجم داشته که در نسخه جدید ۲۶۹ مگابایت شده است. اپلیکیشن Numbers هم از ۱۰۹ مگابایت به ۲۸۳ مگابایت رسیده و iMovie از ۷۰ مگابایت به ۴۰۴ مگابایت رسیده تا از رزولوشن بالای آی پد تازه پشتیبانی کند.

البته اینها اپلیکیشن های ساخت خود اپل به حساب می آیند و دیگر اپلیکیشن ها به این اندازه بزرگ تر نشده اند. اما به هر حال در نسخه های جدید آنها نیز شاهد رشدی قابل توجه در سایز اپلیکیشن ها هستیم. جدول زیر تغییر تعدادی از اپلیکیشن هایی که نسخه جدید شان را با پشتیبانی از آی پد تازه ارایه کرده اند، نشان میدهد.


ios-retina-apps .jpg

در نهایت جدا از مشکل سرعت اینترنت و دانلود اپلیکیشن ها، اگر قصد دارید آی پد تازه ای تهیه کنید احتمالا باید به دنبال ظرفیت ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت باشید. چرا که اگر قصد نصب تعداد زیادی اپلیکیشن داشته باشید ممکن است در وضعیت ۱۶ گیگابایت با این افزایش حجم اپلیکیشن ها با کمبود حافظه مواجه بشوید.

از طرف دیگر این موضوع برای دارندگان آیفون و آی پد اول و دوم ناراحت کننده خواهد بود. چرا که آنها نسخه های جدید اپلیکیشن ها را دانلود می کنند و آنها حجم زیادی از حافظه را اشغال خواهند کرد تا از رزولوشن بالای آی پد نسل سوم پشتیبانی کنند . در حالی که آنها امکان استفاده از آن رزولوشن را ندارد. بسیاری از برنامه نویس ها که برنامه هایی با حجم بالا تولید می کنند، تصمیم گرفته اند که نسخه های متفاوتی برای آی پد جدید و دیگر دستگاه های قدیمی تر تولید کنند تا با اعتراض کاربران مواجه نشوند. اما احتمالا بسیاری دیگر نیز این زحمت را به خودشان نخواهند داد و یک نسخه حجیم برای پشتیبانی از همه دستگاه ها ارایه خواهند کرد.

شما در این مورد چه فکر می کنید؟

 


یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:, :: 22:2 ::  نويسنده : پویا

بی خانمان ها، ایستگاه های سیار 4G!


در زمان برگزاری كنفرانس تکنولوژی SXSWدر شهر Austin ایالت تگزاس آمریكا، بخش ابداع و نوآوری آژانس بازاریابی BBH با نامBBH Labsدست به اقدامی متفاوت زده است. این شركت به ۱۳ داوطلب بی خانمان، مودم های بی سیم نسل چهارم (4G) و تی شرت هایی داده است كه روی آنها اسم فرد بی خانمان و نحوه دسترسی به اینترنت بی سیم از طریق ابزار همراه او نوشته شده است.


homeless-hotspot-narenji-ir.jpg

از این افراد خواسته شده به شلوغ ترین محل های كنفرانس رفته و كار خود را شروع نمایند. هركدام از آنها روزانه ۲۰ دلار حقوق ثابت داشته و در ضمن می توانستند هر میزان صدقه ای را كه بازدیدكنندگان به آنها می دهند، برای خود بردارند.

Saneel Radia مدیر واحد تحقیقات شركت BBH Labs اعلام كرده: «شركت ما هیچ سود مادی از این پروژه نخواهد برد و این كار صرفاً یك عمل خیرخواهانه است. ما قبلاً پروژه موفق دیگری را در نیویورك اجرا كرده ایم. جایی كه به تعدای از بی خانمان ها تلفن و یك اكانت توییتر دادیم تا با نوشتن از وضعیت خود دیگران را نیز آگاه نمایند.»

آقای Radia می گوید: «ایده این كار با دیدن بی خانمان هایی كه در خیابان روزنامه فروشی می كردند به ذهن مان رسید. این عمل موجب افزایش توجه عمومی به وضعیت بی خانمان ها می شود. از این طریق آنها می توانند داستان زندگی خود را برای مردم بازگو كنند.»

آقای Gibbs مسوول نواخانه ای كه این ۱۳ داوطلب مددجوی آن هستند می گوید: «ماهیت كارآفرینی فراوان این پروژه مرا متعجب كرده است. این یك فرصت شغلی جدید است. جدا از این كه چه شخص یا شركتی آنرا پیشنهاد می دهد.»

كلارنس، یكی از بی خانمان های داوطلب میگوید: «۵۴ ساله و اهل نیواورلئان هستم. خانه ام را در طوفان كاترینا از دست دادم و از آن روز تاكنون بی خانمان بوده ام. این كار موجب شده بتوانم با مردم صحبت كنم و احساس كنم برای خود شغلی دارم.»

پس از پایان كار كنفرانس، كلارنس به همراه دوستان خود سایتی به نام Homeless hotspotsدایر كرده و مشغول ادامه خدمات رسانی سیار است.

نظر شما در مورد این شغل جدید چیست؟

 

همه کلیدهای میانبر ویندوز هشت که در آینده لازم خواهید داشت
 

 
 
 

بعد از مدت ها انتظار، چندی است که ویندوز هشت، نسخه آزمایشی خود را عرضه کرده و احتمالا برخی از شما آن را نصب و تجربه کرده اید. بسیاری هم منتظر عرضه نسخه نهایی آن و کوچ به اینسیستم عامل کارآمد و زیبای مایکروسافت هستید. اگر جزو گروهی هستید که اعتقاد دارند یکی از ملزومات ضروری در کار با هر سیستم عامل و برنامه، کلیدهای میانبر یا shortcut آن هستد؛ پس فعلا تا زمان عرضه نسخه نهایی ویندوز هشت، با کلیک روی این لینک، جدول کامل کلیدهای میانبر آن را دانلود کرده و روی دیوار اتاق تان بچسبانید. مطمئنا تنها با کمی تمرین و کمک گرفتن از جدول میانبرهای ویندوز هشت، انگشتان تان بر بالای صفحه کلید به پرواز درخواهند آمد. جالب اینجا است که بسیاری از راهنمایی های این جدول در ویندوز سون هم کارایی داشته و یاری گرتان هستند.


 


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 14:1 ::  نويسنده : پویا

Gadget چیست ؟

کارگاه گجت سلام میکند Gadget به وسایل کوچک مکانیکی و یا الکترونیکی گفته میشود که اغلب اندازه ای کوچک دارند و دارای کاربرد زیاد و خاص در زندگی هستند.
به عبارت دیگر وسایلی که برای انجام کارها مفید و پرکاربرد هستند را Gadget می نامند



سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, :: 16:9 ::  نويسنده : پویا


نخستین تصاویر از عملکرد دوربین ۴۱ مگاپیکسلی Nokia 808 PureView

امروز نوکیا با معرفی تلفن 808 Pureviewو دوربین ۴۱ مگاپیکسلی اش شگفتی بزرگی را در نمایشگاه به وجود آورد. نوکیا در مورد دوربین این تلفن می گوید که با فناوری به نام pixel-oversampling در نهایت تصویری در اندازه های یک عکس ۵ مگاپیکسلی اما با کیفیتی عالی در اختیار شما قرار می دهد.

اما در نهایت می خواهیم بدانیم که این دوربین در عمل و در شرایط مختلف چگونه عمل می کند؟ حالا اولین تصاویر که با دوربین Nokia 808 PureView گرفته شده در اختیار شما است. در ادامه مطلب می توانید ببینید که دوربین ۴۱ مگاپیکسلی این تلفن چگونه عمل می کند…


با کلیک کردن روی هر کدام از تصاویر می توانید آنها را در اندازه بزرگ تر ببینید و کیفیت دوربین را در شرایط مختلف بهتر بررسی کنید. البته آنها نیز در اندازه اصلی نیستند. برای امکان زوم کامل روی تصاویر می توانید به این صفحه در انگجت مراجعه کنید.


Nokia 808 PureView5_narenji.jpg

روی تصاویر کلیک کنید تا آنها را در اندازه بزرگ تر ببینید


Nokia 808 PureView3_narenji.jpg

Nokia 808 PureView4_narenji.jpg

Nokia 808 PureView2_narenji.jpg

Nokia 808 PureView1_narenji.jpg


می توانید عکس های اصلی را از اینجا دانلود کنید.فایل زیپ ۳۱ مگابایت.


 


سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, :: 16:5 ::  نويسنده : پویا

 
پهنای باند تراهرتز موبایل ها را ۱۰۰۰ برابر سریعتر می کند
 

به گمانم کم کم وقت آن رسیده که 3G و 4G را به همراه داستان های نسل سوم، چهارم و غیره به فراموشی بسپاریم. در حقیقت باید فرکانس گیگاهرتز را فراموش کنیم! زیرا تیمی از محققان مدرسه علوم و هنرهای Kenneth P. Dietrichدانشگاه پیتزبورگ می گویند که به روشی جهت انتقال اطلاعات با سرعتی ۱۰۰۰ برابر بیشتر دست یافته اند.

این تیم توسطHrvoje Petek استاد فیزیک و شیمی دانشگاه پیتزبورگ رهبری می شود، که توانسته به صورت تئوری راهی برای انتقال اطلاعات میان دستگاه ها با فرکانس terahertzپیدا کند‫.‬ Petek در تحقیقاتش به مبنا و بنیان های فیزیکی لازم برای فرکانس تراهرتز دست یافته که به صورت بالقوه می تواند برای «بخشی از طیف الکترومغناطیس میان مادون قرمز و نور مایکروویو» به کار رود و اطلاعات را با سرعتی ۱۰۰۰ برابر سریع تر از استانداردهای بیسیم امروزی ‫(‬که به فرکانس گیگاهرتز محدود شده‫)‬ انتقال دهد‫.‬

Petek می گوید‫:‬ «هنگامی که با میزان گنجایش تکنولوژی امروزی می سنجیم، قابلیت تغییر فرکانس نور با چنین پهنای باندی می تواند میزان اطلاعاتی را که جابجا می شوند تا ۱۰۰۰ برابر افزایش دهد‫.‬ و لازم به ذکر نیست که این کشفی است که مدت زمان زیادی در این زمینه نیاز به آن حس می شد و همه در انتظار آن بودند‫.‬»
احتمالا خود جناب هاینریش رودلف هرتز هم در خواب، چنین رویایی آشفته ای نمی دید!

چندی پیش از شکسته شدن چندباره سرعت و اینترنت ۵۱۲ گیگابیتی گفتیم و دیروز هم با خبر شدیم که برادر بزرگ آبی توانسته انتقال اطلاعات در فیبر نوری را به یک ترابیت بر ثانیهبرساند. حالا هم انتقال اطلاعات بیسیم پا به دنیای تراهرتز گذاشته است. به گمانم ما در مقطعی از تاریخ همانند کشف آتش و یا شروع انقلاب صنعتی ایستاده ایم، ولی ناآگاهانه و شگفت زده فقط به دور و اطراف می نگریم. نظر شما درباره آینده دنیای تکنولوژی و تاثیر آن در زندگی روزمره انسان امروزی چیست؟ باید منتظر دنیای وحشتناک عصر ماشین باشیم؟ یا زندگی راحت تر و آسوده تر از هر زمان دیگری انتظارمان را می کشد؟

 
آنتی ویروس کسپرسکی

اگر چند سال قبل را به یاد داشته باشید، بحث اینترنت و خرید اینترنتی آنچنان داغ نبود. اما امروزه اینترنت به یکی از ضروری ترین نیازهای افراد مبدل شده و تقاضا برای اینترنت و سرویس های آن نظیر خرید آنلاین افزایش چشمگیری داشته است.

در این میان، حافظه کامپیوتر ها نیز به گاوصندوقی تبدیل شده که اطلاعات شخصی، عکس و فیلم های خانوادگی کاربران را نگه داری میکند. اما مهم ترین مشکلی که کاربران از آن رنج می برند، هک شدن (ورود سارقان اینترنتی به کامپیوترها) و یا ویروسی شدن کامپیوترهایشان است که باعث لو رفتن اطلاعات شخصی و کاری آنها میشود.

اما بسیاری از کاربران با استفاده از نسخه های غیر اصل و یا به عبارتی کرک شده (قفل شکسته) آنتی ویروس ها بر مشکلات خود می افزایند، زیرا همان طور که میدانید این نسخه ها هیچ گاه قادر به حفاظت صد در صد اطلاعات کاربران نیستند. (بیشتر بدانید)

و از طرفی گرانی نسخه های اصل نیز دلیلی بر عدم استفاده کاربران است. اما شرکت سانا سیستم پارس، نمایندگی رسمی کسپرسکی در جهت ارتقا سطح امنیت کاربران، اقدام به ارائه فروش ویژه 20% تا پایان فروردین 91 نموده است. این تخفیف ویژه، مخصوص کاربران نارنجی است.

