درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدیداسم من پویا محمدزاده است از امروز شروع به وبلاگ نویسی کرده ام 2/10/90
آخرین مطالب
پيوندها
  • ساسی و انتقادی (عرفان)
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگی از پسری 8 ساله و آدرس pouya1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 56
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 70
بازدید ماه : 88
بازدید کل : 2810
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

اخبار تکنولوژی
www.pouya1.loxblog.com




 
 
پاناسونیک: اولین پلوپز اندرویدی دنیا
 

 
 

آشپزی کردن از کارهایی است که به خاطر تنوع اش کمتر ما را خسته می کند. حالا فکر کنيد آشپزی کردن با گجت های جديد و سیستم عامل های دوست داشتنی شان چه لذتی دارد. تا به حال پلوپز اندرویدی ديده بودید!؟


پاناسونيک در يک کار مشترک با شرکت سونی ادعا می کند اولین پلوپز دنیا را که با اسمارت فون کار می کند طراحی کرده است. اين محصول ژاپنی با مدل SR-SX2 دارای یک چيپ RFID است. اگر سیستم عامل اسمارت فون شما اندرويد باشد و از فناوری FeliCa مخصوص سونیپشتیبانی کند، می توانيد از راه دور به اين پلوپز وصل شوید و مراحل طبخ برنج را به طور دلخواه بر روی آن برنامه ریزی کنيد.


جالبتر آنکه می توانيد با نصب اپلیکیشن مخصوص، نوع برنج مورد استفاده خود را انتخاب کرده و از نکات فنی طبخ آن مانند میزان آب، درجه حرارت و... مطلع شويد. با دانستن این نکات طبخ برنج را برنامه ریزی کرده و همه چیز را به اين پلوپز هوشمند بسپارید.


از طرفی یک بانک غذایی که شامل چندين دستور تهيه و طبخ غذاهای گوناگون است توسط پاناسونیک گرد آوری شده. تنها کافی است با سیستم عامل اندورید گوشی به اين بانک متصل شوید و طرز تهيه غذاهای قابل طبخ با این مدل پلوپز را مشاهده کنيد. 6 دستور غذا جهت مطالعه و استفاده در آينده، قابل ذخيره در حافظه این پلوپز است. همچنين هر فرد می تواند 100 دستور غذایی را به کمک اسمارت فون خود به بانک غذايی پاناسونیک اضافه کند.


این محصول قرار است از ماه ژوئن امسال وارد بازار شود. اما هنوز صحبتی از قیمت تمام شده آن به گوش نمی رسد. به هر حال طبخ برنج با طعم سيستم عامل اندرويد هم بايد تجربه ای دلچسب باشد.

نگاه جدید شرکت THX به سینمای خانگی
 
 
 

ساخت یک سینمای خانگی با کیفیت عالی نیاز به زحمت و هزینه بالایی دارد. و البته باید فضای کافی هم برای چیدن مناسب اسپیکرها داشته باشید. اما حالا شرکت THX می خواهد با یک راه حل جدید مشکل را حل کند. سیستم اسپیکرهایی که به صورت خطی ردیف می شوند و می توانند حتی در زیر تلویزیون قرار بگیرند.

در این سیستم از مجموع ۹۲ اسپیکر استفاده می شود. ۳۰ عدد با طیف پایین، ۳۰ عدد در حد وسط و ۳۲ تای دیگر فرکانس های بالا را پوشش می دهد. این سیستم اجازه می دهد که صدا با کیفیت عالی به گوش شنونده ها برسد و بهتر اینکه می تواند ۸ نقطه مناسب برای نشستن و گوش کردن به وجود بیاورد.

یکی از مشکلات اصلی اکثر سیستم های سینمای خانگی در اینجا است که تنها یک نقطه مناسب برای یک فرد جهت شنیدن صدای مناسب در اختیار قرار می دهند. چیزی که به آن sweet spot می گویند. اما موتور صوتی جدید ۸ sweet spot ایجاد می کند.

قیمت و زمان ورود به بازار سیستم جدید هنوز اعلام نشده، اما این شرکت سال ها است که مشغول کار بر روی این طراحی است و به نظر می رسد قصد دارد محصول نهایی اش را تا چند ماه دیگر وارد بازار کند.

چیپ های ترینیتی شرکت AMD: مصرف باطری کمتر و ۲۹ درصد سریع تر

 

چند ما پیش بود که شرکت AMD چیپ های سری A را با پلفترم Llano معرفی کرد. حالا این شرکت می گوید که نسل بعدی که Trinity نام دارد ۲۹ درصد سریع تر از معماری Llano کار می کند.

