درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدیداسم من پویا محمدزاده است از امروز شروع به وبلاگ نویسی کرده ام 2/10/90
آخرین مطالب
پيوندها
  • ساسی و انتقادی (عرفان)
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگی از پسری 8 ساله و آدرس pouya1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 249
بازدید کل : 2727
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

اخبار تکنولوژی
www.pouya1.loxblog.com




 اپلیکیشنی قدرتمند برای مدیریت شماره تلفن ها 
 
 
دفترچه تماس تلفن یکی از پر استفاده ترین امکانات یک تلفن هوشمند است. با پیشرفت تلفن ها شما می توانید امکانات مختلفی در دفترچه تماس تان داشته باشید که آن را از یک لیست ساده حاوی اسامی و شماره تلفن ها خارج می کند. 
 
اگر شما هم جزو کسانی هستید که معتقدند Contact Manager تلفنشان میتواند قابلیت های بیشتری داشته باشد، قطعاً اپلیکیشن Smartr برای شما جالب خواهد بود. 
 
این اپلیکیشن با امکانات بسیاری که با خود به همراه می‌آورد، خیلی سریع شما را قانع میکند تا آن را جایگزین برنامه اصلی تلفن خود کنید. Smartr پس از نصب خیلی سریع شماره های داخل تلفن شما و Contact های ایمیل شما را به دیتابیس خود اضافه میکند. (برای این کار لازم است که یک حساب کاربری در وب سایت آن ایجاد کنید) در گام بعدی اپلیکیشن اطلاعات و شماره های افراد را از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر و… جمع میکند و در خود ذخیره میکند. 
 
از قابلیت های جالب این اپلیکیشن میتوان به این موضوع اشاره کرد که هر شماره ای را که انتخاب کنید ، تمام ارتباطاتتان با آن فرد برایتان لیست میشود، از تماس ها و پیامک ها گرفته تا اتفاقات رخ داده در شبکه های اجتماعی بین شما! برنامه همچنین میتواند شماره ها را بر اساس بیشترین تعاملات رخ داده مرتب کند که این ویژگی در پیدا کردن سریع تر شماره مورد نظر بسیار میتواند به شما کمک کند. در نهایت نیز شما میتوانید شماره های خود را در ابرها ذخیره کنید تا هرکجا به آنها نیاز داشتید بتوانید بهشان دسترسی داشته باشید. 
 
با توجه به رایگان بودن اپلیکیشن، تجربه آن میتواند جالب باشد. کاربران اندروید از کافه بازار و اپل داران نیز از اپ استور میتوانند این اپلیکیشن را دانلود کنند. 
 
اگر نمی خواهید دفترچه تماس تان را در اختیار وب سایت دیگری قرار بدهید، اپلیکیشنی به نامGO Contacts برای اندروید امکانات خوب زیادی را به دفترچه تلفن شما اضافه می کند. 
 
شما چه اپلیکیشن های دیگری را برای مدیریت بهتر دفترچه تماس تلفن پیشنهاد می کند؟


سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:, :: 15:23 ::  نويسنده : پویا

 
گوگل کروم محبوب ترین مرورگر وب دنیا شد... البته برای یک روز


همانطور که می دانید همچنان یکه تازی دنیای مرورگرهای اینترنتی در دست اینترنت اکسپلورر شرکت مایکروسافت بوده و دیگر رقبا چندین سال است که برای تصاحب این جایگاه تلاش می کنند. حال به نظر می رسد که چندی پیش، کروم توانسته برای مدت کوتاهی این عنوان را از آن خود کرده و مزه جایگاه اول را بچشد.


StatCounter-browser-ww-daily-20120318-20120318-bar-520x335.jpg

کروم که یکی از رقبای تازه نفس این میدان است، در مدت زمان کوتاهی از رقیب سرسخت خود، یعنی فایرفاکس رد شده و هم اکنون با فاصله کمی بالاتر از او، در مقام دوم مرورگرهای اینترنتی دنیا ایستاده است. و همچنان به تلاش برای برای به زیر کشیدن IE مایکروسافت ادامه می دهد. البته در روز 18 مارس (چهار روز پیش)‌ بالاخره کروم توانست این لحظه به یادماندنی را در تاریخچه اش ثبت کند و به مرورگر اول دنیای وب تبدیل گردد. هر چند که روز بعد مجبور شد این جایگاه را دوباره در اختیار اینترنت اکسپلورر بگذارد و پادشاه یک روزه باشد.