می توانید با مراجعه به سایت سانا سیستم پارس و استفاده از کد تخفیف narenji از 20% تخفیف ویژه به همراه یک عدد جعبه اصل کسپرسکی، CD راهنما، 200 مگابایت به روز رسانی اولیه، راهنمای نصب و استفاده فارسی و 30% تخفیف برای سال بعد بهره مند شوید و در نهایت تمام این موارد با پست پیشتاز رایگان برای شما ارسال خواهد شد.
 

سامسونگ سرانجام آپدیت رسمی اندروید بستنی حصیری را برای گلکسی اس دوم ارائه کرد
 
 
 
 

 

بعد از مدتها شایعات و اخبار گوناگون، بالاخره ساعاتی پیش شرکت سامسونگ عرضه رسمی آپدیت اندروید 4‪.‬0 بستنی حصیری (ICS) برای Galaxy S II را از کره جنوبی و برخی کشورهای اروپایی (لهستان، مجارستان و سوئد) آغاز کرد. سامسونگ الکترونیکز می گوید که قصد دارد طی مدت زمان مشخصی تمامی ابزارهای گلکسی اس ۲، گلکسی نوت، گلکسی اس ۲ ال تی ای و گلکسی تب های 10‪.‬1 و 8‪.‬9 اینچی را به نسخه بستنی حصیری آپدیت کند. اما در خصوص زمان آپدیت دیگر نسخه های خانواده گلکسی به ICS چیزی اعلام نکرده و تنها گفته است که گلکسی دبلیو، گلکسی تب هفت، گلکسی اس پلاس، گلکسی اس و برخی دیگر را به زودی مجهز به نسخه ای از اندروید نان زنجبیلی می کند که دارای امکاناتی همچون قفل تشخیص چهره، ویرایشگر تصویر بهبود یافته و امکان تهیه اسکرین شات است.

نوکیا در حال ساخت تبلت ۱۰ اینچی برای ویندوز 8
 

 


نوکیا بعد از بستن قرارداد همکاری با مایکروسافت مشغول ارایه تلفن های ویندوز فون است. اما مثل اینکه قرار است این همکاری بیشتر از اینها گسترش پیدا کند. اخبار جدید حاکی از این است که این شرکت تصمیم دارد تا پایان سال جاری میلادی با یک تبلت ۱۰ اینچی با سیستم عامل ویندوز 8 به رقابت این بازار نیز وارد شود.

گفته می شود این تبلت قرار است جزو نخستین تبلت هایی ویندوز 8 بازار باشد و با یک پردازشگر دو هسته ای Qualcomm کار خواهد کرد.

نوکیا با اینکه هنوز در ابتدای راه ورود به بازار ویندوز فون است، اما موفق شده با طراحی خوب تلفن های لومیا، رقابت را از دست HTC و سامسونگ خارج کند و حالا بزرگ ترین فروشنده تلفن های ویندوز فون به حساب می آید و اگر تبلت ویندوزی اش را هم با همان کیفیت و طراحی خوب سری لومیا بسازد، احتمالا با استقبال خوب کاربران مواجه خواهد شد و این همان چیزی است که مایکروسافت هم از آن استقبال می کند.

مایکروسافت قصد دارد همزمان با ارایه ویندوز 8 نسخه نهایی، تبلت های این سیستم عامل را هم وارد بازار کند و در این میان به یک تبلت پیشرو با طراحی عالی و سخت افزار مناسب نیاز دارد و تجربه همکاری های قبلی نشان داده که این شرکت بهتر از همه با نوکیا امکان همکاری را خواهد داشت. بنابراین تبلت نوکیا احتمالا محصول شاخص ویندوز 8 در ابتدای معرفی خواهد بود.

ساخت باطری با ضخامت 0.3 میلیمتر توسط شرکت NEC

شرکت NEC مدتی است که در کار تولید باطری های باریک و نازک است، اما جدیدترین نسخه باطری های ORB این شرکت که مخفف organic radical battery است، تنها 0.3 میلیمتر ضخامت دارند. یعنی آنقدر باریک که می توان آنها را در یک کارت اعتباری به کار برد.

این شرکت می گوید فناوری جدید اش (ORB) حتی از باطری های لیتیومی بهینه تر است و چون باطری ها توسط پرینترهای مخصوصی چاپ می شوند، می توان آنها را با مدارهای الکترونیکی هم مخلوط کرد.

با این وضعیت می توان به کارت های اعتباری نمایشگرهای قابل انعطافی اضافه کرد و با این باطری ها هم انرژی مورد نیاز آنها را تامین نمود. تصورش را هم بکنید که یک چیپ وای-فای هم به این مجموعه اضافه شود و دیگر خودتان می توانید در مورد کاربردهای این مجموعه حدس بزنید.

ساخت چیپ نوری با سرعت انتقال اطلاعات 1 ترابیت در ثانیه توسط آی بی ام
 
 
 

همین چند روز پیش بود که در نارنجی در مورداینترنت ۵۱۲ گیگابیت بر ثانیه ای صحبت کرده بودیم. اما حالا IBM نمونه اولیه از یک چیپ مخصوص انتقال اطلاعات روی فیبر نوری را ساخته که می تواند سرعتی معادل 1 ترابیت در ثانیه را برای انتقال اطلاعات در اختیار ما قرار بدهد.

به این معنی که با این سرعت می توانید ۵۰۰ فیلم اچ دی را دانلود کنید. یا اینکه دانلود کل کتابخانه کنگره آمریکا در یک ساعت امکان پذیر است!

شرکت آی بی ام نام چیپ جدید اش را Holey Optochip گذاشته است. این چیپ شامل مجموعه ای از ارسال کننده و دریافت کننده های دیتا روی فیبر نوری است. این شرکت می گوید از این چیپ در دیتاسنترها و در سازمان های بزرگ که نیاز به انتقال اطلاعات با سرعت بسیار بالا دارند استفاده خواهد شد. مکان هایی که هم اکنون نیز از زیر ساخت های فیبر نوری برای انتقال اطلاعات استفاده می کنند.


شرکت آی بی ام معتقد است انتقال اطلاعات از طریق فیبر نوری مزیت های زیادی نسبت به انتقال از طریق کابل های مسی دارد، چرا که به جای ارسال الکترون ها از پالس های نوری استفاده می شود که بسیار سریع تر است و حالا چیپ جدید مرزهای جدیدی را برای سرعت در انتقال اطلاعات، برای ما گشوده است.

این چیپ از ۴۸ کانال موازی برای انتقال اطلاعات استفاده می کند که ۲۴ تای آنها برای ارسال و ۲۴ تای دیگر برای دریافت اطلاعات هستند. این شرکت می گوید برای ورود این چیپ به بازار هم محدودیت فنی ندارد و برنامه ریزی کرده تا طی سال های آینده آن را به صورت گسترده وارد بازار کند.

ویندوز 7 روی یک تلفن همراه، با ITG xpPhone 2 آشنا شوید

 
 
 

ممکن است افرادی پیدا بشوند که دلشان بخواد کل سیستم عامل ویندوز 7 را روی تلفن شان داشته باشند. راه حل برای این افراد استفاده از xpPhone 2 است که توسط شرکت ITG وارد بازار می شود.

این شرکت چینی معتقد است ویندوز 7 با وجود اینکه برای تلفن های هوشمند طراحی نشده اما کارایی های زیادی دارد و بنابراین مشتریان زیادی به سراغ محصولش می آیند.

اینجا یک تلفن با ضخامت 17.5 میلیمتر داریم که نمایشگری 4.3 اینچی با رزولوشن 800 در 480 پیکسل دارد که توسط شرکت شارپ تولید شده است و از مولتی تاچ هم پشتیبانی می کند.


xp3.jpg

می دانید که ویندوز 7 از پردازشگرهای ARM پشتیبانی نمی کند بنابراین در این تلفن از پردازشگر اتم اینتل سری Z5xx استفاده شده است که تا 2GHz سرعت خواهد داشت و تا ۲ گیگابایت رم هم روی آن قرار می گیرد.

یک حافظه ۱۱۲ گیگابایتی SSD هم تلفن را همراهی می کند تا خیالتان از نظر سرعت و حافظه راحت باشد و می توانید آن را با کارت حافظه میکرو اس دی هم افزایش بدهید. یک سوکت میکرو HDMI هم روی آن قرار گرفته که کار انتقال صدا، تصویر و دیتا و تبدیل به USB 2.0 را برایتان انجام می دهد.

دوربینی ۱.۳ مگاپکسلی هم به عنوان وب کم در جلو قرار گرفته و ورودی هدفون ۳.۵ میلیمتری هم در دسترس شما است. باطری هم 11.1Wh است که تقریبا دو برابر باطری تلفن های هوشمند رایج بازار است و البته چنین پردازشگری و این سیستم عامل به چنین باطری نیاز دارد.


xp2.jpg

این شرکت ادعا می کند که تلفن xpPhone 2 می تواند تا ۱۸ ساعت مکالمه برایتان کار کند و برای این که در مصرف باطری صرفه جویی بشود یک وضعیت تلفن ساخته که در آن حالت شما از امکانات یک تلفن معمولی استفاده می کنید. و البته اگر در حالت استفاده از ویندوز 7 باشید می توانید ۳ تا ۴ ساعت از باطری استفاده کنید.

در حالی که هنوز چندین ماه با ارایه ویندوز 8 نسخه نهایی فاصله داریم، این تلفن با ویندوز 7 از ماه آینده وارد بازار چین خواهد شد. و البته قیمت اش ارزان نخواهد بود. به گفته شرکت سازنده این محصول با قیمتی بین ۱۱۰۰ الی ۱۹۰۰ دلار به فروش خواهد رسید.

آنها می گویند xpPhone 2 ویژه برای مدیران و دولتمردانی است که می خواهند سیستم عامل شان را به راحتی به همراه داشته باشند. ضمن اینکه این تلفن از یک سیستم رمزنگاری مکالمات هم استفاده می کند که می تواند ارتباطی امن برای مکالمه در اختیار کاربر قرار بدهد.

اپلیکیشن اینستاگرام به زودی برای اندروید عرضه می شود
 
 
 
 

حتماً اپلیکیشن Instagramرا می شناسید. اینستاگرام یک نرم افزار عالی در آیفون، آیپاد و آیپد، برای فیلترگذاری و به اشتراک گذاری عکس است. همان ایده ای که روزگاری کداک بیچاره نزدیکش شد و البته به راحتی هم از دستش داد.

اینستاگرام حالا یکی از محبوب ترین نرم افزارهای به اشتراک گذاری عکس در میان کاربران iOS است. اپلیکیشنی که تعداد کاربران آن به گفته Kevin Systrom (یکی از موسسین اینستاگرام)، با نسبتی در حد و اندازه های فیسبوک در حال رشد است! این اپلیکیشن تا کنون ۲۷ میلیون بار از اپ استور دانلود شده. و آقای کلوین گفته که ۶۷٪ این تعداد، همین دیروز در اینستاگرام فعالیت داشته اند.

اما شب گذشته، کلوین سیستروم، نسخه اندرویدی این اپلیکیشن محبوب را -بعد از ماه ها بحث و شایعه- در فستیوال SXSW معرفی کرد.

تنها مورد اضافه ای که کلوین در خصوص این نسخه مخصوص گفته این است که: «این نسخه [اندرویدی] از برخی لحاظ از نسخه iOS بهتر خواهد بود. در واقع معرکه است.»

تیم اینستاگرام از دسامبر ۲۰۱۱ در حال کار بر روی نسخه اندرویدی این اپلیکیشن است. البته آقای سیستروم خبر دقیقی از زمان عرضه این نسخه نداده است. اما همین که بالاخره به صورت رسمی مشخص شد که اینستاگرام یک خواهر اندرویدی هم دارد، مطمئناً بسیاری از کاربران سیستم عامل موبایلی گوگل را خوشحال خواهد کرد. هر چند که شاید به مزاج برخی از کاربران iOS خوش نیاید!

