درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدیداسم من پویا محمدزاده است از امروز شروع به وبلاگ نویسی کرده ام 2/10/90
آخرین مطالب
پيوندها
  • ساسی و انتقادی (عرفان)
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگی از پسری 8 ساله و آدرس pouya1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 45
بازدید کل : 2767
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

اخبار تکنولوژی
www.pouya1.loxblog.com




پایان مک


نرم افزارهاکامپیوتر و لپ تاپ

هنگامی که اپل پریروز سیستم عامل OS X Mountain Lionرا معرفی کرد، نکته کوچکی در نام پنهان شده بود که افراد کمی به آن پی بردند. نام سیستم عامل اپل از ابتدا Mac OS X بوده است، اما حالا این شرکت در نامگذاری اسم «مک» را حذف کرده. اپل این کار را با قصد قبلی انجام داده و با این کار می خواهد منظورش را برساند: ما به پایان دوران مکینتاش نزدیک می شویم.

این به این معنی نیست که قرار است مکبوک ها و iMac ها دیگر تولید نشوند. بلکه روح نرم افزاری حاکم بر مک در حال تغییر است. کافی است دو یا سه سال دیگر صبر کنید تا iOS کاملا بر همه چیز این محیط مسلط شود. شما همین الان هم در تغییرات این سیستم عامل، ورود آی او اس را به OS X می بینید. این دقیقا شبیه کاری است که مایکروسافت هم مشغول انجام اش است. رابط کاربری مترو در حال جایگزین شدن با ویندوز سنتی است. مترو جایگزین ویندوز کلاسیک خواهد شد و آی او اس بر Mac OS X غلبه خواهد کرد.


همه اینها چطور رخ داد؟

iosmacs2-17_narenji.jpg

این رویه از وقتی شروع شد که اپل متوجه موفقیت بزرگ آیفون شد. کاربران استفاده از گجت لمسی کوچک شان را دوست داشتند و آی پد هم این موفقیت را تکرار کرد. هر چند این دو دستگاه فعلا بیشتر به عنوان ابزارهای مصرف کننده اطلاعات به حساب می آیند و شما کمتر روی آنها می توانید به کارهای تولیدی بپردازید.

کافی است به نمودار بالا نگاه کنید تا متوجه شوید موضوع چگونه پیش رفته است. اپل تنها در یک سال گذشته ۱۵۶ میلیون دستگاه با سیستم عامل آی او اس فروخته و این از فروش ۱۲۲ میلیون مک در ۲۸ سال گذشته بیشتر بوده است!

یک بار دیگر مقایسه کنید. فروش یک ساله آی او اس از فروش ۳۰ ساله مک بیشتر بوده است. این نمودار به خوبی نشان می دهد که چرا اپل طی چند سال گذشته توانسته اینقدر پول در بیاورد و سبب شده تا مایکروسافت هم با ساخت رابط کاربری مترو وارد گود بشود.


رابط کاربری در حال تغییر است. باید کم کم با Finder در مک و Explorer در ویندوز خداحافظی کنید. ممکن است بگویید من می خواهم بر روی فایل ها و پوشه هایم کنترل داشته باشم و کاربر حرفه ای هیچ وقت سراغ چنین سیستمی نخواهد رفت. اما تجربه هایی مانند iTunes نشان داده که این مدل جدید، به خوبی جای خودش را در میان کاربران باز خواهد کرد.

موضوع روشن است. کامیپوترهای رومیزی و سیستم عامل ها به شکلی که تا به حال می شناختیم، در حال مردن هستند و ما در حال ورود به دوران جدیدی هستیم.


 
 

ابداع ترکیب Paper PP برای ساخت بدنه نسل بعدی لپ تاپ ها


کامپیوتر و لپ تاپ

تا به حال لپ تاپ های زیادی را دیده ایم که از چوب، بامبو، فیبر کربن و حتی شیشه ساخته شده اند. و حالا جایگزین جدیدی برای بدنه پلاستیکی لپ تاپ، از جنس کاغذهای بازیافتی، سعی دارد راه خود را به صنعت کامپیوتر باز کند.

محققان PEGAماده جدیدی با نام Paper PP Alloy تولید کرده اند که می تواند جایگزینی برای پلاستیک مصرفی در بدنه لپ تاپ ها و دیگر وسایل کامپیوتری امروزی مان باشد. Paper PP در حقیقت نام تجاری محصولی است که با استفاده از ترکیب کاغذهای بازیافتی با پلی پروپیلن (PP)به دست می آید. این ترکیب جدید ماده ای سازگار با محیط زیست و همچنین کاملا محکم، قوی و جایگزینی منعطف برای پلاستیک امروزی است.