طبق گزارش ها، کروم در این روز توانست درصد کاربر 32‪.‬71 را به نام خود ثبت کند. در حالی که میزان کاربرد اینترنت اکسپلورر تنها 32‪.‬5 درصد بود و سهم فایرفاکس هم 24‪.‬81 درصد شده بود. این روز تاریخی را سافاری با عدد 7‪.‬13 درصد و اپرا با 1‪.‬86 درصد به پایان رساند.

در حال حاضر کروم سهم 25‪.‬69 درصدی از بازار را در اختیار دارد و فایرفاکس به 25‪.‬23 درصد از بازار قانع شده است. IE مایکروسافت هم که زمانی بیش از 80 درصد بازار را در اختیار داشت، هم اکنون در رقابت نزدیکی با این دو، سهم 40‪.‬63 درصدی بازار مرورگرها را در چنگ خود دارد. اما شرکت گوگل با تبلیغ مرورگر کروم در بیلبوردها، پوسترها، برنامه های تلویزیونی، وب سایت ها و همچنین افزایش روز افزون امکانات و سرعت آن، به سختی تلاش دارد که همانند بازار موتورهای جستجوی اینترنتی، به یکه تاز دنیای مرورگرهای وب تبدیل شود.

پیش بینی شما در خصوص نتایج این رقابت نفس گیر چیست؟


پنل های خورشیدی سه بعدی برای نصب بر روی پشت بام منازل

 

در کشور های زيادی ساخت و استفاده از پنل های خورشیدی جهت تولید انرژی برق مورد نیاز مرسوم شده است. اما پنل های خورشيدی فعلی موجود در بازار به گونه ای هستند که مقدار زیادی از انرژی نور خورشید را در زمان تابانیده شدن، قبل از اينکه جذب و در سلول ذخیره شوند به محيط اطراف منعکس می کنند.

 

یک کمپانی در کاليفرنيا به نام Solar 3D مطالعات خود را بر روی پنل های خورشیدی سه بعدی جهت نصب بر روی پشت بام منازل متمرکز کرده است. در ساختار اين پنل های سه بعدی از ساختار photovoltaic استفاده شده است.

 

اين ساختار کمک می کند تا حداکثر انرژی نور خورشيد را به دام انداخته و آنها را به قرص های سیلیکونی منتقل کنند. به دنبال این فرايند فوتون های نوری از پراکنده شدن به محیط اطراف باز مانده و راندمان کاری به 25.47 درصد می رسد. اين در حالی است که راندمان پنل های فعلی موجود در بازار رقمی بین 15 تا 19 درصد است.

 

از آنجا که در بحث سوخت و انرژی اکثر استاندارد ها به دنبال صرف هزينه کمتر و بهره وری بیشتر هستند، به نظر می رسد که این پنل های سه بعدی بهينه ترین روش ممکن محسوب شوند.

 

اگر شما هم به دنبال انرژی پاک و بدون قبض هستید، تنها کافی است که سطح وسيعی از مساحت پشت بام منزل را به نصب این پنل ها اختصاص دهید. بعد از آن می توان از داشتن يک نیروگاه خورشيدی شخصی با راندمان کاری بالا و کمترين درصد اتلاف انرژی لذت برد.

کشفی که باعث باز شدن درها به روی هاردهای ۶۰ ترابیتی می شود


شرکت سی گیت موفق شده که رکورد چگالی فضای ذخیره سازی در هارد دیسک ها را در هم شکسته و رکورد جدیدی به جای بگذارد. این شرکت توانسته با استفاده از شیوه تازه ای، یک ترابیت اطلاعات را در هر اینچ مربع جای دهد. این میزان تقریبا دو برابر رکورد قبلی است و هارد دیسک ها را بسیار حجیم تر می کند.

سی گیت با استفاده از ضبط مغناطیسی به کمک حرارت ( heat-assisted magnetic recording ) به جای استفاده از شیوه ضبط عمودی یا ستونی در دیسک، توانسته چنین اطلاعات زیادی را در جای کمی جای دهد.

ExtremeTech می گوید:

HAMR یا heat-assisted magnetic recording تکنولوژی است که ابتدا در سال ۲۰۰۶ توسط فوجیتسو معرفی شد. در این شیوه لیزر به head هارد دیسک اضافه می شود. هد به شکل عادی کار می کند، اما هرگاه که قرار باشد که اطلاعات بر روی هارد نوشته شود، لیزر روشن می شود. سپس هنگام خواندن اطلاعات کار به شیوه عادی هاردهای معمولی انجام می گیرد.