اما شما چه فکر می کنید؟ آیا استقبال از آن در حد و اندازه های iOS خواهد بود؟ به نظر شما کیفیت های متفاوت، در دوربین گوشی های اندرویدی، چه تاثیری بر این شبکه بزرگ اشتراک تصاویر خواهد گذاشت؟ آیا اینستاگرام در اندروید متحول خواهد شد؟


 
Gmate تلفن شما را دو سیم کارته می کند
 
 
 
 

گجتی که  کار جالبی انجام میدهد: می توانید یک سیم کارت درون آن قرار داده و از طریق بلوتوث آن را به تلفن اندرویدی یا آیفون تان متصل کنید. حالا شما یک تلفن دو سیم کارته دارید! از طرف دیگر این گجت محصولاتی مانند آی پاد اپل و آی پد WiFi را که به سیم کارت مجهز نیستند را دارای سیم کارت کرده و بنابراین می توانید روی آنها اینترنت GPRS داشته و یا حتی با آی پاد تلفن بزنید!

این دستگاه که با نام تجاری Gmate و شعار مبدل اپل وارد باز شده است، از طریق بلوتوث به آیپاد تاچ شما متصل می‌شود و آن را به یک آیفون تبدیل می کند!

خدمت ارزشمندی است و آنقدر وسوسه انگیز که بی درنگ بگوییم اگر واقعا کار کند من یکی از آن را می خواهم.

اما باید با این دستگاه کار می‌کردیم تا کارایی آن در عمل نیز مشخص شود. در ادامه نتیجه‌ی کار عملی ما را بر روی نمونه‌ای که در اختیار ما قرار داده شده بود، می‌خوانید. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

طوفان های خورشیدی شدت میگیرند، هدف: کره زمین

 
 
 
 

از یکشنبه هفته قبل، خورشید به صورت متناوب در حال شلیک رگباری از انواع ذرات و حباب های پلاسمایی به سمت زمین است که موجب بروز پاره ای اختلالات رادیویی و تغییر مسیر پرواز هواپیماهایی که از نزدیک قطب شمال عبور میکردند شده است.

طبق پیش بینی دانشمندان سخت ترین طوفان خورشیدی از سال 2006 تاکنون روز پنجشنبه 25 اسفند ماه با زمین برخورد خواهد کرد. بر اساس اعلام نظر Yihua Zheng یکی ازدانشمندان ناسا، این طوفان احتمالاً سیگنال های GPS را دچار اختلال نموده و شبکه برق آمریکای شمالی را با تهدید مواجه خواهد ساخت. اما با این حال میدان مغناطیسی زمین بخش عمده تشعشع را دفع خواهد نمود و از انسان های کره زمین محافظت مینماید. طوفان خورشیدی روز یکشنبه، یک طوفان مغناطیسی با درجه 2 از 5 در مقیاس NOAA (سازمان ملی مدیریت اقیانوسی و جوی آمریکا) بود. اما طوفان دوم که در روز پنجشنبه به زمین خواهد رسید، به مراتب از شدت بیشتری برخوردار است. چون جو زمین پس مواجهه با طوفان اول هنوز به حالت طبیعی بر نگشته و قدرت دفاعی کامل نخواهد داشت.

پروفسور Kunches یکی دیگر از دانشمندان ناسا میگوید طوفان پنجشنبه احتمالاً یک طوفان مغناطیسی با قدرت G3‌ (قوی)است. این طوفان میتواند مشکلاتی را برای فضانوردان و سفینه های فضایی ایجاد نماید.

البته خانم Brandy Dean سخنگوی ناسا اعلام کرده "شش سرنشین ایستگاه فضایی بین المللی در وضعیت آماده باش نخواهند بود. بدنه ایستگاه مقاومت کافی در برابر تشعشع را دارد. البته در چند روز آینده برنامه ای برای پیاده روی فضایی فضانوردان وجود نخواهد داشت."


sunt-narenji_narenji.jpg

در سال 1989 یک طوفان خورشیدی موجب صدمه دیدن یک نیروگاه بزرگ برق در ایالت کبک کانادا شد. این صدمه موجب شد برق 6 میلیون ساکن این ایالت به مدت 9 ساعت قطع شود.

پس از سالها که خورشید در دوره آرام بود، امسال وارد دوران فعال خود شده است و پیش بینی میشود این فعالیت در ماه می 2013 به اوج خود برسد. به دلایل نامعلوم خورشید چرخه های آرام و فعال دارد که هرکدام 11 تا 12 سال طول میکشد.

امیدواریم جو زمین در برابر این طوفان نیز همچون گذشته مقاوم باقی بماند.


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, :: 15:32 ::  نويسنده : پویا

تبدیل لنز دوربین به یک خوراکی خوشمزه با لباس مبدل Photorito


 

اگر شما هم مثل من طرفدار خوراکی های مختلف و جور واجور باشید، احتمالا ترجیح می دهید که هنگام خرید محافظ لنز دوربین سراغ Photorito رفته و آن را شبیه یکی از غذاهای مشهور مکزیکی در آورید. این پوشش لنز از Neoprene (نوعی لاستیک مقاوم در برابر گرما، حلال های نفتی و شرایط جوی) و Tyvek (نام تجاری نوعی فیبر پلی اتیلن با چگالی بالا که در مقابل از هم گسیختگی و آب مقاومت بالایی دارد) ساخته شده است و به خوبی از لنز های ۲۴ تا ۲۰۰ میلیمتری تان دربرابر آب، گرد و غبار، تکان و ضربه محافظت می کند. فوتوریتو را می توانید همراه با یک بند برای بستن دور ساندویچ لنزی لذیذتان به قیمت ۲۰ دلار خریداری کنید. ضمنا گالری عکس سایت فروش این تن پوش لنز خوشمزه را هم از دست ندهید.

 

پنج ابزار بازی برتر در نمایشگاه CES 2012


نمایشگاه CES امسال هم مثل همیشه، جذابیت ها و خوش آمدهای فراوانی برای گیمرها و بازی خورها داشت که در طول مراسم نتوانستیم چندان به آنها بپردازیم. ابزارهایی همچون موس و کیبردها، هدفون و هدست ها، کنسول ها و دسته های بازی در گوشه و کنار این نمایشگاه بسیار دیده شدند. در ادامه مطلب با ما باشید تا در نارنجی ۵ تا از بهترین ها را معرفی کنیم.

 

کینکت برای ویندوز از ماه آینده میلادی وارد می شود

 

امسال مایکروسافت آخرین سخنرانی اش را در نمایشگاه CES برگزار کرد. و همانطور که گفته بود خبر بزرگ و مهمی به همراه نداشت. تنها بخش مهم در این سخنرانی خبر استیو بالمر از ورود کینکت برای ویندوز از اول فوریه بود.

به گفته استیو بالمر کینکت برای کنسول بازی ایکس باکس بسیار موفق عمل کرده و تا به حال بیشتر از ۱۸ میلیون عدد از آن به فروش رفته است. حالا مایکروسافت می خواهد آن را به کامپیوترهای رومیزی شما هم بیاورد.

با ورود کینکت به کامپیوترهای شخصی شما می توانید طیف مختلفی از عملیات های سیستم عامل را با فرامین صوتی و حرکات مختلف بدن و دست کنترل کنید. برای دمو هم مایکروسافت در سخنرانی اش بخشی از مجموعه ویدیویی/بازی Sesame Street را نشان داد که توسط کینکت و کامپیوتر کنترل می شد.


Ballmer_-_Cookie_Monster_narenji.jpg

همانطور که پیش از این در نارنجی خوانده بودید ما از ماه قبل اطلاع داشتیم که قرار است کینکت برای ویندوز ارایه شود. حالا می دانیم که با ورود کینکت ویژه کامپیوترهای شخصی به بازار تنها چند روز فاصله داریم

گیم خور ها: باهوش تر و خشن تر؟

طبق تحقیقی که توسط سه نفر از اساتید روانپزشکی فلوریدا در مجله "پیشگامان روانپزشکی" منتشر شده، بازی های کامپیوتری ما را باهوشتر نمی کنند، البته این محققین به بررسی اثرات خشونت بار بازیهای رایانه ای هم پرداخته بودند و اعلام کردند که طبق پژوهش آنها افرادی که به بازی های های خشن و اکشن رایانه ای نظیر Call of Duty می پردازند، بیشتر از سایر افراد مستعد کارهای خشن نمی شوند.

این تحقیق نتایج بررسی دانشگاه تگزاس را تایید می کند که طبق آن بازی مکرر گیمهای خشن هیچ تاثیری در خشونت روحیه بازی خور ها ندارد.

اما از طرفی دانشمندان دپارتمان مغز و علوم شناختی دانشگاه روچستر اعلام کرده اند که نتایج این تحقیق فلوریدایی ها را قبول ندارند چون به اعتقاد آنها بازیهای رایانه ای باعث افزایش تمرکز بینایی و سرعت عمل می شوند. البته روچستری ها در مورد مساله خشونت نظر خاصی ندادند.

به نظر می رسد هنوز تحقیقات بیشتر و مفصل تری لازم است تا بشود در مورد صحت و سقم این ادعا ها نظر داد اما خلاصه کلام را والتر بوت یکی از محققین دانشگاه فلوریدا گفته است: "گیمها را بازی کنید، چون باحال و لذتبخش هستند و در این فاصله منتظر تحقیقات بیشتری شوید که بالاخره به ما بگویند که این بازیهای خوب هستند یا نه!"

البته او اضافه می کند "بهتر است به جای نشستن و بازی، بروید و کمی قدم بزنید." شما با کدام قسمت از حرفهای جناب والتر موافق تر هستید؟ بخش اول یا بخش دو

 

فروش ۳۰۰ هزار پلی استیشن Vita سونی در دو روز اول

سرانجام چند روزی است که فروش کنسول بازی پرتابل جدید سونی «پلی استیشن Vita» در کشور ژاپن آغاز شده و سونی می گوید که در دو روز اول بیش از ۳۰۰ هزار عدد از این کنسول ها به فروش رسانده که نشان دهنده استقبال خوب کاربران از محصول جدید این شرکت است.

البته آغاز فروش این کنسول بازی محبوب با دردسرهایی هم همراه بوده است، چرا که بسیاری از کاربران با اشکالات نرم افزاری بر خورد کرده اند که شرکت سونی را مجبور به انتشار یک بیانیه عذرخواهی نموده و یک آپدیت برای رفع مشکلات منتشر کرده است.

سونی می گوید از آغاز فروش اش و استقبال کاربران بسیار خشنود است. هر چند زمان فروش کاملا مناسبی را انتخاب نکرده است. چرا که اگر آمار را مقایسه کنیم می بینیم فروش آغازین کنسول بازی نیتندو 3DS در دو روز اول ۳۷۱ هزار عدد بوده که از پلی استیشن ویتا بالاتر است.

مدل قبلی کنسول بازی قابل حمل سونی، یعنی PS Portable در سال ۲۰۰۴ وارد بازار شد و تا کنون ۷۴ میلیون عدد از آن به فروش رفته است. حالا که نسل جدید وارد بازار شده باید منتظر باشیم و ببینم استقبال کاربران چگونه خواهد بود؟ چرا که حالا و در انتهای سال ۲۰۱۱ تلفن های همراه و تبلت ها هم دارای سخت افزارهای قدرتمندی برای اجرای بازی ها شده اند.


آیا کینکت 2 قابلیت لب خوانی خواهد داشت؟

از زمان ارائه کینکت در سال ۲۰۱۰، دنیای گیم و تخیل کاملا تغییر کرده و دسته جدیدی از شیوه ها و روش های بازی کردن ابداع گردیده است. اما اگر شایعات در خصوص کینکت 2 واقعیت داشته باشند، باید منتظر یک دگردیسی عظیم در این ابزار خارق العاده و تکامل چشمگیر آن باشیم.

طبق اعلام سایت یورو گیمر ، مایکروسافت قصد دارد نسل دوم کینکت را با امکاناتی همچون درک و تشخیص حرکات بهبود یافته و قابلیت تشخیص صدا در آینده نزدیک به بازار عرضه کند. حدس می زنید چه اصلاحات دیگری در این محصول اتفاق خواهد افتاد؟

خب، یک منبع به یورو گیمر گفته است که کینکت جدید قابلیت لب خوانی هم خواهد داشت. همان منبع فاش کرده که کینکت 2 قابلیت پیگیری تن و بلندی صدای بازیکن و همچنین حالات چهره وی را دارد تا بتواند حالت ها و موقعیت های احساسی مختلف وی را تشخیص دهد.

در کنار بهبود قابل ملاحظه نرم افزار پردازش تصویر، باید مشخصات سخت افزاری کینکت هم به شکل قابل ملاحضه ای بهبود یابد تا بتواند چنین انتظاراتی را برآورده ساخته و از پس چنین قابلیت هایی بر آید. به خصوص اینکه وقتی قرار است که با پردازنده تصویری CCD و کیفیت تصویر ۳۲۰ در ۲۴۰ پیکسل در اینچ کار کند.