آلیاژ Paper PP را می توان با شیوه های قالب ریزی تزریقی قالب گیری کرد، و جالب تر اینکه بدون تغییر در فرآیندهای کاری کارخانه و یا تجهیزات آنها، این کار عملی است. علی رغم اینکه مواد اولیه سازنده Paper PP کاملا قابل بازیافت هستند، اما احتمالا بازیافت دوباره خود این ماده کمی مشکل بوده و فرآیند خاصی را لازم داشته باشد. ولی به هر حال برای محیط زیست بسیار کم ضرر تر از پلاستیک فعلی است.


 
 

قیمت اولترابوک ها در سال ۲۰۱۲ بالا باقی می ماند و در ۲۰۱۳ کاهش می یابد


کامپیوتر و لپ تاپ

اینتل با سرمایه گذاری بزرگی که بر روی اولترابوک ها انجام داده ادعا می کند که امسال سال اولترابوک ها است. و گفته بود منتظر کاهش قیمت آنها طی چند ماه آینده باشید. احتمالا به خاطر دارید که طبق تعریف اینتل از اولترابوک ها باید انتظار قیمتی زیر ۹۹۹ دلار از آنها داشته باشیم. اما فعلا بسیاری از محصولات موجود، قیمت های بالاتری دارند و حالا تحلیل های جدید می گوید هنوز زود است منتظر کاهش محسوس قیمت این کامپیوترها باشیم.

طبق گزارش Digitimes قیمت اولترابوک ها تا آخر سال ۲۰۱۲ همچنان بالا خواهد بود و احتمالا از سال ۲۰۱۳ به میانگین قیمت ایده آل ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار خواهند رسید. با توجه به قیمت تولید بالای این محصولات که به دلیل هزینه بالای تامین قطعات آنها است (به خصوص درایو های SSD که نزدیک به ده برابر گرانتر از هارد دیسک های معمول هستند)، احتمالا برای حمایت از سود مناسب سازندگان، قیمت ها تا پایان سال جاری میلادی کاهش چندانی نیابند.

هرچند با تلاش شرکت های تولید کننده برای کاهش قیمت تمام شده، به نظر می رسد که قیمت از میانگین ۹۹۹ دلار در نسل اول اولترابوک ها، در نیمه دوم سال جاری میلادی به میانگین ۷۹۹ دلار برسد. البته هنوز تا رسیدن به نقطه پیشنهادی بهینه توسط کارشناسان، که برای همه گیر شدن و استقبال فراوان از آنها لازم است، راه درازی در پیش دارند.

به نظر شما قیمت مناسب برای یک اولترابوک چقدر است و برای داشت یک اولترابوک قدرتمند و سبک وزن، چه میزان هزینه می کنید؟


 
 

رونمایی از کامپیوتر رومیزی all‪-‬in‪-‬one سری Z1 اچ پی


کامپیوتر و لپ تاپ

اگر خود را یک کاربر حرفه ای کامپیوتر می دانید، خرگوش جدیدی که HP از آستین خود بیرون آورده می تواند شما را حسابی وسوسه کند. روز گذشته این ساکن پالو آلتو جدیدترین کامپیوتر all‪-‬in‪-‬one خود را با نام HP Z1 رونمایی کرد. این ماشین از یک صفحه نمایش ۲۷ اینچی IPS با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل بهره می برد که در پشت خود یک پردازنده اینتل زئون چهار هسته ای و گرافیک کوادرو انویدیا را جای داده است. این صفحه نمایش دید ۱۷۸ درجه ای را در اختیارتان می گذارد. جالب اینکه این کامپیوتر به گونه ای طراحی شده که پشت آن را به راحتی می توانید باز کرده و تعمیرات یا تغییرات لازم را در سخت افزار آن بدهید.

برای ذخیره اطلاعات تان هم می توانید یکی از SSDهای ۱۶۰ یا ۳۰۰ گیگابایتی را انتخاب کنید. البته امکان انتخاب هارد دیسک های SATA با سرعت ۷۲۰۰ دور یا ۱۰هزار دور در دقیقه را هم دارید. و البته نیاز به گفتن نیست که هر چه قدر پول بدهید، آش می خورید. اچ پی می گوید Z1 از آوریل با حداقل قیمت ۱۸۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

اگر شما هم به این رومیزی زیبا علاقه مند شده اید، می توانید در ادامه مطلب عکس های بیشتری از آن را ببینید.


