- نخستین قوانین راهنمایی و رانندگی برای خودروهای بدون راننده

 

نخستین قوانین راهنمایی و رانندگی برای خودروهای بدون راننده

 

کم کم وارد عصر اتومبیل های بدون راننده میشویم. خودروهایی که بدون نیاز به راننده خودشان در خیابان و جاده به رانندگی می پردازند. طی چند سال گذشته خبرهای مختلفی در مورد طراحی و ساخت این خودرو ها توسط شرکت های مختلف خوانده اید و گوگل هم یکی از شرکت های پیشرو در طراحی سیستم راننده هوشمند خودرو بوده است.

اما برای اینکه یک خودرو بتواند بدون راننده در خیابان و جاده حرکت کند، ابتدا نیاز به وجود قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در رابطه با آنها است. حالا ایالت نوادا در آمریکا جزو نخستین مکان هایی روی زمین به حساب می آید که مقررات مربوط به تردد خودروهای بدون راننده را به مجموعه قوانین اش اضافه نموده است.

بر طبق قوانین اعلام شده، اتومبیل های دارای راننده کامپیوتری که فعلا در مرحله آزمایشی هستند دارای پلاک قرمز رنگ خواهند بود و در آینده که به صورت عمومی ارایه می شوند پلاک سبز خواهند داشت، حداقل دو سرنشین باید در خودروهای بدون راننده فعلی حضور داشته باشند و سیستمی شبیه جعبه سیاه هواپیما مسوول ثبت وقایع خواهد بود.

در هر خودرو نیز یک نفر مسوول اتومبیل به حساب می آید. هر چند او می تواند آزادانه هر کار دیگری مانند تلفن زدن یا دیدن فیلم را انجام بدهد. اما در صورت وقوع حادثه مسوولیت به عهده او است و باید بر اعمال خودرو نظارت داشته باشد.

البته این قوانین هم مانند خود اتومبیل ها در مراحل اولیه خود به سر می برند اما کم کم باید منتظر مجموعه ای از قوانین و مقررات مخصوص ربات ها و خودرو های هوشمند باشیم که یک انسان هم احتمالا قیم و مسوول آنها به حساب می آید.


 
 

7 سال خاکبرداری زیرزمین خانه با ماشین های رادیوکنترلی

 

خاکبرداری و کندن زمین با ماشین آلات بزرگ و قدرتمند چیزی است که هر روز در ساخت و سازهای اطراف مان شاهد اش هستیم. یک کانادایی هم طی ۷ سال گذشته مشغول خاکبرداری در زیرزمین خانه اش بوده، اما نه با لودر و ماشین های معمول. بلکه او برای این کار از ماشین های رادیوکنترلی اسباب بازی استفاده می کند.

وقتی از ماشین هایی با این ابعاد کوچک برای خاکبرداری استفاده کنید، نباید انتظار داشته باشید که سرعت پیشرفت کار هم آنقدرها زیاد باشد. آقای جو به طور متوسط سالیانه یک چهارم متر مربع با ماشین های کنترلی اش خاکبرداری کرده که البته پشتکار اش کاملا قابل تحسین است.

او به عنوان یک سرگرمی به پروژه خاکبرداری اش نگاه می کند و تصاویر و ویدیوهایی از این کار را در اینترنت قرار داده است. او انواع و اقسام ماشین آلات و ابزارهای معدنکاری را به صورت رادیوکنترلی و در ابعادی کوچک دور هم جمع کرده و در زیر زمین خانه اش مشغول کند و کاو است.


 

حوصله و پشتکار این مرد کانادایی شما را یاد نقشه های فرار از زندان نمی اندازد؟


 
 

آشنایی با تلفن LG Miracle پیش از معرفی رسمی

 

این تصویری لو رفته از تلفن ویندوز فون ال جی به نام Miracle است که باید در نمایشگاه دنیای موبایل بارسلون معرفی بشود. تا اینجا می دانیم این یک تلفن دارای دوربینی ۵ مگاپیکسلی و نمایشگری ۴ اینچی است.

در مورد پردازشگر هم پیش بینی می شود که با یک Snapdragon با سرعت 1GHz مواجه باشیم و حافظه داخلی هم ۸ گیگابایت است و چیپ NFC هم با آن ارایه می شود. با وجود اینکه هنوز ویندوز فون مانگو از این فناوری پشتیبانی نمی کند! اما احتمالا چون در آپدیت بعدی شاهد پشتیبانی از ان اف سی خواهیم بود، ال جی تصمیم گرفته NFC را به تلفن Miracle اضافه کند.

در ادامه مطلب می توانید دو تصویر دیگر از LG Miracle ببینید که پیش از این به نام LG Fantasy شناخته میشد.


ادامه مطلب

 
   

دانلود نسخه بتا iMessages برای مک

 و… ، که امکان ارسال پیام بدون هیچ هزینه ای را برای کاربران ایجاد میکردند، به محبوبیت زیادی رسیدند، اپل هم برای اینکه از این غافله عقب نماند سیستم iMessages را برای iOS 5 ارائه کرد. دیروز هم، همانطور که در نارنجی خواندید ، نسخه مک این برنامه در سیستم عامل بعدی اپل ارایه می شود، تا ارتباط برقرار کردن برای کاربران بیش از پیش آسان شود. اگر شما هم برای استفاده از این سرویس جالب هیجان زده هستید، لازم نیست تا آمدن سیستم عامل جدید اپل صبر کنید، بلکه میتوانید نسخه Beta این برنامه را که توسط اپل ارائه شده است را هم اکنون دانلود کنید.

شما به کمک این برنامه میتوانید مک خود را به آیفون، آیپاد و آیپد متصل کرده و به تبادل پیام بپردازید، همچنین امکان جا به جا کردن فیلم، عکس و... نیز برای شما فراهم است. این برنامه، که قرار است جایگزین برنامه iChat شود، توانایی اتصال به حساب های شما در سرویس هایی مانند gtalk ، yahoo و... را هم دارد. و در نهایت اگر خواستید میتوانید با استفاده از تکنولوژی ‍FaceTime ارتباط خود را فراتر از کلمات برده و چهره به چهره به مکالمه بپردازید.

نسخه آزمایشی این برنامه را به رایگان میتوانید از اینجا دریافت کنید. اما قبل از آن مطمئن شوید که سیستم عامل OS X Lion شما آخرین نسخه و آپدیت ارائه شده از طرف اپل می‌باشد.