به نظر می رسد که انتظار برای کینکت جدید چندان هم طولانی نباشد و تا پایان ۲۰۱۲ شاهد ارائه آن همراه با ایکس باکس جدید باشیم. فکر می کنید کینکت جدید تا چه اندازه می تواند انتظار کاربران را برآورده ساخته و آنها را راضی نگه دارد؟

 

از گذشته پنجمین سالگرد ورود کنسول بازی نیتندو Wii به بازار غرب به حساب می آمد و آن را یک تولد نمادین برای این کنسول به حساب می آورند. شاید الان به نظرتان Wii در مقابل کینکت ادعای بزرگی نباشد اما فراموش نکنید که ایده نیتندو در ۵ سال پیش سرآغاز تمام دسته های بازی جدیدی شد که هم اکنون از آنها استفاده می کنید و Wii با آن تبلیغ های جذاب اش پدر همه آنها به حساب می آید. پس تولد اش مبارک.



جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, :: 10:17 ::  نويسنده : پویا


اینتل به دنبال سرعت بیشتر تاندربولت با PCI-Express 3.0

 

اینتل می گوید که یو اس بی را فراموش و به جای آن از تاندربولت سریع استفاده کنید. پورتی که حالا کم کم روی کامپیوترهای جدید پیدایش می کنیم.

حالا این شرکت می خواهد از پروتکل PCI-Express 3.0 برای انتقال اطلاعات در این فناوری استفاده کند. تا سرعت بیشتر هم بشود. در حال حاضر تاندربولت برای انتقال اطلاعات از پروتکل PCIe 2.0 استفاده می کند که حداکثر سرعت آن به 5 گیگاترانسفر در ثانیه می رسد.

ارتقا تاندربولت به PCIe 3.0 سبب می شود که این فناوری به سرعت 8 گیگاترانسفر در ثانیه برسد که در رقابت با دیگر روش های رقیب بسیار سریع تر به حساب می آید.


اینتل می گوید تاندربولت سبب می شود که بسیاری از روش های ارتباطی ما در یک کابل خلاصه شود. مثلا ارتباط شبکه و نمایشگر به خاطر پهنای باند بالای تاندر بولت می تواند از طریق یک پورت صورت بگیرد و این شرکت می گوید می تواند در آینده پشتیبانی از USB 3.0 را هم به این پورت اضافه کند.

ضمن اینکه در حال حاضر ارتباطات این پورت از طریق کابل مسی صورت می گیرد و اینتل قصد دارد با جایگزینی فیبرنوری، سرعت را باز هم بالاتر ببرد.

البته اینتل هنوز زمان بندی برای پشتیبانی از PCIe 3.0 اعلام نکرده اما تمام تلاش های این شرکت نشان می دهد که اینتل در رقابت با یو اس بی و جایگزین کردن آن با تاندربولت جدی است.



جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, :: 10:13 ::  نويسنده : پویا

پایان مک


نرم افزارهاکامپیوتر و لپ تاپ

هنگامی که اپل پریروز سیستم عامل OS X Mountain Lionرا معرفی کرد، نکته کوچکی در نام پنهان شده بود که افراد کمی به آن پی بردند. نام سیستم عامل اپل از ابتدا Mac OS X بوده است، اما حالا این شرکت در نامگذاری اسم «مک» را حذف کرده. اپل این کار را با قصد قبلی انجام داده و با این کار می خواهد منظورش را برساند: ما به پایان دوران مکینتاش نزدیک می شویم.

این به این معنی نیست که قرار است مکبوک ها و iMac ها دیگر تولید نشوند. بلکه روح نرم افزاری حاکم بر مک در حال تغییر است. کافی است دو یا سه سال دیگر صبر کنید تا iOS کاملا بر همه چیز این محیط مسلط شود. شما همین الان هم در تغییرات این سیستم عامل، ورود آی او اس را به OS X می بینید. این دقیقا شبیه کاری است که مایکروسافت هم مشغول انجام اش است. رابط کاربری مترو در حال جایگزین شدن با ویندوز سنتی است. مترو جایگزین ویندوز کلاسیک خواهد شد و آی او اس بر Mac OS X غلبه خواهد کرد.


همه اینها چطور رخ داد؟

iosmacs2-17_narenji.jpg

این رویه از وقتی شروع شد که اپل متوجه موفقیت بزرگ آیفون شد. کاربران استفاده از گجت لمسی کوچک شان را دوست داشتند و آی پد هم این موفقیت را تکرار کرد. هر چند این دو دستگاه فعلا بیشتر به عنوان ابزارهای مصرف کننده اطلاعات به حساب می آیند و شما کمتر روی آنها می توانید به کارهای تولیدی بپردازید.

کافی است به نمودار بالا نگاه کنید تا متوجه شوید موضوع چگونه پیش رفته است. اپل تنها در یک سال گذشته ۱۵۶ میلیون دستگاه با سیستم عامل آی او اس فروخته و این از فروش ۱۲۲ میلیون مک در ۲۸ سال گذشته بیشتر بوده است!

یک بار دیگر مقایسه کنید. فروش یک ساله آی او اس از فروش ۳۰ ساله مک بیشتر بوده است. این نمودار به خوبی نشان می دهد که چرا اپل طی چند سال گذشته توانسته اینقدر پول در بیاورد و سبب شده تا مایکروسافت هم با ساخت رابط کاربری مترو وارد گود بشود.


رابط کاربری در حال تغییر است. باید کم کم با Finder در مک و Explorer در ویندوز خداحافظی کنید. ممکن است بگویید من می خواهم بر روی فایل ها و پوشه هایم کنترل داشته باشم و کاربر حرفه ای هیچ وقت سراغ چنین سیستمی نخواهد رفت. اما تجربه هایی مانند iTunes نشان داده که این مدل جدید، به خوبی جای خودش را در میان کاربران باز خواهد کرد.

موضوع روشن است. کامیپوترهای رومیزی و سیستم عامل ها به شکلی که تا به حال می شناختیم، در حال مردن هستند و ما در حال ورود به دوران جدیدی هستیم.


 
 

ابداع ترکیب Paper PP برای ساخت بدنه نسل بعدی لپ تاپ ها


کامپیوتر و لپ تاپ

تا به حال لپ تاپ های زیادی را دیده ایم که از چوب، بامبو، فیبر کربن و حتی شیشه ساخته شده اند. و حالا جایگزین جدیدی برای بدنه پلاستیکی لپ تاپ، از جنس کاغذهای بازیافتی، سعی دارد راه خود را به صنعت کامپیوتر باز کند.

محققان PEGAماده جدیدی با نام Paper PP Alloy تولید کرده اند که می تواند جایگزینی برای پلاستیک مصرفی در بدنه لپ تاپ ها و دیگر وسایل کامپیوتری امروزی مان باشد. Paper PP در حقیقت نام تجاری محصولی است که با استفاده از ترکیب کاغذهای بازیافتی با پلی پروپیلن (PP)به دست می آید. این ترکیب جدید ماده ای سازگار با محیط زیست و همچنین کاملا محکم، قوی و جایگزینی منعطف برای پلاستیک امروزی است.

آلیاژ Paper PP را می توان با شیوه های قالب ریزی تزریقی قالب گیری کرد، و جالب تر اینکه بدون تغییر در فرآیندهای کاری کارخانه و یا تجهیزات آنها، این کار عملی است. علی رغم اینکه مواد اولیه سازنده Paper PP کاملا قابل بازیافت هستند، اما احتمالا بازیافت دوباره خود این ماده کمی مشکل بوده و فرآیند خاصی را لازم داشته باشد. ولی به هر حال برای محیط زیست بسیار کم ضرر تر از پلاستیک فعلی است.


 
 

قیمت اولترابوک ها در سال ۲۰۱۲ بالا باقی می ماند و در ۲۰۱۳ کاهش می یابد


کامپیوتر و لپ تاپ

اینتل با سرمایه گذاری بزرگی که بر روی اولترابوک ها انجام داده ادعا می کند که امسال سال اولترابوک ها است. و گفته بود منتظر کاهش قیمت آنها طی چند ماه آینده باشید. احتمالا به خاطر دارید که طبق تعریف اینتل از اولترابوک ها باید انتظار قیمتی زیر ۹۹۹ دلار از آنها داشته باشیم. اما فعلا بسیاری از محصولات موجود، قیمت های بالاتری دارند و حالا تحلیل های جدید می گوید هنوز زود است منتظر کاهش محسوس قیمت این کامپیوترها باشیم.

طبق گزارش Digitimes قیمت اولترابوک ها تا آخر سال ۲۰۱۲ همچنان بالا خواهد بود و احتمالا از سال ۲۰۱۳ به میانگین قیمت ایده آل ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار خواهند رسید. با توجه به قیمت تولید بالای این محصولات که به دلیل هزینه بالای تامین قطعات آنها است (به خصوص درایو های SSD که نزدیک به ده برابر گرانتر از هارد دیسک های معمول هستند)، احتمالا برای حمایت از سود مناسب سازندگان، قیمت ها تا پایان سال جاری میلادی کاهش چندانی نیابند.

هرچند با تلاش شرکت های تولید کننده برای کاهش قیمت تمام شده، به نظر می رسد که قیمت از میانگین ۹۹۹ دلار در نسل اول اولترابوک ها، در نیمه دوم سال جاری میلادی به میانگین ۷۹۹ دلار برسد. البته هنوز تا رسیدن به نقطه پیشنهادی بهینه توسط کارشناسان، که برای همه گیر شدن و استقبال فراوان از آنها لازم است، راه درازی در پیش دارند.

به نظر شما قیمت مناسب برای یک اولترابوک چقدر است و برای داشت یک اولترابوک قدرتمند و سبک وزن، چه میزان هزینه می کنید؟


 
 

رونمایی از کامپیوتر رومیزی all‪-‬in‪-‬one سری Z1 اچ پی


کامپیوتر و لپ تاپ

اگر خود را یک کاربر حرفه ای کامپیوتر می دانید، خرگوش جدیدی که HP از آستین خود بیرون آورده می تواند شما را حسابی وسوسه کند. روز گذشته این ساکن پالو آلتو جدیدترین کامپیوتر all‪-‬in‪-‬one خود را با نام HP Z1 رونمایی کرد. این ماشین از یک صفحه نمایش ۲۷ اینچی IPS با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل بهره می برد که در پشت خود یک پردازنده اینتل زئون چهار هسته ای و گرافیک کوادرو انویدیا را جای داده است. این صفحه نمایش دید ۱۷۸ درجه ای را در اختیارتان می گذارد. جالب اینکه این کامپیوتر به گونه ای طراحی شده که پشت آن را به راحتی می توانید باز کرده و تعمیرات یا تغییرات لازم را در سخت افزار آن بدهید.

برای ذخیره اطلاعات تان هم می توانید یکی از SSDهای ۱۶۰ یا ۳۰۰ گیگابایتی را انتخاب کنید. البته امکان انتخاب هارد دیسک های SATA با سرعت ۷۲۰۰ دور یا ۱۰هزار دور در دقیقه را هم دارید. و البته نیاز به گفتن نیست که هر چه قدر پول بدهید، آش می خورید. اچ پی می گوید Z1 از آوریل با حداقل قیمت ۱۸۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

اگر شما هم به این رومیزی زیبا علاقه مند شده اید، می توانید در ادامه مطلب عکس های بیشتری از آن را ببینید.


 
 

هشت لپ تاپ برگزیده ارزان تر از 500 دلار


کامپیوتر و لپ تاپ

قیمت لپ تاپ های ویندوزی روز به روز کمتر می شود و طبق آخرین گزارش در دسامبر ۲۰۱۱ متوسط قیمت یک لپ تاپ ویندوزی تنها ۴۵۶ دلار بوده است. با این وجود هنگام خرید یک لپ تاپ جدید، هیچ یک از شما دوست ندارید که پول تان را بابت یک دستگاه ضعیف و کم قدرت خرج کنید. ولی در همین گستره قیمت هم شما می توانید نمونه های خوبی با حداقل ۴ گیگابایت رم، پردازنده نسل دوم Core i3 و هارد دیسک 500 گیگابایتی پیدا کنید. چیزی که نیروی کافی را برای بسیاری از کارهای روزانه فراهم می آورد. برای راحت تر کردن انتخاب در اینجا ۸ لپ تاپ با قیمت جهانی کمتر از ۵۰۰ دلار را معرفی می کنیم که در ایران هم با قیمت نسبتا مناسبی می توانید آنها را تهیه کنید.

پیشنهاد می کنم در ادامه مطلب با نارنجیباشید. چون شناخت این مدل ها در خریدهای آینده و ارائه مشاوره به دوستان و اقوام به کمک شما خواهد آمد.