در کوتاه مدت نتیجه این تکنولوژی عرضه هاردهای دسک تاپ 3‪.‬5 اینچی با ظرفیت ۶ ترابایت و هاردهای لپ تاپ 2‪.‬5 اینچی ۲ترابایتی است. در حال حاضر بیشترین حجم هارد 3‪.‬5 اینچی فعلی ۳ ترابایت است.

اما به صورت تئوری با استفاده از تکنولوژی HAMR هارد دیسک می تواند تا ۱۰ ترابیت در اینچ مربع اطلاعات را در خود جای دهد. که به معنی عرضه هاردهای 3‪.‬5 اینچی با ظرفیت ۶۰ ترابیت به بازار است.

تولدت مبارک تویتر: گذشت شش سال از ارسال اولین تویت

 

۲۱ مارس ۲۰۰۶ بود که Jack Dorsey اولین توییت عمومی دنیا را ارسال کرد (just setting up my twttr). به همین سرعت ۶ سال گذشت. دارسی بدون شک یکی از افراد تاثیر گذار در روزهای اولیه تولد تویتر بوده است، اکنون هم وی هنوز به عنوان رئیس اجرایی نقش مهمی را در این شرکت بر عهده دارد.

بگذارید به مناسبت تولد تویتر، به برخی نکات جالب در خصوص این سرویس همه گیر و جذاب بپردازیم:

‫-‬ ۳ سال و ۲ ماه و ۱ روز طول کشید تا تعداد توییت ها به عدد یک میلیارد برسد
‫-‬ ۱۸ ماه بعد از افتتاح، تعداد اعضا تویتر به ۵۰۰ هزار نفر رسید
- امروزه تخمین می زنند که این سرویس بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر دارد
‫-‬ آخرین آمار رسمی تویتر در آوریل ۲۰۱۱ اعلام شد و نشان دهنده ۲۰۰ میلیون عضو در این سایت بود
- تویتر در آن آمار اعلام کرد که ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دارد
‫-‬ اکتبر سال گذشته تویتر اعلام کرد که روزانه حدود ۲۵۰ میلیون تویت توسط کاربران ارسال می شود. البته مطمئنا آمار کنونی بسیار بالاتر از این است
‫-‬ پیش بینی می شود سود این شرکت در سال جاری میلادی بالغ بر ۲۶۰ میلیون دلار خواهد بود و تا سال ۲۰۱۴ سه برابر شده و به ۵۴۰ میلیون دلار خواهد رسید
بازی پیتزا رولت: بشقابی برای تعیین پرداخت کننده هزینه شام

احتمالا نام بازی رولت روسی را شنیده اید. شاید هم گاهی وسوسه شده اید که آن را امتحان کنید. اما پیشنهاد می کنم با استفاده از این گجت جذاب، به جای شلیک به کله تان، تنها به شلیک به جیب تان رضایت دهید.

بشقابی که در بالا می بینید، Plate Roulette نام دارد که طرح یک رولت روسی درون آن چاپ شده و یکی از شش خانه آن پر است. حال می توانید پیتزا، کیک یا pieتان را روی آن قرار داده و بگذارید که بشقاب تصمیم بگیرد که فرد برگزیده چه کسی خواهد بود.

اکنون فرد برگزیده می تواند پرداخت کننده هزینه شام باشد، مسئول شستن ظروف گردد، مجبور باشد برای خرید تنقلات تا سوپری محله برود، یا اینکه از روی خوش شانسی برنده آخرین نوشابه باقی مانده در یخچال باشد! در حقیقت، تنها تخیل شما است که محدودیت تعیین جوایز یا جرایم این گجت محسوب می شود. البته برای چنین سرگرمی جذابی لازم است که ۴۰ دلار هم هزینه کنید. اما در هر صورت ایده اش به درد میهمانی های نوروز می خورد.


آمادگی شارپ برای بازار تلویزیون های اچ دی ۲۰۱۲، با محصولاتی بزرگتر و بهتر


شارپ برای بازار تلویزیون های اچ دی سال میلادی جاری حسابی برنامه ریزی کرده و با آمادگی کامل وارد گود شده است. این شرکت طبق برنامه ریزی قبلی، فروش تلویزیون های LED HD سری هفت AQUOS خود را در اندازه های ۶۰ و ۷۰ اینچی آغاز کرد. این تلویزیون ها برای ورود به بازار به ترتیب ۲۳۰۰ و ۳۳۰۰ دلار قیمت گذاری شده اند.