در مقاله جدیدی که در این مورد منتشر شده، این شرکت در مورد APU هایجدید اش صحبت زیادی نکرده است. اما به نظر می رسد این افزایش سرعت در نتیجه بهینه سازی روی بخش پردازش گرافیکی APU باشد. البته ای ام دی می گوید معماری Trinity سبب می شود در عملکرد گرافیکی تا ۵۶ درصد پیشرفت مشاهده کنید.

ضمن اینکه این چیپ ها برای ویندوز 8 طراحی خواهند شد و از نسخه 3.0 فناوری Turbo Core نیز استفاده خواهند کرد.

همانطور که می دانید APU در واقع یک چیپ مرکزی است که از مخلوط کردن سی پی یو و واحد پردازش گرافیکی تشکیل شده. تا بر روی کامپیوترهای کوچک و ارزان قیمت استفاده شود.

ای ام دی می گوید چیپ ترینیتی جدید سبب می شود کامپیوترهایی که از آن استفاده می کنند بیشتر از ۱۲ ساعت طول عمر باطری داشته باشند.

گفته می شود اولین چیپ های ترینیتی از ماه ژوئن یا ژوئیه سال جاری وارد بازار خواهند شد.

 

فابلت G70، تبلتی برای بازی خورها
 
 

 
 

بازار تبلت ها روز به روز داغ تر شده و هر روز شاهد ظهور رقبای جدیدی در این رقابت نفس گیر هستیم. در این میان به دلیل بازمتن و رایگان بودن سیستم عامل، سازندگان این ابزار استقبال فراوانی از اندروید کرده اند. احتمالا شما هم به تازگی نام Fablet به گوش تان خورده است. برند جویای نامی که با چندین مدل مختلف وارد گود تبلت ها شده، تا شهرت و اعتباری را برای خود کسب کند.

اگر شما هم برای خرید هدیه عید به دنبال تبلت نسبتا ارزان قیمت و مناسبی می گردید، در ادامه مطلب با نارنجی باشید تا به بررسی بیشتر مدل G70 هشت گیگابایتی این تبلت بپردازیم.

بهترین اپلیکیشن های آنتی ویروس رایگان برای اندروید
 
 
 

 
 

anti-virus-av-test.jpg

همپای رشد تهدیدات بدافزارها در دنیای اندروید، بدون شک روز به روز احساس نیاز به برنامه ها و اپلیکیشن های امنیتی و آنتی ویروس بیشتر می شود. اما متاسفانه تحقیقات و مطالعات جدید نشان می دهد که بسیاری از اپلیکیشن های امنیتی میزان حمایت و پشتیبانی بسیار بد و شوربختانه ای را برای صاحبان اندروید رقم می زنند. پس شما باید در انتخاب تان بسیار عاقلانه عمل کنید. در اینجا برای تان لیستی از بهترین ها را لیست می کنیم.

به تازگی در آزمونی سخت، سایت AV-Testبیش از ۴۱ برنامه ویروس اسکنر اندروید را در مقابل ۶۱۸ نوع بدافزار به میدان فرستاده است. نزدیک به دو سوم آنها، چیزی کمتر از ۶۵ درصد از انواع این بدافزارها را شناسایی کردند. یعنی به اعتقاد شرکت ای وی تست، دو سوم این ۴۱ برنامه، برای امنیت موبایل شما کلا غیرقابل اعتماد و نامناسب هستند و اصلا نباید طرف آنها بروید.

در عکس ابتدای مطلب شیوه عکس العمل آنتی ویروس ها در برابر گروه های مهم بد افزار به تصویر کشیده شده است. با کلیک بر روی تصویر می توانید لیست کامل را مشاهده کنید. اگر نگاهی به عکس ابتدای مطلب بیاندازید، تنها هفت اپلیکیشن رایگان موفق شده لند که امتیاز نسبتا کامل را به دست بیاورند. یعنی اینکه طبق گزارش، با داشتن یکی از آنها نیازی نیست که درباره بدافزارها نگران باشید. این هفت اپلیکیشن امنیتی عبارتند از:


Avast Free Mobile Security
Dr.Web anti-virus Light
F-Secure Mobile Security
Ikarus mobile security LITE
Kaspersky Mobile Security ‪(‬lite‪)‬
Zoner Antivirus Free
Lookout Security ‪&‬ Antivirus


البته اگر هم برنامه امنیتی مورد علاقه شما در گزارش AV‪-‬test ضعیف اعلام شده، ممکن است به این معنی نباشد که کاملا به درد نخور است. شاید آن اپلیکیشن دارای قابلیت هایی همچون قفل راه دور یا پاک کردن و بک آپ راه دور اطلاعات باشد که برای شما کارایی ویژه ای داشته باشد.