 
 

و بالاخره: سبقت اسمارت فون ها از کامپیوترها


تبلت - کتابخوانموبایلکامپیوتر و لپ تاپ

مثل اینکه قرار است گزارش های سالیانه امسال، یکی جذاب تر از دیگری باشند. در سال ۲۰۱۱ کارخانه های ساخت موبایل بیش از ۴۸۴.۷ میلیون دستگاه تلفن همراه هوشمند فروخته اند، در حالی که میزان فروش کامپیوترها (شامل لپ تاپ، دسک تاپ و تبلت) تنها ۴۱۴.۶ میلیون دستگاه بوده است. این داستان همان پیشگویی است که مدت ها در مورد آن صحبت شده و بالاخره به واقعیت پیوسته است.

مطالعات انجام شده توسط سایت Canalys که گنجینه ای از اطلاعات ناب است، بالاخره این فرضیه را به اثبات رساند که اسمارت فون ها در حال تبدیل به ابزار اصلی محاسباتی جهان امروز هستند. امروزه به جز امکان تولید و بهره وری در تسک ها و کارهای روزمره، بخش اعظمی از چیزهایی را که می خواهیم، در اینترنت انجام داده یا از آن به دست آوریم و این کار به راحتی توسط یک ابزار کوچک که حتی می تواند کمتر از ۱۰۰ دلار هم باشد، قابل انجام است. و این ابزارهای جیبی کم کم درحال همه گیر شدن هستند.

همچنین اگر سری به گزارش کامل این تحقیق بزنید، می توانید مطالب جذاب تری همچون جدول زیر را هم در آن بیابید.


SPA-table-30212.png
سهم سیستم عامل های مختلف از بازار اسمارت فون در سال ۲۰۱۱

 
 

کینکت فیوژن و تبدیل بازی ها به سرگرمی سه بعدی خانگی و بیشتر از آن


کامپیوتر و لپ تاپکنسول های بازی

بسیاری از ایده ارائه کینکت روی کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ ها حسابی هیجان زده شده اند و کارهای اعجاب انگیزی همچون کنترل و کار با ویندوز 7 و 8 توسط حرکت دستان و انگشتان را متصور می شوند. اما همه اینها در مقابل پروژه تحقیقاتی کینکت فیوژن مایکروسافت که قصد دارد رابط کاربری صوتی و حرکتی جدیدی را به محیط بازی ها و برنامه ها بیاورد، بیشتر شبیه یک سرگرمی کودکانه می مانند.

دلیل انتخاب نام fusion برای پروژه مایکروسافت این است که قرار است داده های سه بعدی را با نقشه اتاق و دستورات حرکتی در یک کینکت ساده ۱۵۰ دلاری با هم ترکیب کرده و نتایج قابل توجهی را خلق کنند. کینکت فیوژن نه تنها حضور شما در اتاق را تشخیص می دهد، بلکه حجم بدن شما و تمام اشیاء داخل اتاق را تشخیص داده و یک تصویر سه بعدی کامل از آن می سازد.

حتما تصویر خیلی جذابی از کار درمی آید، اما اپلیکیشن هایی که با کینکت فیوژن کار می کنند، می توانند با اطلاعات دریافتی کارهای خارق العاده ای انجام دهند. برای مثال مایکروسافت در یک نمایش آزمایشی با استفاده از نرم افزار ویژه ای، کینکت فیوژن را تبدیل به یک اسکنر سه بعدی کارآمد کرد. و وقتی نتیجه جالب می شود که کار اسکن به صورت همزمان انجام شده و به جای یک عکس سه بعدی، در حقیقت یک ویدیوی سه بعدی زنده داشته باشیم که می تواند با اشیاء مجازی در تعامل باشد.

پیشنهاد می کنم در ادامه مطلب ویدیوی دموی این محصول را که در CES 2012به نمایش در آمد، ببینید و آنگاه از تصورات و خیال بافی های تان برای آینده این پروژه و کاربردهایش برای مان بگویید.


 
 
 

آیا لپ تاپ های ویندوز 8 با کینکت وارد بازار می شوند؟


کامپیوتر و لپ تاپ

کینکت مایکروسافت تحول بزرگی در دنیای بازی های کامپیوتری به وجود آورده و از چند روز دیگر کینکت برای کامپیوترهای شخصی هم وارد بازار می شود. اما حالا خبر جدید حاکی از ساخت لپ تاپ هایی است که سنسور کینکت را به صورت پیش فرض درون خودشان دارند.

حرکتی که می تواند یک تحول بزرگ در لپ تاپ ها به حساب بیاید. سایت Daily گزارش می کند که نمونه اولیه لپ تاپ هایی که با این سنسور تجهیز شده بودند را دیده است.

به گزارش این سایت، در نگاه اول شما لپ تاپی با ویندوز 8 را می بینید که در بالای نمایشگر آن تعدادی سنسور تعبیه شده است. جایی که معمولا وبکم قرار می گیرد. در پایین نمایشگر نیز تعدادی LED قرار داشته است.

مایکروسافت رسما تایید کرده که این لپ تاپ جزو نمونه های اولیه این شرکت است. بنابراین اگر همه چیز خوب پیش برود احتمالا از سال آینده می توانید ویندوز 8 را با قابلیت های جدید اش روی لپ تاپی داشته باشید که به کینکت مجهز است و شاید کم کم باید با موس خداحافظی کنیم.

هر چند به نظر نمی رسد موس به زودی میز کار ما را ترک کند، اما اضافه شدن کینکت به لپ تاپ ها احتمالا استفاده از ابزارهای ورودی را کمتر خواهد کرد و استفاده از لپ تاپ را هم به همان نسبت راحت تر و لذت بخش تر می کند.


 
 

معرفی Alienware X51 غول کوچک دل برای بازی های رایانه ای


کامپیوتر و لپ تاپکنسول های بازی
Alienware X51

اگر طرفدار بازی های کامپیوتری باشید احتمالا با کامپیوترهای سری Alienwareشرکت دل که مخصوص بازی طراحی شده اند آشنا هستید. اما در کنار طراحی عالی و سخت افزار فوق العاده، به یک جیب پر پول هم برای داشتن یکی از آنها نیاز دارید.

حالا شرکت دل مدل جدیدی از کامپیوترهای رومیزی این سری به نام Alienware X51 را معرفی کرده که کوچک ترین و ارزان ترین کامپیوتر از این خانواده به شمار می رود. اما با این وجود همچنان شما را از خودش راضی می کند.


این کامپیوتر که با قیمت ابتدایی ۶۹۹ دلار وارد بازار می شود با پردازشگر 3.3GHz از نوع Core i3-2120 ارایه می گردد و البته با پرداخت پول بیشتر می توانید آن را ارتقا هم بدهید. کارت گرافیک هم Nvidia GeForce GT545 با یک گیگابایت رم GDDR5 است. و رم کامپیوتر نیز انتخابی از ۴ یا ۸ گیگابایت خواهد بود.


Alienware X51_002_narenji.jpg

هارد این کامپیوتر ۱ ترابایتی از نوع 7,200rpm است. روی کیس درایو DVD به همراه وای-فای و سیستم صوتی اچ دی ۷ کاناله و ۶ پورت یو اس بی 2.0 و دو پورت یو اس بی 3.0 و پورت های اترنت و HDMI را هم پیدا می کنید.

سیستم عامل هم نسخه ۶۴ بیتی از ویندوز 7 است که به همراه نرم افزارهای ویژه Alienware ارایه خواهد شد.

حالا به جای ۴۰۰۰ دلار شما می توانید با حدود ۷۰۰ دلار یک کامپیوتر بازی از سری Alienware داشته باشید. البته اگر تصمیم به خرید اش گرفتید یک مانیتور و موس و کیبورد عالی هم فراموش نشود!


 
 


شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, :: 7:38 ::  نويسنده : پویا

قویترین آرواره تمام تاریخ در دهان جناب تیناروسوروس

 

با تیناروسوروس رکس (T. rex) دایناسور مشهور گوشخوار با آن دست های کوچک که آشنا هستید. به نظر می رسد اندازه جثه این عزیز تنها چیزی نباشد که ما آن را دست کم گرفته ایم. مطالعات جدید حاکی از آن است که شاه دایناسور درنده، قوی ترین آرواره تاریخ را نیز داشته است.


این مطالعات توسط دانشگاه لیورپول انجام شده است. آنها با روش معکوس (بررسی نیروی گاز گرفتن حیوانات) موفق به اندازه گیری تخمینی قدرت آرواره این جانور شده اند. از همین روش معکوس برای بررسی سرعت دایناسورها بوسیله شواهد غیرمستقیم نیز استفاده می شود.


تخمین قبلی برای نیروی آرواره «رکس گندهه» (نامی خودمانی استفاده شده در کتب پارک ژوراسیک نوشته مایکل کرایتون) حدود ۸۰۰۰ تا ۱۳۴۰۰ نیوتن بوده است، اما در مدل جدید، تخمین ها حاکی از این است که شکارهای تیناروسوروس با نیروی ۵۷۰۰۰ نیوتن جویده می شده اند. (بیچاره ها!)


همچنین تیم تحقیقاتی، جمجمه های انسان، تمساح، تیناروسوروس جوان و آلواسوروسرا در مقیاس جمجمه تیراناسارس بالغ، شبیه سازی کرده اند. دکتر کارل بیتز، از دپارتمان بیولوژی عضلانی اسکلتی دانشگاه توضیح می دهد:


برای ساخت این روش آنالیزی، ما آنچه را که از اسکلت تی رکس (T. rex) می توانستیم نتیجه بگیریم، برای ساخت مدل کامپیوتری آن بکار بردیم. این مدل به خوبی فاکتورهای آناتومیکی (ساختاری) و روان شناختی لازم هنگام گاز زدن را نشان می داد. سپس از کامپیوتر خواستیم یک گاز زدن را شبیه سازی کند و در آخر سرعت و قدرت آن را محاسبه کردیم. علاوه بر این ما آرواره چند حیوان کوچکتر را نیز به اندازه تی رکس بزرگ کردیم، اما هیچ کدام از آنها به قدرت تی رکس نبودند.


همان طور که گفته شده هیچ کدام از جمجمه ها حتی در مقیاس بزرگ نیز به قدرت رکس گندهه نیستند. این نشان می دهد، قدرت آرواره او فقط به علت اندازه بزرگش نبوده، ساختار آن نیز کاملا برای گاز زدن طراحی شده بوده و به این دلایل لقب کشنده ترین حیوان خشکی کل تاریخ را به خود اختصاص داده است. پس با توجه به توضیحات بالا ذکر این نکته ضروری است که تنها محل امن برای نشستن روی تی رکس، پشت آن است!


 


شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, :: 7:33 ::  نويسنده : پویا

حداقل سخت افزارهای مورد نیاز برای نصب ویندوز 8 بتا

علی اصغر هنرمند
- 2012-03-02 17:05

دو روز از ارایه ویندوز 8 نسخه بتا گذشته است. آیا شما سراغ امتحان جدید ترین نسخه ویندوز رفته اید؟ البته هر کسی حاضر به نصب یک سیستم عامل در وضعیت آزمایشی نمی شود، اما یکی از سوالات مهم، حداقل های سخت افزاری مورد نیاز برای نصب ویندوز 8 بتا است.

خوشبختانه مایکروسافت در این مورد کاملا خوب عمل کرده و می توان گفت تقریبا هر کامپیوتری قادر به نصب این سیستم عامل خواهد بود. برای نصب این سیستم عامل شما باید حداقل این سخت افزارها را داشته باشید:

- پردازشگر 1GHz یا بالاتر
- یک گیگابایت رم برای نصب نسخه ۳۲ بیتی و ۲ گیگابایت برای نصب نسخه ۶۴ بیتی.
- ۱۶ گیگابایت فضای هارد دیسک برای نسخه ۳۲ بیتی و ۲۰ گیگابایت برای ۶۴ بیتی.
- کارت گرافیکی که از DirectX9 با درایور WDDM 1.0 یا بالاتر پشتیبانی کند.


در واقع از آنجایی که این سیستم عامل برای تبلت ها هم ساخته شده بنابراین در مقایسه با ویندوز 7 به سخت افزار پایین تری احتیاج دارد. بنابراین روی کامپیوترهایی با سخت افزار ضعیف شما سرعتی بالاتر در مقایسه با ویندوز 7 به دست می آورید.

اما اگر می خواهید ویندوز 8 بتا را روی تبلت ها هم امتحان کنید مایکروست فعلا این مدل ها را برای نصب نسخه آزمایشی پیشنهاد کرده است:

- HP Elitebook 2760p convertible
- ASUS EP121 tablet
- Dell Inspiron Duo convertible
- Lenovo x220t convertible
- نمایشگر 3M M2256PW 22
- Samsung Series 7 slate

اگر به هر کدام از این محصولات دسترسی دارید می توانید همین الان لذت ویندوز 8 را روی نمایشگر لمسی هم تجربه کنید.