مدل های 745U دارای سیستم نور LED کناری، قابلیت پخش تصاویر سه بعدی، اتصال وای فای و رابط کاربری SmartCentral با تعدادی برنامه پیش فرض همچون نتفلیکس، هولو و فیس بوک هستند.

مدل های سری 8 شارپ هم قرار است از پایان ماه میلادی جاری با تکنولوژی Quad Pixel Plus 2 این شرکت به همراه فناوری کواترون به بازار عرضه شوند. این HDTVها دارای سیستم نوری کامل LED backlighting هستند و طراحی بسیار باریکی دارند.

ربات عروس دریایی با سوخت هیدروژنی

 

گروهی از مهندسان آمریکایی می گویند که موفق به اختراع رباتی با سوخت هیدروژنی شده اند که همانند یک عروس دریایی درون آب حرکت می کند.

البته توسعه این ربات که با نام Robojelly شناخته می شود، هنوز در مراحل اولیه است، اما محققان امیدوارند که از آن در ماموریت های نجات و اکتشاف زیرآبی استفاده کنند.

Yonas Tadesse از نشریه Smart Materials and Structures می گوید که حرکت شنای ساده عروس دریایی، آن را تبدیل به مدل ایده آلی برای یک ماشین می کند‫.‬

استفاده از سوخت هیدروژن هم به شکل تئوری بدان معنی است که این ربات هیچ گاه بدون انرژی نمانده و خاموش نمی گردد.

آقای Tadesse مدیر این پروژه می گوید: «با دانش فعلی ما، این اولین نمونه موفقیت آمیز تامین نیرو از هیدروژن بیرونی به عنوان منبع سوخت در یک ربات زیردریایی است.»


عضلات مصنوعی

یک عروس دریایی با کمک ماهیچه های حلقوی داخل زنگوله چتر مانندش شنا می کند. هنگامی که این عضلات منقبض می شوند، زنگوله بسته شده و آب را به بیرون رانده و عروس دریایی را به جلو می راند. هنگامی ماهیچه ها در حال استراحت قرار می گیرند، زنگوله دوباره شکل اصلی خود را پیدا می کند.

برای تکرار و تقلید این حرکات، ماشین رباتی ما از آلیاژهای با حافظه شکل و حالت استفاده می کند. موادی که حالت و شکل اصلی خود را همواره به یاد دارند. این آلیاژ سپس در نانولوله های کربن پیچانده شده و روی آن را هم لایه ای از پودر پلاتینیوم سیاه می پوشانند.

این ربات نیروی مورد نیاز خود را از گرمای تولید شده از واکنش های شیمیایی میان پلاتینیوم سطح بدنش و اکسیژن و هیدروژن درون آب به دست می آورد. گرمای حاصل از واکنش به ماهیچه های مصنوعی منتقل می شود و شکل و حالت آنها را تغییر می دهد.

یعنی اینکه Robojelly به جای حمل باتری یا منبع تامین نیروی خارجی، انرژی مورد نیازش را از فضای اطراف خود تامین می کند. تیم سازنده این ربات از Virginia Tech آمریکا امیدوارند که رباتشان هیچ گاه نیازی به تامین انرژی بیرونی نداشته باشد.

هم اکنون Robojelly می تواند هشت بخش زنگوله اش را همزمان جمع کرده و حرکت کند. اما هنوز امکان کنترل جداگانه هرکدام از آنها را ندارد. در صورت تحقق کامل این موضوع، عروس دریایی مصنوعی ما می تواند به راحتی در جهات مختلف حرکت کرده و مسیر خود را تغییر دهد.

در ادامه مطلب می توانید ویدیوی حرکات جالب این ربات را ببینید.

یک باز-سازماندهی بزرگ در هیولت پاکارد: ادغام گروه های پرینتر و پی سی


 

سایت All Things Digital در گزارشی اختصاصی آورده که اچ پی طی یکی دو روز آینده خبر یک رُفت و روب در سازماندهی درون شرکتی اش را اعلام خواهد کرد. طی این تغییرات بخش کامپیوترهای شخصی (که به گونه ای گوهر تاج شاهی این شرکت به شمار می رود) با بخش عکس و چاپ (Imaging and Printing Group) این شرکت ادغام می گردد. شنیده ها حاکی از این است که ویومش جاشی معاون اجرایی و مسئول گروه عکس و چاپ، اچ پی را ترک خواهد کرد و تا زمان اتمام مراحل ادغام، مسئولیت ها بر عهده تاد برادلی از معاونان اجرایی این شرکت خواهد بود.