در این لینک می توانید گزارش کامل AV‪-‬test را دانلود کنید. هرچند که پیشنهاد ما ریسک کمتر و استفاده از یکی از آنتی ویروس های برتر هفت گانه این گزارش است.

شما بر روی همراه اندرویدی تان از چه انتی ویروسی استفاده می کنید؟ کدام یک را بهتر از همه می دانید؟

مایکروسافت: منتظر ایکس باکس جدید در سال 2012 نباشید
 
 
 
 

اگر جزو طرفداران کنسول بازی ایکس باکس هستید باید بدانید که در سال جاری میلادی نباید انتظار از راه رسیدن مدل جدید این کنسول را داشته باشید. مایکروسافت در بیانه ای گفته سال ۲۰۱۲ تمام تمرکز ما روی Xbox 360 است و می دانیم که امسال پرفروش ترین سال برای این کنسول خواهد بود.

شایعاتی وجود دارد که نسل بعدی این کنسول بیش از ۶ برابر قدرتمند تر از کنسول فعلی خواهد بود و گفته می شود کنسول جدید، بر اساس جی پی یو ATI Radeon HD 6670 کار می کند و از فناروی سه بعدی پشتیبانی خواهد کرد.

ضمن اینکه بر اساس شایعات، نسل بعدی از خروجی چند نمایشگر و دایرکت ایکس ۱۱ هم پشتیبانی می کند و احتمالا از دانلود آنلاین بازی ها و کارت های حافظه سولید به جای استفاده از دی وی دی استفاده خواهد کرد.

اما فعلا به نظر می رسد برای رسیدن به تمام اینها باید صبر کنیم و به این زودی ها منتظر نسل بعدی این کنسول نباشیم.

کنترل کامپیوتر با چشم: اینتل سهام Tobii را می خرد
 

«توبی» را به خاطر دارید؟ همان فناوری که در نمایشگاه CES امسال برای کنترل ویندوز 8 با چشم استفاده می شد. این شرکت از سال ۲۰۰۰ مشغول کار روی دوربین هایی است که با بررسی حرکات چشم، می توانند کنترل کامپیوتر را انجام بدهند. و حالا این فناوری به پیشرفت های خیره کننده ای رسیده و این امیدواری وجود دارد که به زودی Tobii را روی کامیپوترها و گجت های مختلف ببینیم تا کار با کامپیوتر را راحت تر کنند.

برای اینکه از پیشرفت این فناوری اطمینان حاصل کنید باید بدانید که شرکت اینتل به سراغ شرکت سوئدی توبی رفته و با پرداخت ۲۱ میلیون دلار، قرار است ۱۰ درصد سهام توبی را در اختیار بگیرد.

یکی از مشکلات فعلی توسعه توبی، قیمت تمام شده بالای آن است که با سرمایه گذاری اینتل و کمک های این شرکت به نظر میرسد به زودی شاهد کاهش قیمت این فناوری خواهیم بود.

فعلا ماوس و کیبرد راحت ترین روش کار با کامپیوترهای شخصی است. و مایکروسافت هم با استفاده از سنسور کینکت سعی می کند برخی از کارها را از طریق حرکات بدن انجام بدهد. اما توبی می گوید کافی است از نگاه تان استفاده کنید. باید ببینیم در نهایت واقعا یک فناوری جایگزین برای ماوس پیدا می شود یا اینکه فعلا اینها به عنوان روش های کمکی به کار می آیند.

نگاهی به درون شکم یک تبلت

 

شما سراغ تعمیر گجت هایتان می روید؟ چقدر در این کار مهارت دارید؟ بعضی از گجت ها را به راحتی می توان باز و تعمیر کرد و برخی دیگر در این مورد اصلا با مشتری راحت نبوده اند. معمولا کمتر پیش می آید که بتوانیم به درون یک تبلت نگاهی بیاندازیم. حالا که آی پد جدید وارد بازار شده، سایت iFixit به سراغ اش رفته و آن را باز کرده است.