 
 

هشت لپ تاپ برگزیده ارزان تر از 500 دلار


کامپیوتر و لپ تاپ

قیمت لپ تاپ های ویندوزی روز به روز کمتر می شود و طبق آخرین گزارش در دسامبر ۲۰۱۱ متوسط قیمت یک لپ تاپ ویندوزی تنها ۴۵۶ دلار بوده است. با این وجود هنگام خرید یک لپ تاپ جدید، هیچ یک از شما دوست ندارید که پول تان را بابت یک دستگاه ضعیف و کم قدرت خرج کنید. ولی در همین گستره قیمت هم شما می توانید نمونه های خوبی با حداقل ۴ گیگابایت رم، پردازنده نسل دوم Core i3 و هارد دیسک 500 گیگابایتی پیدا کنید. چیزی که نیروی کافی را برای بسیاری از کارهای روزانه فراهم می آورد. برای راحت تر کردن انتخاب در اینجا ۸ لپ تاپ با قیمت جهانی کمتر از ۵۰۰ دلار را معرفی می کنیم که در ایران هم با قیمت نسبتا مناسبی می توانید آنها را تهیه کنید.

پیشنهاد می کنم در ادامه مطلب با نارنجیباشید. چون شناخت این مدل ها در خریدهای آینده و ارائه مشاوره به دوستان و اقوام به کمک شما خواهد آمد.


 
 

و بالاخره: سبقت اسمارت فون ها از کامپیوترها


تبلت - کتابخوانموبایلکامپیوتر و لپ تاپ

مثل اینکه قرار است گزارش های سالیانه امسال، یکی جذاب تر از دیگری باشند. در سال ۲۰۱۱ کارخانه های ساخت موبایل بیش از ۴۸۴.۷ میلیون دستگاه تلفن همراه هوشمند فروخته اند، در حالی که میزان فروش کامپیوترها (شامل لپ تاپ، دسک تاپ و تبلت) تنها ۴۱۴.۶ میلیون دستگاه بوده است. این داستان همان پیشگویی است که مدت ها در مورد آن صحبت شده و بالاخره به واقعیت پیوسته است.

مطالعات انجام شده توسط سایت Canalys که گنجینه ای از اطلاعات ناب است، بالاخره این فرضیه را به اثبات رساند که اسمارت فون ها در حال تبدیل به ابزار اصلی محاسباتی جهان امروز هستند. امروزه به جز امکان تولید و بهره وری در تسک ها و کارهای روزمره، بخش اعظمی از چیزهایی را که می خواهیم، در اینترنت انجام داده یا از آن به دست آوریم و این کار به راحتی توسط یک ابزار کوچک که حتی می تواند کمتر از ۱۰۰ دلار هم باشد، قابل انجام است. و این ابزارهای جیبی کم کم درحال همه گیر شدن هستند.

همچنین اگر سری به گزارش کامل این تحقیق بزنید، می توانید مطالب جذاب تری همچون جدول زیر را هم در آن بیابید.


SPA-table-30212.png
سهم سیستم عامل های مختلف از بازار اسمارت فون در سال ۲۰۱۱

 
 

کینکت فیوژن و تبدیل بازی ها به سرگرمی سه بعدی خانگی و بیشتر از آن


کامپیوتر و لپ تاپکنسول های بازی

بسیاری از ایده ارائه کینکت روی کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ ها حسابی هیجان زده شده اند و کارهای اعجاب انگیزی همچون کنترل و کار با ویندوز 7 و 8 توسط حرکت دستان و انگشتان را متصور می شوند. اما همه اینها در مقابل پروژه تحقیقاتی کینکت فیوژن مایکروسافت که قصد دارد رابط کاربری صوتی و حرکتی جدیدی را به محیط بازی ها و برنامه ها بیاورد، بیشتر شبیه یک سرگرمی کودکانه می مانند.

دلیل انتخاب نام fusion برای پروژه مایکروسافت این است که قرار است داده های سه بعدی را با نقشه اتاق و دستورات حرکتی در یک کینکت ساده ۱۵۰ دلاری با هم ترکیب کرده و نتایج قابل توجهی را خلق کنند. کینکت فیوژن نه تنها حضور شما در اتاق را تشخیص می دهد، بلکه حجم بدن شما و تمام اشیاء داخل اتاق را تشخیص داده و یک تصویر سه بعدی کامل از آن می سازد.