تولید حرارت بیشتر در آیپد جدید نسبت به آیپد 2

 


دست و پنجه نرم کردن اپل با مشکلات بعد از ارائه محصول، کم کم تبدیل به یک روال مرسوم می شود. پس از جنجال مشکل آنتن دهی آیفون 4 و بحث های پیرامون آن، حال نوبت به New iPad رسیده است که تنها چند روز پس از ارائه برای اپل دردسر ساز شود.

از روز دوشنبه در اینترنت گزارش هایی دیده می شود که آیپد جدید داغ شده و گرمای آن به حدی بالا می رود که باعث بروز ایراد در کار دستگاه، نمایش پیام های خطا و حتی خاموش شدن موقت آن می گردد. لذا سایت tweakers‪.‬net تصمیم گرفت که به انجام برخی تست های گرمایی بر روی آیپد جدید بپردازد.

در این آزمون آنها برنامه GLBbenchmark را برای ۵ دقیقه بر روی آیپد ۲ و آیپد جدید اجرا کرده و آنگاه با دوربین های مادون قرمز حساس به گرما از آنها عکسبرداری کردند. این بنچ مارک باعث استفاده سنگین از تمامی قطعات و بخش های دستگاه می گردد. همان گونه که در عکس می بینید، بخش پایین-سمت راست آیپد جدید که روشن تر دیده می شود، دمای 33‪.‬6 درجه سانتی گراد را ثبت کرده است. در آیپد 2 هم این بخش دمای 28‪.‬3 درجه سانتیگرادی را دارد.

بدین معنی که تنها پس از ۵ دقیقه کار سنگین، شاهد ۵ درجه تفاوت دما میان این دو تبلت و داغ شدن بیشتر آیپد جدید هستیم. البته با توجه به باتری بزرگتر و قطعات سخت افزاری قوی تر و سریع تر، مقداری تولید گرما عادی به نظر می رسد، اما باید دید که آیا این میزان آنقدر افزایش خواهد داشت که مشکل ساز شده و یا باعث آزار کاربر گردد.

البته اپل تا کنون در این خصوص تنها از طریق روابط عمومی اش اعلام نظر کرده و در جواب All Things Digital گفته است: «آیپد جدید با صفحه رتینای عالی و جذاب، چیپ A5X، و پشتیبانی از 4G LTE به همراه عمر باتری ۱۰ ساعته عرضه می شود. که همه اینها در محدوده دمایی مشخص ما به خوبی کار می کنند. اگر کاربران هرگونه نگرانی درخصوص کالای شان دارند، می توانند با AppleCare تماس بگیرند.»

احتمال عرضه نسخه نهایی ویندوز 8 در اکتبر


بر اساس برخی منابع شنیده می شود که مایکروسافت احتمالا پروژه ویندوز 8 را در تابستان سال جاری به اتمام رسانده و آن را در ماه اکتبر عرضه خواهد نمود.

علاوه بر این، همان منابع از پشتیبانی همزمان سیستم عامل جدید مایکروسافت از پردازنده های اینتل و ARM در زمان عرضه آن خبر می دهند. احتمالا این لیست شامل بیش از ۴۰ دستگاه اینتلی و کمتر از ۵ دستگاه مجهز به پردازنده ARM خواهد بود.

قبل از این شنیده می شد که مایکروسافت قصد دارد در آوریل، کنفرانس خبری ویژه ای را برای اعلام زمان عرضه ویندوز 8 و دیگر جزئیات بازاریابی و تجاری آن برگزار کند. و احتمالا این مراسم در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

به نظر می رسد صبر و تامل مایکروسافت تا اکتبر، برای این باشد که شرکت های سازنده ابزارهای موبایل خود را برای ویندوز8 آماده کنند. به خصوص اینکه لنوو به تازگی از برنامه اش برای عرضه تبلت های ویندوز 8 در زمانی زودتر از اکتبر ۲۰۱۲ خبر داده است. نوکیا هم اعلام کرده که در حال کار بر روی تبلت جدید این شرکت است که قرار است با ویندوز 8 به بازار عرضه گردد.

به نظر می رسد که مایکروسافت حسابی روی سیستم عامل جدیدش سرمایه گذاری کرده و رویاهای دور و درازی برای آن در سر می پروراند. نظر شما درباره آینده این سیستم عامل و میزان موفقیت آن چیست؟



پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:, :: 13:37 ::  نويسنده : پویا