اما همیشه می دانستیم که ویندوز در نسخه های مختلفی به کاربران ارایه می شود. امروز جستجوی کاربران در رجیستری ویندوز 8 نشان داد که قرار است منتظر ورود ویندوز 8 در این نسخه ها باشیم:

- Windows 8 Starter
- Windows 8 Home Basic
- Windows 8 Home Premium
- Windows 8 Professional
- Windows 8 Professional Plus
- Windows 8 Enterprise
- Windows 8 Enterprise Eval
- Windows 8 Ultimate
- Windows 8 ARM edition

البته این نسخه ها هنوز توسط خود مایکرسافت تایید نشده اما می توان با اطمینان زیادی منتظر ارایه آنها در پاییز امسال بود. اگر شما طی دو روز گذشته با این سیستم عامل کار کرده اید می توانید نظر و تجربیات خودتان را در مورد آن با دیگران به اشتراک بگذارید.


 

مرضیه موسی زاده
- 2012-03-02 13:00

زلزله و سونامی سال گذشته در ژاپن ويرانی های زيادی را به بار آورد. اما به محض فرو کش کردن بحران، ساخت و ساز دوباره در کشور شروع شد. و در آنها دوباره تدابير امنیتی بيشتری در طراحی ها در نظر گرفته شده تا در صورت وقوع حادثه ای مشابه خسارت ها به حداقل ممکن برسد. شما هر چقدر هم خانه تان را محکم بسازید باز هم در مقابل زلزله های بسیار شدید ممکن است مقاومت لازم را در اختیار نداشته باشید. اما نظرتان چیست هنگام زلزله خانه شما روی یک بالشتک هوا قرار بگیرد تا ضربه های زلزله به آن منتقل نشود؟


یک شرکت ساختمانی به نام Air Danshin System با ارائه یک ايده تصمیم دارد خانه ها را در زمان زلزله از لرزش های پی در پی حفاظت کند. در این ايده قرار است به محض وقوع اولين لرزه، در کمتر از یک ثانيه، يک سنسور فعال شود.


با فعال شدن اين سنسور يک کمپرسور بزرگ هوا راه اندازی می شود و هوا را با سرعت به داخل کيسه بزرگی که در فونداسیون خانه جاسازی شده می دمد. دقيقا چیزی شبيه به اير بگ(کیسه های هوا) در داخل خودرو که سرنشين را در برابر ضربه حفاظت می کند.


با پر شدن آن از هوا، خانه بر روی يک کیسه هوای 3 سانتيمتری معلق شده و از تخريب و لرزش های پی در پی دیگر حفاظت می شود. به محض آنکه زلزله تمام شد، می توان به کمک یک شير یا سوپاپ که در داخل منزل تعبیه شده هوا را از کيسه خارج کرد و خانه را به وضعیت قبلی خود باز گرداند.


فعلا این سيستم در 88 منزل در مناطق مختلف ژاپن راه اندازی شده و قرار است از اين ایده در طراحی ساختمان های بزرگ دولتی در ابعاد و طبقات مختلف نيز استفاده شود.


علی اصغر هنرمند
- 2012-03-02 10:07

از مدتی قبل گفته می شد که شرکت کانن در این ماه خبر مهمی برای علاقمندان به عکاسی دارد. این ماه نه تنها تولد ۲۵ سالگی اولین دوربین EOS SLR است، بلکه این شرکت با یک دوربین رویایی دیگر وارد گود رقابت شده است. با آخرین عضو خانواده از دوربین های full-frame آشنا شوید: EOS 5D Mark III. محصولی که یک جایگزین برای Mark II خواهد بود. هر چند از نظر شکل ظاهری کاملا شبیه نیاکان قبلی است، اما بدنه از نظر استحکام و مقاومت نسبت به گرد و غبار بهبود یافته است.


با وجود عدم تغییرات ظاهری، شما با مجموعه بزرگی از تغییرات فنی مواجه هستید. از یک نمایشگر 1,040,000-dot در اندازه 3.2 اینچی گرفته تا پردازشگر Digic 5+ و سنسور 22.3 مگاپیکسلی.

سیستم فوکوس خودکار 61 نقطه و امکان استفاده از دو کارت حافظه. و ISO از 50 تا 102400 . در فیلمبرداری این دوربین می تواند تصاویر 1080p را با سرعت 24/25/30 فریم در ثانیه ضبط کند و در 720p قادر به ثبت با سرعت 60/50 است.

ورودی میکروفون استریو نیز در این دوربین وجود دارد تا فیلم های خودتان را با این دوربین حرفه ای تر بسازید. ضمن اینکه این اولین دوربین EOS است که ورودی هدفون هم دارد تا همزمان بر کیفیت صداهای ضبط شده نظارت داشته باشید.


canon5dmkiii_3_narenji.jpg

کانن می گوید سیستم پردازش این دوربین که Digic 5+ نام دارد نسبت به مدل 4 که در دوربین Mark II وجود داشت ۱۷ برابر سریع تر عمل می کند و ترکیب آن با سنسور دوربین سبب شده که تصاویر در فرمت JPEG با این دوربین نسبت به مدل قبل کیفیت بهتری داشته باشند و نویز بسیار کمتری در آنها ببینید.

این شرکت می گوید طراحی سنسور نیز در مدل Mark III تغییر کرده و حالا پیکسل ها نور را بهتر دریافت می کنند و این همان تکنولوژی است که در مدل 1 DX استفاده شده. بنابراین این دوربین در عکاسی در نورهای کم، بسیار موفق عمل می کند.


canon5dmkiii_5_narenji.jpg

نمایشگر این دوربین به شما اجازه می دهد دو تصویر را با مشخصات فنی آنها در کنار یکدیگر ببینید تا امکان مقایسه آنها را با هم داشته باشید. دوربین Mark III همچنین قادر به عکاسی HDR نیز هستد.

اگر بخواهید این دوربین عکاسی حرفه ای جدید کانن را داشته باشید، لازم است که تا پایان این ماه برای ورود اش به بازار صبر کنید و ۳۵۰۰ دلار برای بدنه کنار بگذارید. البته دوربین که بدون لنز نمی شود. بنابراین قیمت دوربین با یک لنز زوم EF24-105mm f/4L IS معادل ۴۳۰۰ دلار است.


 

حامد حاتمی
- 2012-03-01 20:00

اندروید با گامهای بلندی به جلو می رود و در بسیاری از زمینه ها رقابت تنگاتنگی را با آی او اس اپل به راه انداخته اما روبات سبز گوگل حداقل در یک زمینه تا کنون بازی را به اپل باخته است: بازار پزشکی.

علی رغم پیشرفت های بزرگ اندروید گوگل در سهم خواهی از بازار، اپل تا کنون توانسته است برتری خود را در عرصه پزشکی در هر سه شاخه استفاده از تبلتها و اسمارت فونها و همچنین تنوع تولید و عرضه اپلیکیشن های پزشکی حفظ کند. بویژه در آمریکا که استفاده از گجتهای اپلی تقریبا به کلیشه استاندارد همه مراکز درمانی تبدیل شده است.

حالا سه شرکت موتورولا، ورایزون و باکستون هم قسم شده اند تا پرچم اندروید را بر فراز صنعت ابزارهای پرتابل پزشکی به اهتزاز دربیاورند. خبرها حاکی از آن است که این سه شرکت در حال همکاری برای رسیدن به یک استاندارد امن، مفید و مطمئن برای استفاده در صنعت خدمات درمانی هستند. هدف این است که ابزارهای همراه و اپلیکیشن های مطمئن و کاربردی برای استفاده در بخشهای درمانی و آموزش پزشکی به بازار عرضه شوند.

آنچه که این محور متحد ارائه خواهد داد ترکیبی از سیستم مدیریت ویژه تجهیزات موبایل از BoxTone بر روی تبلت ها و اسمارت فونهای اندرویدی Motorola خواهد بود، که از شبکه قدرتمند 4G LTE بی سیم Verizon استفاده خواهد کرد. آنچه که در این ترکیب به آن دقت خواهد شد، مطابقت با قانون مسوولیت و انتقال پذیری اطلاعات بهداشتی HIPAAاست.

به نظر می رسد موتورولا بعنوان بازوی سخت افزاری گوگل در نظر دارد دستاورد این مثلث متحد را به قلب بخش توسعه پزشکی اپل شلیک کند. شما فکر می کنید در این دوئل چه کسی برنده خواهد شد؟


 

عباس واحدی
- 2012-03-01 17:47

امروز سامسونگ در صفحه گوگل پلاس خود عکسی قدیمی از این شرکت در سال ۱۹۳۸ قرار داد. زمانی که سامسونگ به عنوان یک مرکز صادراتی در کره تاسیس شد و به صدور ماهی، سبزیجات و میوه به منچوری و پکن اشتغال داشت. سامسونگ درباره این عکس می گوید:

در اول مارس ۱۹۳۸ رئیس و موسس ما Byung-Chull Lee کار و کسبی را با ۳۰ هزار وون (۲۷ دلار) در تایگو آغاز کرد. این تجارت در ابتدا به صورت اختصاصی بر روی صادرات کالا تمرکز داشت و ماهی خشک کره ای، سبزیجات و میوه را به منچوری و پکن می فروخت. در کمتر از یک دهه، سامسونگ (که در زبان کره ای به معنی سه ستاره است) آسیاب ها و ماشین های قنادی خودش را داشت و کالاها و محصولات تولیدی خودش را می فروخت. تا سرانجام رشد و نمو کرد و تبدیل به یک بنگاه مدرن بین المللی شد، که امروزه هنوز همان اسم قدیمی را حفظ کرده است.

امروز، روز ویژه ای برای ما است. از شما متشکریم که سامسونگ را به بخشی از زندگی تان تبدیل کردید.

 


چیزی که می توان نام اش را یک پیشرفت بزرگ حاصل تلاش و پشتکار گذاشت.


 

عباس واحدی
- 2012-03-01 14:08

مایکروسافت دیروز بارونمایی از نسخه آزمایشی ویندوز 8 در نمایشگاه MWC حسابی سرو صدا کرد و تقریبا تمام روز محیط نمایشگاه را تحت تاثیر خود قرار داد‫.‬ از جمله بخش های مراسم خبری مایکروسافت برای معرفی ویندوز 8 پیش نمایش مصرف کننده، عرضه این سیستم عامل بر روی ابزارها و گجت های مختلف بود تا حاضران بتوانند با آن کار کرده و در محیط های مختلف با قابلیت های سیستم عامل بعدی این شرکت آشنا شوند‫.‬ در میان این ابزارها چیزی که بیش از همه مورد توجه تیم انگجت قرار گرفت این صفحه نمایش لمسی ۸۲ اینچی بود‫.‬

مایکروسافت با نمایش نسخه جدید سیستم عامل خود بر روی این صفحه نمایش، ادعای دیگری را هم مطرح کرده که هنوز کسی آن را مورد آزمون قرار نداده است: اینکه ویندوز 8 بر روی صفحات چند لمسی، می تواند به صورت همزمان تا ۱۰۰ انگشت و لمس را پشتیبانی کرده و پاسخ دهد! اما کار با ۱۰ انگشت هم بر روی چنین صفحه بزرگی چیزی نیست که هر کسی به این راحتی از کنارش بگذرد. این صفحه نمایش که با یک لایه گوریلا گلاس محافظت می شود، توسط شرکت Perspective Pixel تولید شده و چیزی شبیه صفحات نمایش مورد استفاده در شبکه CNN است.

پیشنهاد می کنم برای درک بهتر شیوه کارکرد ویندوز 8 بر روی صفحات لمسی و همچنین زیبایی آن حتی در ابعاد بزرگ، ویدیوی ادامه مطلب را از دست ندهید.


 

عباس واحدی
- 2012-03-01 12:47

خرید کامپیوتر این روزها بسیار ساده شده و نیاز به آگاهی فنی خاصی ندارد. تنها کافی است برند تجاری مورد نظرتان را انتخاب کنید و لپ تاپ تان را از آن برند با توجه به بودجه مورد نظر خریداری کنید. اغلب اوقات اگر بخواهید به چیزی بیش از بودجه هم توجه کنید، تنها چند نکته مانند میزان رم، هارد، گرافیک و سی پی یو اهمیت پیدا می کنند.