حتما تصویر خیلی جذابی از کار درمی آید، اما اپلیکیشن هایی که با کینکت فیوژن کار می کنند، می توانند با اطلاعات دریافتی کارهای خارق العاده ای انجام دهند. برای مثال مایکروسافت در یک نمایش آزمایشی با استفاده از نرم افزار ویژه ای، کینکت فیوژن را تبدیل به یک اسکنر سه بعدی کارآمد کرد. و وقتی نتیجه جالب می شود که کار اسکن به صورت همزمان انجام شده و به جای یک عکس سه بعدی، در حقیقت یک ویدیوی سه بعدی زنده داشته باشیم که می تواند با اشیاء مجازی در تعامل باشد.

پیشنهاد می کنم در ادامه مطلب ویدیوی دموی این محصول را که در CES 2012به نمایش در آمد، ببینید و آنگاه از تصورات و خیال بافی های تان برای آینده این پروژه و کاربردهایش برای مان بگویید.


 
 
 

آیا لپ تاپ های ویندوز 8 با کینکت وارد بازار می شوند؟


کامپیوتر و لپ تاپ

کینکت مایکروسافت تحول بزرگی در دنیای بازی های کامپیوتری به وجود آورده و از چند روز دیگر کینکت برای کامپیوترهای شخصی هم وارد بازار می شود. اما حالا خبر جدید حاکی از ساخت لپ تاپ هایی است که سنسور کینکت را به صورت پیش فرض درون خودشان دارند.

حرکتی که می تواند یک تحول بزرگ در لپ تاپ ها به حساب بیاید. سایت Daily گزارش می کند که نمونه اولیه لپ تاپ هایی که با این سنسور تجهیز شده بودند را دیده است.

به گزارش این سایت، در نگاه اول شما لپ تاپی با ویندوز 8 را می بینید که در بالای نمایشگر آن تعدادی سنسور تعبیه شده است. جایی که معمولا وبکم قرار می گیرد. در پایین نمایشگر نیز تعدادی LED قرار داشته است.

مایکروسافت رسما تایید کرده که این لپ تاپ جزو نمونه های اولیه این شرکت است. بنابراین اگر همه چیز خوب پیش برود احتمالا از سال آینده می توانید ویندوز 8 را با قابلیت های جدید اش روی لپ تاپی داشته باشید که به کینکت مجهز است و شاید کم کم باید با موس خداحافظی کنیم.

هر چند به نظر نمی رسد موس به زودی میز کار ما را ترک کند، اما اضافه شدن کینکت به لپ تاپ ها احتمالا استفاده از ابزارهای ورودی را کمتر خواهد کرد و استفاده از لپ تاپ را هم به همان نسبت راحت تر و لذت بخش تر می کند.


 
 

معرفی Alienware X51 غول کوچک دل برای بازی های رایانه ای


کامپیوتر و لپ تاپکنسول های بازی
Alienware X51

اگر طرفدار بازی های کامپیوتری باشید احتمالا با کامپیوترهای سری Alienwareشرکت دل که مخصوص بازی طراحی شده اند آشنا هستید. اما در کنار طراحی عالی و سخت افزار فوق العاده، به یک جیب پر پول هم برای داشتن یکی از آنها نیاز دارید.

حالا شرکت دل مدل جدیدی از کامپیوترهای رومیزی این سری به نام Alienware X51 را معرفی کرده که کوچک ترین و ارزان ترین کامپیوتر از این خانواده به شمار می رود. اما با این وجود همچنان شما را از خودش راضی می کند.


این کامپیوتر که با قیمت ابتدایی ۶۹۹ دلار وارد بازار می شود با پردازشگر 3.3GHz از نوع Core i3-2120 ارایه می گردد و البته با پرداخت پول بیشتر می توانید آن را ارتقا هم بدهید. کارت گرافیک هم Nvidia GeForce GT545 با یک گیگابایت رم GDDR5 است. و رم کامپیوتر نیز انتخابی از ۴ یا ۸ گیگابایت خواهد بود.


Alienware X51_002_narenji.jpg

هارد این کامپیوتر ۱ ترابایتی از نوع 7,200rpm است. روی کیس درایو DVD به همراه وای-فای و سیستم صوتی اچ دی ۷ کاناله و ۶ پورت یو اس بی 2.0 و دو پورت یو اس بی 3.0 و پورت های اترنت و HDMI را هم پیدا می کنید.

سیستم عامل هم نسخه ۶۴ بیتی از ویندوز 7 است که به همراه نرم افزارهای ویژه Alienware ارایه خواهد شد.

حالا به جای ۴۰۰۰ دلار شما می توانید با حدود ۷۰۰ دلار یک کامپیوتر بازی از سری Alienware داشته باشید. البته اگر تصمیم به خرید اش گرفتید یک مانیتور و موس و کیبورد عالی هم فراموش نشود!


 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, :: 7:38 ::  نويسنده : پویا