البته این کاری نیست که بخواهید خودتان امتحان اش کنید، مگر اینکه بخواهید با تبلت تان خداحافظی کنید. بنابراین این تصاویر احتمالا تنها شانس تان برای دیدن درون آن خواهد بود! پس ادامه مطلب را از دست ندهید تا ببینید درون شکم یک تبلت چه می گذرد.

رویای دکل های برق شاخ گوزنی
 

این فقط یک ایده است و نباید منتظر دکل های برق فشار قوی با طرح گوزن باشیم. اما طرح زیبایی است که سبب می شود دلمان بخواهد یکی از این دکل ها را در واقعیت هم ببینیم.

آی پد جدید و افزایش حجم اپلیکیشن های iOS
 
 

آی پد جدید در حال ورود به بازار است و برنامه نویس ها مشغول آماده کردن اپلیکیشن های خودشان برای نمایشگر جدید این تبلت. حتما می دانید که آی پد جدید با داشتن رزولوشن ۱۵۳۶×۲۰۴۸ سبب می شود که کیفیتی فوق العاده در اختیار داشته باشید. اما برای لذت بردن از این رزولوشن ابتدا لازم است که اپلیکیشن های iOS برای این رزولوشن جدید آماده بشوند.

البته به نظر میرسد که این کار با سرعت انجام می شود و به زودی شاهد اپلیکیشن هایی خواهیم بود که از رزولوشن بالای آی پد جدید پشتیبانی می کنند و البته این اپلیکیشن ها با آی پد های اول و دوم نیز کار خواهند کرد.

اما نکته ای که در این میان وجود دارد، افزایش حجم قابل توجه اپلیکیشن های جدید است. کیفیت بالاتر سبب می شود که اپلیکیشن های جدید iOS به ناگهان با افزایش حجم روبرو بشوند و این به معنی دانلود بیشتر و طولانی تر است.

هر چند این موضوع شاید برای بسیاری از کاربران آی پد که در اروپا و آمریکا زندگی می کنند موضوعی مهم نباشد اما شاید برای کاربران ایرانی که با اینترنتی کند سر و کار دارند یک دردسر تازه به حساب بیاید.


بیایید نگاهی به چند اپلیکیشن بیاندازیم. مجموعه iWork تا به حال ۹۵ مگابایت حجم داشته که در نسخه جدید ۲۶۹ مگابایت شده است. اپلیکیشن Numbers هم از ۱۰۹ مگابایت به ۲۸۳ مگابایت رسیده و iMovie از ۷۰ مگابایت به ۴۰۴ مگابایت رسیده تا از رزولوشن بالای آی پد تازه پشتیبانی کند.

البته اینها اپلیکیشن های ساخت خود اپل به حساب می آیند و دیگر اپلیکیشن ها به این اندازه بزرگ تر نشده اند. اما به هر حال در نسخه های جدید آنها نیز شاهد رشدی قابل توجه در سایز اپلیکیشن ها هستیم. جدول زیر تغییر تعدادی از اپلیکیشن هایی که نسخه جدید شان را با پشتیبانی از آی پد تازه ارایه کرده اند، نشان میدهد.


ios-retina-apps .jpg

در نهایت جدا از مشکل سرعت اینترنت و دانلود اپلیکیشن ها، اگر قصد دارید آی پد تازه ای تهیه کنید احتمالا باید به دنبال ظرفیت ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت باشید. چرا که اگر قصد نصب تعداد زیادی اپلیکیشن داشته باشید ممکن است در وضعیت ۱۶ گیگابایت با این افزایش حجم اپلیکیشن ها با کمبود حافظه مواجه بشوید.

از طرف دیگر این موضوع برای دارندگان آیفون و آی پد اول و دوم ناراحت کننده خواهد بود. چرا که آنها نسخه های جدید اپلیکیشن ها را دانلود می کنند و آنها حجم زیادی از حافظه را اشغال خواهند کرد تا از رزولوشن بالای آی پد نسل سوم پشتیبانی کنند . در حالی که آنها امکان استفاده از آن رزولوشن را ندارد. بسیاری از برنامه نویس ها که برنامه هایی با حجم بالا تولید می کنند، تصمیم گرفته اند که نسخه های متفاوتی برای آی پد جدید و دیگر دستگاه های قدیمی تر تولید کنند تا با اعتراض کاربران مواجه نشوند. اما احتمالا بسیاری دیگر نیز این زحمت را به خودشان نخواهند داد و یک نسخه حجیم برای پشتیبانی از همه دستگاه ها ارایه خواهند کرد.

شما در این مورد چه فکر می کنید؟

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:, :: 22:2 ::  نويسنده : پویا