در بازار دسک تاپ هم تقریبا به همین شکل است و شما با مراجعه به مغازه و اعلام قیمت مورد نظرتان لیستی را شامل قطعات مختلف دریافت می کنید و پس از توافق، چند ساعت بعد کامپیوترتان را تحویل می گیرید. اما اگر خودتان بخواهید سیستم تان را سر هم کنید، یا اینکه قصد ارتقاء لپ تاپ یا دسک تاپ تان را بدون مراجعه به تعمیرگاه ها و شرکت های کامپیوتری داشته باشید، داستان کمی فرق می کند.

اولین چیزی که کمی آزار دهنده به نظر می رسد و ممکن است شما را سر درگم کند، داستان RAM دستگاه است. با گردش کوچکی در سایت های فروش آنلاین قطعات کامپیوتری و یا مغازه های فروشنده اجناس نو و دست دوم، خواهید فهمید که با نامهایی همچون DDR3 و DDR2 و شاید هم در آینده اعداد بالاتر روبرو هستید! داستان چیست؟ این اعداد نشان دهنده چه چیزی هستند؟

در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید تا بیشتر درباره این موضوع با هم صحبت کنیم.


 

عباس واحدی
- 2012-03-01 09:31

اگر به خاطر داشته باشید، اواخر سال گذشته میلادی بود که درباره ساخت یک کامپیوتر کامل در اندازه ای باور نکردنی و ارزان قیمت با نامRaspberry Piصحبت کردیم. یک کامپیوتر کوچک لینوکسی که قرار بود قیمتی تنها ۲۵ دلار قیمت داشته باشد. خب از روز چهارشنبه فروش این کامپیوتر ها شروع شد، اما همه آنها همان ساعات اولیه فروش رفتند!

بنیاد Raspberry Pi و شرکت های همکار آن در تولید این کامپیوترها هم اکنون در حال ثبت سفارش برای تولیدات آینده هستند، اما زمان دقیقی برای تحویل آنها مشخص نکرده اند.

برای یادآوری بد نیست بگوییم که Raspberry Pi که به اندازه یک فلش مموری است، دارای یک پردازنده 700 مگاهرتزی ARM به همراه ۲۵۶ مگابایت رم بوده و از روی یک کارت SD که نسخه ای از لینوکس فدورا را روی خود دارد، بوت می شود.

در حال حاضر دو مدل از این کامپیوتر جیبی تولید می شود: مدل B که ۳۵ دلار قیمت داشته و شامل یک پورت اترنت و دو پورت یو است بی است و مدل A که تنها ۲۵ دلار قیمت داشته و فاقد این دو پورت است.

به نظر می رسد استقبال از این کامپیوتر کامل نقلی به اندازه ای بوده که شرکت ثبت سفارش را به یک دستگاه به ازای هر نفر محدود نموده است و همچنان سایتش در مقاطع مختلف به دلیل ترافیک بالا با مشکل مواجه است.

جالب ترین نکته هم اینکه بنیاد Raspberry Pi مثل اینکه علی رغم استقبال بالا و فروش خوب محصولش قصد ندارد از قبل آن ثروتمند شده و تبدیل به یکی از تولید کنندگان بزرگ این صنعت گردد. طبق گفته سایت این بنیاد، آنها تنها سود کمی در قبال فروش هر دستگاه Raspberry Pi دارند که «آن را هم مستقیما صرف امور خیریه می کنند»


 

تیم نارنجی
- 2012-02-29 19:52
 

ویندوز 8 تغییر بزرگی به حساب می آید. سیستم عاملی که هم روی تبلت ها و هم کامپیوترهای شخصی کار می کند. هم با موس و کیبرد کار می کند و هم یک رابط لمسی به نام مترو دارد. دقایقی پیش مایکروسافت نسخه بتای عمومی این سیستم عامل را برای دانلود ارایه کرد. و حالا وقت اش رسید تا با مهم ترین امکانات و تغییرات این سیستم عامل آشنا شوید. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.


 

 
- 2012-02-29 18:25
 

سرانجام طبق قرار قبلی لحظاتی قبل نسخه آزمایشی عمومی ویندوز 8 برای دانلود در دسترس قرار گرفت.

مایکروسافت می گوید آخرین باری که شما چنین تغییر بزرگی در ویندوز دیده اید، به دوران ویندوز 95 بر می گردد. ضمن اینکه تغییرات نسبت به نسخه پیش نمایش توسعه دهنگان نیز بسیار زیاد بوده است و از آن موقع تا به حال بیش از ۱۰۰ هزار کد در این سیستم عامل عوض شده است.

به گفته این شرکت کار با سیستم عامل جدید برای همه آسان خواهد بود و با دستگاه های مختلف در نمایشگرهای متفاوت به راحتی کار خواهد کرد.

در مرورگر اینترنت اکسپلورر جدید صفحات وب و HTML5 به خوبی با سیستم عامل ادغام شده اند و ممکن است افراد زیادی را ترغیب کند که دوباره از این مرورگر به عنوان مرورگر اصلی استفاده کنند. شما می توانید به راحتی یک اپلیکیشن یا بازی HTML5 را به یک اپلیکیشن ویندوز تبدیل کنید.

ضمن اینکه مایکروسافت گفت تمام اپلیکیشن های ویندوز 8 در طول دوران نسخه بتا، به صورت رایگان قابل دانلود هستند! یعنی اگر شما ویندوز 8 را نصب کنید می توانید تمام اپلیکیشن های این سیستم عامل را در طول دوران آزمایشی به صورت رایگان دانلود کنید. البته فراموش نکنید که این یک نسخه آزمایشی از این سیستم عامل است.


در مسیر ارایه ویندوز 8، مایکرسافت یک نسخه پیش نمایش مخصوص توسعه دهندگان ارایه کرده که در سپتامبر سال گذشته وارد بازار شد. حالا نسخه پیش نمایش مصرف کنندگان آماده شده است که نام دیگر آن نسخه بتا است. در ادامه مایکروسافت نسخه RC را ارایه خواهد کرد و پس از آن باید منتظر نسخه نهایی باشید.

مایکروسافت هنوز تاریخ رسمی ارایه نسخه نهایی را اعلام نکرده اما پیش بینی می شود در اوایل پاییز باید منتظر ارایه رسمی ویندوز 8 باشیم.


 


 



جمعه 12 اسفند 1390برچسب:, :: 17:1 ::  نويسنده : پویا

 زندگینامه استیو جابز به زبان فارسی

 

استیوجابز در میان مدیران عصر ما تبدیل به یک اسطوره شد که دنیای فناوری را تکان داد. زندگی و تفکر متفاوتش از او مردی ساخت که نام او را تبدیل به یک نماد ساخته است.

اما می دانید که او در طول حیات و مدیریتش علاقه ای به عمومی کردن زندگی شخصی خود نداشت و به همین خاطر میلیون ها نفر مشتاق بودند با داستان زندگی این نابغه تکنولوژی آشنا شوند.

تا پیش از انتشار این کتاب، هیچ منبع مکتوب مورد تایید دیگری از زندگی او وجود نداشت، و این تنها کتابی است که با رضایت استیو جابز و بر اساس بیش از ۴۰ مصاحبه طولانی با خود او، طی ۲ سال نوشته شده است. در کنار آن برای جمع آوری اطلاعات با بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای خانواده، دوستان، همکاران و رقیبان استیوجابز گفتگو شده است.

نویسنده کتاب والتر آیسزاکسن مدیرسابق سی ان ان و سردبیر سابق مجله تایم است و پیش از این زندگینامه انیشتین و بنجامین فرانکلین را نیز تالیف کرده است. جالب اینجا است که با وجود اینکه استیو جابز با او در تالیف این کتاب همکاری کرده، اما از او خواسته تا هیچ کنترلی بر مطالبی که در این کتاب می نویسد، نداشته باشد و استیو جابز هیچ گاه متن کتاب را نخواند. بنابراین شما کتاب زندگی استیو جابز را در حالی می خوانید که خود او هم آن را نخوانده است.

این کتاب حدود سه ماه پیش و در پایان سال ۲۰۱۱ وارد بازار شد و آنقدر با استقبال مواجه شد که تبدیل به پر فروش ترین کتاب سال آمازون شد.

دیروز خبر از یک سورپرایز در نارنجی دادیم، و حالا نتیجه سه ماه تلاش و کار بی وقفه در مقابل شما است: ترجمه زندگینامه استیو جابز، با تلاش آقای «ناصر دادگستر». این کتاب برای اولین بار است که در ایران به صورت کامل ترجمه و منتشر می شود.

کاری که با دقت و وسواس بسیار زیاد تهیه شده و ماحصل آن، ترجمه ای عالی، روان و کامل از زندگی استیو جابز به زبان فارسی است.


این کتاب در ۵۳۲ صفحه و به رایگان در اختیار شما قرار گرفته است. اما شما می توانید با حمایت داوطلبانه از مترجم، به ارایه آثاری از این دست در آینده کمک کنید.


 


 

 

عرضه برنامه آموزش پرواز برای عینک های HUD اندرویدی گوگل در آینده نزدیک

 

تا به حال مطالب زیادی درباره صفحه نمایش های پوشیدنی، عینک های واقعیت افزوده و همچنین تلاش گوگل و اپل برای ساخت کامپیوترهای پوشیدنی خوانده اید. حالا به نظر می رسد که تلاش های گوگل کم کم عملی می شوند و طبق گزارشات، این شرکت با تلاش زیادی مشغول کار بر روی نوعی عینک پوشیدنی با نمایشگر سرخود (heads‪-‬up display یا HUD) به همراه یک برنامه اندرویدی آموزش خلبانی است. گفته می شوند که این محصول بسیار شبیه عینک Thump مجهز به پخش کننده موسیقی Oakley است. طبق گزارش 9to5Google این عینک به سخت افزاری شبیه به مولایل های اندرویدی مجهز می شود. یعنی چیزی مانند پردازنده یک گیگاهرتزی و حافظه داخلی ۸ تا ۱۶ گیگابایتی. این عینک علاوه امکان دریافت و پخش صدا، می تواند با دوربینی که بر روی آن نصب شده به عکس برداری از محیط اطراف کاربر بپردازد. 9to5Google می گوید که در این عینک ها کاربر می تواند با تکان دادن سرش با منوهای موجود در آن کار کند. احتمالا برنامه آموزش پرواز عینک HUD گوگل به زودی رونمایی شود، اما آنطور که به نظر می رسد، به این زودی ها نباید منتظر عرضه خود عینک به بازار باشیم.


 
 

درز اطلاعات جدید از اسمارت فون HTC Ville و رابط کاربری سنس 4‪.‬0

 

طی هفته گذشته ویدیویی از موبایل جدید اچ تی سی با نام Ville لو رفت که نشان دهنده استفاده از اندروید 4‪.‬0 و نسخه چهارم رابط کاربری سنس این شرکت بر روی آن بود. و حالا چهار عکس جدید از این موبایل هوشمند توسط ePrice منتشر شده که یک تلفن همراه نازک را نشان می دهد. رابط کاربری جدید Sense 4‪.‬0 با جزئیات بیشتری (مانند تغییر ساعت و آیکون های داک) در این عکس ها مشخص است. طبق شایعاتی که در نوامبر سال گذشته منتشر شد، انتظار می رود این اسمارت فون با ضخامتی کمتر از ۸ میلیمتر در کنفرانس جهانی موبایل رونمایی شود.

از قابلیت های احتمالی اچ تی سی ویل می توان به صفحه 4‪.‬3 اینچی qHD سوپر AMOLED و پردازنده ۱.۵ گیگاهرتزی اسنپ دراگون S4 اشاره کرد. نیروی ویل قرار است از یک باتری 1650 میلی آمپری تامین شده و سیستم صدای آن Beats خواهد بود. دوربین هشت مگاپیکسلی آن هم به احتمال زیاد می تواند با کیفیت 1080p HD به فیلمبرداری بپردازد.


 

 
 

باز هم شایعات داغ: عرضه سامسونگ گلکسی اس III با پردازنده ۴ هسته ای در ماه می

 

بازار شایعات جدیدترین موبایل هوشمند سامسونگ همچنان داغ است و هر روز خبرهای تازه ای در خصوص Galaxy S III شنیده می شود. سامسونگ در سال اواخر سال گذشته اعلام کرد تبلت 4G و گلکسی اس سوم را در سال ۲۰۱۲ معرفی خواهد کرد. پس از آن شایعاتی در خصوص عرضه آن در نمایشگاه موبایل بارسلون (اواخر ماه جاری میلادی) منتشر شد. اما هفته گذشته این شرکت رسما اعلام کرد که گلکسی اس سوم در نمایشگاه موبایل بارسلونا رونمایی نمی شود . واقعا حوصله آدم سر می رود از این همه داستان های مختلف. اما مطمئنا تا زمان عرضه این اسمارت فون، این شایعات پایان نخواهند یافت

و آخرین داستان هم این است که: سایت Electronic Times News کره جنوبی دیروز به نقل از یک منبع ناشناس گفته که Galaxy S III قرار است تنها 7 میلیمتر ضخامت داشته باشد. در صورت صحت این موضوع، گلکسی اس سوم عنوان نازک ترین اسمارت فون دنیا از Droid RAZER موتورولای 7.1 میلیمتری خواهد ربود. همچنین نسبت به گلکسی اس دوم هم 1‪.‬49 میلیمتر نازک تر خواهد شد.

این سایت همچنین اشاره می کند که این موبایل دارای یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در عقب و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی در جلو خواهد بود. صفحه نمایش آن هم قرار است از نوع Super AMOLED Plus باشد و با سیستم عامل اندروید 4‪.‬0 (بستنی حصیری) عرضه شود. با وجود اینکه برخی از منابع از توزیع این تلفن همراه هوشمند در اوایل آوریل سخن می گفتند، اما الکترونیک تایمز نیوز اعتقاد دارد این اسمارت فون در ماه می راهی فروشگاه ها خواهد شد. البته به نظر می رسد که شایعات قبلی در خصوص پردازنده چهار هسته ای، قابلیت ارتباطی 4G LTE و رم ۲ گیگابایتی آن تا حد زیادی به واقعیت نزدیک باشد.

نظر شما درباره گلکسی اس بعدی سامسونگ چیست؟ فکر می کنید شایعات مختلف تا چه حد به واقعیت نزدیک باشند؟


 
 

ورود کانن به میدان نبرد وای فای و زوم 20X با دوربین های جدید پاور شات

Posted: 07 Feb 2012 01:21 AM PS

تا به حال انواع مختلفی از دوربین های عکاسی دیجیتال مجهز به وای فای داخلی را در نارنجی معرفی کرده ایم. ولی Canon تا کنون وارد گود چنین دوربین هایی نشده بود. تا اینکه امروز این شرکت سری جدید دوربین های PowerShot را با قابلیت اتصال وایرلس معرفی کرد و این خلاء را در محصولاتش برطرف نمود. این سری جدید محصول علاوه بر این دارای 20X زوم اپتیکال هم هست و قرار است تبدیل به جانشینی برای مدل هایی مانند PowerShot SX230 HS باشند. به جز این در لیست معرفی امروز کانن یک دوربین قرص و محکم و مقاوم برای جانشینی PowerShot D10 هم دیده می شود.

برای مشاهده جزئیات بیشتر، در ادامه مطلب با ما همراه باشید،


 

 

 

 

ماشین حکاکی سه بعدی ارزان قیمت iModela 3D

 

تا به حال در نارنجی زیاد درباره پرینترهای سه بعدی و چاپ سه بعدی صحبت کرده ایم و انواع مختلفی از آنها را معرفی کرده ایم. اما چیزی که در میان همه این مدل ها مشترک بود، قیمت بالای آنها است که استفاده شخصی و خانگی را تقریبا غیر ممکن می ساخت. اما iModela که توسط شرکت رولاند عرضه شده، یک چرخ خراطی خوش قیمت است که می تواند تنها در ازای ۸۹۹ دلار هرگونه کنده کاری و حکاکی را برای تان انجام دهد.آی مودلا را می توان جزو پرینترهای subtractive دسته بندی کرد. این دستگاه می تواند طبق نقشه داده شده، بر روی هر چیزی به کنده کاری و ایجاد طرح های سه بعدی بپردازد، خواه این جسم از جواهرات باشد، یا چوب بالسا و فوم یونولیتی یا پلاستیک های نرم و رزین.

البته مطمئنا همه محصولات این دستگاه جالب باید در اندازه های مینیاتوری باشند تا قد و اندازه دستگاه جوابگوی تولیدشان باشد. هرچند که فضای ۸۶ میلیمتر در ۵۵ میلیمتر در ۲۵ میلیمتری درون این کارگاه کوچک، برای خلق مجموعه بزرگی از صنایع دستی جذاب و زیبا، کافی به نظر می رسد. به همراه آی مودلا همه ابزارهای برش مورد نیاز، نرم افزارها و مواد لازم به شما داده می شود تا به راحتی کارتان را شروع کنید. البته اگر کمی در این زمینه حرفه ای بوده و ایده هایی را در دیگر نرم افزارهای محبوب CAD آماده کرده باشید، آنها را هم می توانید برای پرینتر ارسال کنید.

به گمانم کم کم تکنولوژی چاپ سه بعدی حسابی در زندگی روزمره ما در حال ریشه دواندن است ، به زودی پرینترهای سه بعدی به ابزاری معمول و همه پسند بدل خواهند شد. نظر شما در خصوص این تکنولوژی-هنر چیست؟


 
 

لو رفتن کارت گرافیک های انویدیا در سال ۲۰۱۲: با سری کپلر آشنا شوید

 

اگر می خواهید بدانید شرکت انویدیا در سال ۲۰۱۲ قصد دارد چه محصولات داغی وارد بازار کند کافی است همین مطلب را بخوانید. چرا که لیست GPU های سری کپلر ساخت امسال این شرکت با جزییات لو رفته است. حالا می دانیم که سال ۲۰۱۲ باید منتظر چه چیزهایی باشیم.

شرکت انویدیا تصمیم گرفته در سال ۲۰۱۲ سری Kepler را جایگزین جی پی یو های Fermi بکند. هر چند در ابتدا قرار بود این سری را در سال ۲۰۱۱ در بازار ببینیم. تمام کارت های این سری مبتنی بر PCI-E 3.0 خواهند بود و بر پایه معماری ۲۸ نانومتری ساخته می شوند.

در صدر آنها GTX 690 با قیمت ۹۹۵ دلار قرار دارد که تا سه ماهه سوم سال جاری میلادی وارد بازار نخواهد شد و با سرعت Shader 1.5GHz و Core 750MHz و با دو حافظه 1.75 گیگابایتی از نوع GDDR5 وارد می شود.

اگر دنبال ارزان ترین مدل هم می گردید باید سراغ GTX 640 بروید که ۱۳۹ دلار خواهد بود.

مشخصات و قیمت هشت محصول اصلی کپلر انویدیا، به همراه زمان تقریبی ورود به بازار را در جدول زیر مشاهده می کنید:


 

 
.  
 
 


یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 20:29 ::  نويسنده : پویا

 - نخستین قوانین راهنمایی و رانندگی برای خودروهای بدون راننده

 

نخستین قوانین راهنمایی و رانندگی برای خودروهای بدون راننده

 

کم کم وارد عصر اتومبیل های بدون راننده میشویم. خودروهایی که بدون نیاز به راننده خودشان در خیابان و جاده به رانندگی می پردازند. طی چند سال گذشته خبرهای مختلفی در مورد طراحی و ساخت این خودرو ها توسط شرکت های مختلف خوانده اید و گوگل هم یکی از شرکت های پیشرو در طراحی سیستم راننده هوشمند خودرو بوده است.

اما برای اینکه یک خودرو بتواند بدون راننده در خیابان و جاده حرکت کند، ابتدا نیاز به وجود قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در رابطه با آنها است. حالا ایالت نوادا در آمریکا جزو نخستین مکان هایی روی زمین به حساب می آید که مقررات مربوط به تردد خودروهای بدون راننده را به مجموعه قوانین اش اضافه نموده است.

بر طبق قوانین اعلام شده، اتومبیل های دارای راننده کامپیوتری که فعلا در مرحله آزمایشی هستند دارای پلاک قرمز رنگ خواهند بود و در آینده که به صورت عمومی ارایه می شوند پلاک سبز خواهند داشت، حداقل دو سرنشین باید در خودروهای بدون راننده فعلی حضور داشته باشند و سیستمی شبیه جعبه سیاه هواپیما مسوول ثبت وقایع خواهد بود.

در هر خودرو نیز یک نفر مسوول اتومبیل به حساب می آید. هر چند او می تواند آزادانه هر کار دیگری مانند تلفن زدن یا دیدن فیلم را انجام بدهد. اما در صورت وقوع حادثه مسوولیت به عهده او است و باید بر اعمال خودرو نظارت داشته باشد.

البته این قوانین هم مانند خود اتومبیل ها در مراحل اولیه خود به سر می برند اما کم کم باید منتظر مجموعه ای از قوانین و مقررات مخصوص ربات ها و خودرو های هوشمند باشیم که یک انسان هم احتمالا قیم و مسوول آنها به حساب می آید.


 
 

7 سال خاکبرداری زیرزمین خانه با ماشین های رادیوکنترلی

 

خاکبرداری و کندن زمین با ماشین آلات بزرگ و قدرتمند چیزی است که هر روز در ساخت و سازهای اطراف مان شاهد اش هستیم. یک کانادایی هم طی ۷ سال گذشته مشغول خاکبرداری در زیرزمین خانه اش بوده، اما نه با لودر و ماشین های معمول. بلکه او برای این کار از ماشین های رادیوکنترلی اسباب بازی استفاده می کند.

وقتی از ماشین هایی با این ابعاد کوچک برای خاکبرداری استفاده کنید، نباید انتظار داشته باشید که سرعت پیشرفت کار هم آنقدرها زیاد باشد. آقای جو به طور متوسط سالیانه یک چهارم متر مربع با ماشین های کنترلی اش خاکبرداری کرده که البته پشتکار اش کاملا قابل تحسین است.

او به عنوان یک سرگرمی به پروژه خاکبرداری اش نگاه می کند و تصاویر و ویدیوهایی از این کار را در اینترنت قرار داده است. او انواع و اقسام ماشین آلات و ابزارهای معدنکاری را به صورت رادیوکنترلی و در ابعادی کوچک دور هم جمع کرده و در زیر زمین خانه اش مشغول کند و کاو است.


 

حوصله و پشتکار این مرد کانادایی شما را یاد نقشه های فرار از زندان نمی اندازد؟


 
 

آشنایی با تلفن LG Miracle پیش از معرفی رسمی

 

این تصویری لو رفته از تلفن ویندوز فون ال جی به نام Miracle است که باید در نمایشگاه دنیای موبایل بارسلون معرفی بشود. تا اینجا می دانیم این یک تلفن دارای دوربینی ۵ مگاپیکسلی و نمایشگری ۴ اینچی است.

در مورد پردازشگر هم پیش بینی می شود که با یک Snapdragon با سرعت 1GHz مواجه باشیم و حافظه داخلی هم ۸ گیگابایت است و چیپ NFC هم با آن ارایه می شود. با وجود اینکه هنوز ویندوز فون مانگو از این فناوری پشتیبانی نمی کند! اما احتمالا چون در آپدیت بعدی شاهد پشتیبانی از ان اف سی خواهیم بود، ال جی تصمیم گرفته NFC را به تلفن Miracle اضافه کند.

در ادامه مطلب می توانید دو تصویر دیگر از LG Miracle ببینید که پیش از این به نام LG Fantasy شناخته میشد.


ادامه مطلب

 
   

دانلود نسخه بتا iMessages برای مک

 و… ، که امکان ارسال پیام بدون هیچ هزینه ای را برای کاربران ایجاد میکردند، به محبوبیت زیادی رسیدند، اپل هم برای اینکه از این غافله عقب نماند سیستم iMessages را برای iOS 5 ارائه کرد. دیروز هم، همانطور که در نارنجی خواندید ، نسخه مک این برنامه در سیستم عامل بعدی اپل ارایه می شود، تا ارتباط برقرار کردن برای کاربران بیش از پیش آسان شود. اگر شما هم برای استفاده از این سرویس جالب هیجان زده هستید، لازم نیست تا آمدن سیستم عامل جدید اپل صبر کنید، بلکه میتوانید نسخه Beta این برنامه را که توسط اپل ارائه شده است را هم اکنون دانلود کنید.

شما به کمک این برنامه میتوانید مک خود را به آیفون، آیپاد و آیپد متصل کرده و به تبادل پیام بپردازید، همچنین امکان جا به جا کردن فیلم، عکس و... نیز برای شما فراهم است. این برنامه، که قرار است جایگزین برنامه iChat شود، توانایی اتصال به حساب های شما در سرویس هایی مانند gtalk ، yahoo و... را هم دارد. و در نهایت اگر خواستید میتوانید با استفاده از تکنولوژی ‍FaceTime ارتباط خود را فراتر از کلمات برده و چهره به چهره به مکالمه بپردازید.

نسخه آزمایشی این برنامه را به رایگان میتوانید از اینجا دریافت کنید. اما قبل از آن مطمئن شوید که سیستم عامل OS X Lion شما آخرین نسخه و آپدیت ارائه شده از طرف اپل می‌باشد.


 
 
   
 
 


یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 20:17 ::  نويسنده : پویا

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد